×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

آشنایی با کوه نمرود در ترکیه در تور ترکیه - آشنایی با کوه نمرود در ترکیه در تور ترکیه - ترکیه

کوه نمرود در ترکیه یک جاذبه ی بی نظیری در جنوب شرقی ترکیه است که با مجسمه های سنگی موجود در آن همواره یک پاتوق باشکوه برای گردشگران و چشم اندازی مطلوب برای کشف و فهم تاریخ از نظر تاریخ دان ها و باستان شناس ها بوده است. یک پارک ملی و قدیمی در ترکیه در مسیر این کوه وجود دارد.

کوه نمرود در ترکیه یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی این کشور است اگرچه کشور ترکیه با داشتن زیبایی ها و جاذبه های گوناگون همواره مورد توجه گردشگران در سراسر دنیا بوده است اگر شما نیز قصد سفر به این کشور زیبا با دیدنی های بسیار را دارید اینک قصد آن را داریم یکی از زیباترین جاذبه ها را برای شما معرفی کنیم و اطلاعات کاملی را در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم. کوه نمرود در ترکیه را اگر قصد سفر به این کشور دارید از دست ندهید ‌.

این کوه در تور ترکیه در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است و با شکوه و مجسمه های سنگی بی نظیری که دارد همواره توجه تاریخدان ها و باستان شناسان و به ویژه گردشگران را به خود جذب کرده است. این جاذبه هم از بعد تاریخ ادیان باستان اهمیت دارد و هم برای کوهنوردان یک گزینه ی مطلوب است. تاکنون هیچ باستان شناسی دلیل انتخاب نام این کوه را مشخص نکرده است و هیچ کس به ارتباط آن با پادشاه بابل مطلع نیست. با ما همراه باشید تا این کوه را بیشتر بشناسید.

موقعیت جغرافیایی کوه نمرود در ترکیه

کوه نمرود در ترکیه در ۴۳ کیلومتری شهر کاهتا واقع شده است برای رفتن به این شهر می تواتید با سفر به آنکارا یا استانبول بلیط خود را برای رفتن به این شهر رزرو کنید. البته شهر آدی یامان نیز در نزدیکی این شهر واقع شده است به گونه ای که از ایران می توانید با پروازهای مستقