×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

photo 2019 07 08 12 15 44 - جلسه بازآفرینی شهر رشت برگزار شد -

به گزارش واحد خبر مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت،صبح امروز هفدهم تیرماه جلسه بازآفرینی رشت با حضور رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر، محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی، شفیعی و آئینی دو تن از اعضای هیئت مدیره و ره آور توسعه مدیریت و منابع شرکت بازآفرینی شهری ایران، کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، محمد پورناصرانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری، فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت، هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، امیر انتخابی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، علی نیا معاون راه و شهرسازی استان در دفتر معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت برگزار شد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت ضمن قدردانی از حضور مدعوین و میهمانان حاضر در جلسه بیان داشت: رشت ابتدا در حوزه بازآفرینی شهر پیشرو بوده است. اقدامات کالبدی و سخت افزاری باید فعالیت اقتصادی اجتماعی داشته باشد تا اتفاقات مدنظر بازآفرینی به طور واقعی به وقوع بپیوندد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در راستای بازآفرینی پیاده راه تصریح کرد: ما نتوانستیم در زمینه اقتصادی و فعالیتهای الگوی اقتصادی این پروژه تغییری ایجاد کنیم. در گام اول بیشتر به تکمیل فعالیت ها و تک بناها ورود کردیم.

وی افزود: با ایجاد یک سری الگوها و مشوقات برای مدیریت کاربری بازار باید مدیریت الگویی عملکردی ایجاد کرد.

رسولی در راستای تکمیل پروژه پیاده راه تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز ما در ساغریسازان است بحث سنگ فرش را تکمیل کردیم و کارگزار در حال تعریف یک سری بحث ها و پروژه های مبتنی بر گردشگری است.

رضا رسولی با اظهار امیدواری در فعالیت کارگزار شهرداری و پروژه بازآفرینی تصریح کرد: بازگشایی محور۱۶ متری اقتصاد در مسیر پیاده راه مرکزی شهر یک بحث حیاتی است که نیازمند آزادسازی تعداد معدودی از تملک هاست.

وی با تاکید بر عملکرد مطلوب از سوی شورا و شهرداری در پروژه بازآفرینی یادآور شد: اگر اقتصاد شهروندان تامین شود خود شهروندان با پرداخت عوارض نوسازی کمک رسان شهرداری در اجرای پروژه های بازآفرینی خواهند شد.

ضرورت راه اندازی بازار هنر در منطقه پیرسرا و خواهر امام

محمدحسن عاقل منش نیز در این جلسه با اشاره به مذاکره شورای شهر رشت با وزارت ارشاد در خصوص راه اندازی بازار هنر در رشت یادآور شد: دو منطقه پیرسرا و خواهر امام شهر رشت مساعد ایجاد بازار هنر است و خوشبختانه شورا، شهرداری و همچنین میراث و سازمان راه و شهرسازی نظر مساعد بر اجرایی شدن این دو مسیر دارند.

وی در خصوص آزادسازی مسیر شریعتی به سعدی گفت: با آزادسازی این مسیر نظر منتقدین جلب و مشکل بازاریان مرتفع خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت در این جلسه با تاکید بر وقوع اتفاقات خوب در پروژه های بازآفرینی شهر رشت بیان داشت: شهرداری رشت با همراهی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل راه و شهرسازی توانست اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زند.

تغییرات پی در پی مدیریت شهری مهم ترین دلیل عدم تحقق برنامه های بازآفرینی رشت

محمد پورناصرانی ضمن اظهار تاسف از عدم اجرای روند صحیح پروژه بازآفرینی شهر رشت خاطرنشان کرد: شهر رشت در روند باز آفرینی خود نسبت به دیگر شهرهایی که همزمان با رشت آغاز به بازآفرینی کرده بودند بسیار عقب ماند.

وی تغییرات پی در پی مدیریت شهری را مهم ترین دلیل عدم تحقق برنامه های بازآفرینی رشت در مسیر واقعی عنوان کرد و افزود: امید است با حضور دکتر حاج محمدی در مسند شهرداری و با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پارلمان محلی و پشتیبانی سازمان بازآفرینی کشور بتوانیم پروژه بازآفرینی شهری را در مسیر واقعی هدایت در پروسه زمانی مناسب تقدیم شهروندان فهیم رشت کنیم.

ضرورت حمایت سازمان بازآفرینی کشور از مردم رشت در حوزه آسفالت

در ادامه جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به مهیمانان کشوری حاضر در جلسه تصریح کرد: ما در بخش قانونها در مجلس شورای اسلامی احکامی در خصوص بازآفرینی شهری داریم .

نماینده مردم رشت با تاکید بر سهم اندک رشت در خصوص تخصیص بودجه بازآفرینی خاطرنشان کرد: امروز با حضور نمایندگانی از سازمان بازآفرینی باید عرض کنم که سال گذشته مبلغی برای شهر رشت تخصیص پیدا کرد اما در اجرا چیزی به رشت نرسید.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب فاضلاب شهر رشت خاطرنشان کرد: سالیان گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی بانک جهانی در راستای بهسازی فاضلاب رشت تخصیص دا ده شد و لوله هایی نیز در دل زمین کار شد و علیرغم هزینه کرد حدود ۴۰۰ میلیاردی اما همچنان رودخانه های رشت آلوده هستند.

کوچکی نژاد با اشاره به مشکلات شهرداری و شورا در خصوص روان آب ها خاطرنشان کرد: بخش دوم مشکلات شهر رشت عدم برخورداری مردم شهر از آسفالت مناسب است. لذا ضرورت دارد تا سازمان بازآفرینی کشور از مردم شهر رشت حمایت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در سال ۹۷ قرار بود ۳۰۰۰ تن قیر به شهر رشت اختصاص یابد و البته به شرط دریافت ضمانت نامه از شهرداری که در آن زمان مواجه شدیم با نبود شهردار و بدهی های کلان شهرداری البته ناگفته نماند که تاکنون حدود ۲۰۰ تن از قیر اختصاصی فوق استفاده شد و ۱۱۰۰ تن به تازگی تخصیص یافته است.

پروژه پیاده راه بافت مرکزی رشت همچون تیر رها شده از کمان است

جبار کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه پیاده راه بافت مرکزی شهر به مثابه رهایی تیر از کمان بوده، گفت: امروز به دلیل اجرای یک پروژه غیر کارشناسانه بازار رشت فلج و به نوعی تعطیل شد. هرچند با باز شدن مسیر ممکن است مقداری از مشکلات حل گردد. لذا این شهر نیازمند حمایت ویژه ای از سوی مسئولان کشوری و استانی است.

وی افزود: امید است با بردن سال مالی مجلس در شهریور ماه بتوانیم از همه تخصیصات سال ۹۷ در پروژه بازآفرینی بهره مند شویم.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان در بازآفرینی شهری به هیچ وجه سلیقه ای عمل نخواهد کرد

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان در این جلسه با اعلام آمادگی سازمان تحت مدیریت خود در پروژه بازآفرینی یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان قول خواهد داد که به هیچ وجه سلیقه ای عمل نکند.

وی افزود: در راستای بهسازی کلیه اماکن تاریخی و میراثی ما نیز دغدغه هایی داریم که امیدواریم با تعامل حل شود.

وجود ۷۰۰ هکتار محله ناکارآمد میانی در شهر رشت

معاون راه و شهرسازی گیلان در جلسه فوق بیان داشت: مجموعه سازمان در سالهای قبل فقط مجری پروژه های راه سازی بود، اما اخیرا یک سری پروژه هایی در راستای بازآفرینی به سازمان راه و شهرسازی معرفی شد.

علی نیا با اشاره به حل مشکل قیر حل در ماههای آتی گفت: براساس آمارها حدود ۷۰۰ هکتار محله ناکار آمد میانی در شهر رشت وجود دارد، لذا امیدواریم سطح خدمات را به سمت سایر محلات برسانیم.

وی گفت: بنا به دستور سازمان برنامه و بودجه بحث ترمیم و تملک خارج از وظایف محوله سازمان راه و شهرسازی است. اما این سازمان در اعتبارات سال ۹۸ و سایر اعتبارات متمرکز حتما برای پروژه های بازآفرینی اعتباراتی لحاظ خواهد داشت.

مغفول ماندن موضوعات مقاوم سازی و … در مسکن در پروژه های بازآفرینی رشت/ در بستر باز آفرینی تولید مسکن باید مدنظر قرار گیرد

آئینی عضو هیئت مدیره ره آور توسعه مدیریت و منابع شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر عدم تغییر سیاست بازآفرینی در وزارت کشور گفت: بازآفرینی واژه ای است که بعد از نوسازی و… است و اصل موضوع آن بهبود کالبد و تقویت زندگی شهروندان و سکونت گاه هاست.

نماینده سازمان بازآفرینی کشور با تاکید بر مغفول ماندن موضوعات مقاوم سازی و … در مسکن خاطرنشان کرد: شایسته است تا در شهرداری رشت سازمان بازآفرینی شهری تشکیل شود.

وی یادآور شد: در مقوله بازآفرینی موضوع مقاوم سازی و بهسازی هم لحاظ خواهد شد و در بستر باز آفرینی تولید مسکن باید مدنظر قرار گیرد.

آئینی با اشاره به افت تولید مسکن و کاهش ۷۰ درصدی تولید مسکن در شهرها طی سالهای اخیر گفت: در این جلسه جای دستگاههای خدمات رسان خالی است وقتی دولت مکلف به بازآفرینی و نوسازی شهری می شود کلیه دستگاههای دولتی و حتی خدمات رسان نیز دخیل خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و راه و شهرسازی متولی مرمت بناهای تاریخی نیست گفت: هر پروژه ای که در چهارچوب برنامه بازآفرینی باشد، سازمان بازآفرینی کمک حال اجرای پروژه خواهد شد به عبارتی در هر پروژه باز آفرینی یک سوم پروژه توسط مجموعه استان، یک سوم توسط دستگاه مسئول ذیربط و یک سوم دیگر سازمان بازآفرینی کمک خواهد کرد.

آمادگی سازمان بازآفرینی کشور در راستای انعقاد تفاهم نامه پروژه های بهبود حوزه مسکن شهر رشت/ صدور ابلاغیه تشکیل هیات اجرایی بازآفرینی گیلان

شفیعی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن پروژه بازآفرینی در چند محله رشت در راستای بهبود سکونت گاه ها بیان داشت: در جلسه امروز عمده تمرکز مدیران شهری بر روی زیر بنا و رو بنا بوده است، متاسفانه پیشنهادی در حوزه مسکن داده نشد.

وی از آمادگی سازمان بازآفرینی کشور در راستای انعقاد تفاهم نامه پروژه های بهبود حوزه مسکن تصریح کرد: بازآفرینی مسکن خدمات بهبود یافته و سکونت تثبیت می یابد و ساکنان محله مهاجرت نمی کنند.

او با تاکید بر ضرورت همسویی شهرداری رشت با سازمان بازآفرینی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر شواهد حاکی از آن دارد که تلاش مجموعه مدیران شهری و جهت گیری آنان در تخصیص اعتبار است و این در حالی است که دولت در شرایط فعلی دچار فشار است و کمبود اعتبار دارد بنابراین باید با اولویت بندی تلاش در راستای تولید مسکن داشته باشیم.

شفیعی از ابلاغ تشکیل هیات اجرایی بازآفرینی گیلان خبر داد و یادآور شد: تا هفته بعد باید هیات اجرایی بازآفرینی گیلان تشکیل شود و از این به بعد همه اختیارات بازآفرینی کشور به هیات اجرایی هر استان تفویض می شود.

وی افزود: در هیئت اجرایی بازآفرینی معاون عمرانی استاندار، معاون شهرسازی استان و شهردار حضور دارند و در این هیئت مداخله ای از سوی بازآفرینی کشور صورت نمی گیرد. لذا امید است با تشکیل این هیئت اجرایی شاهد تسریع در اجرای پروژه های بازآفرینی به ویژه در حوزه مسکن باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.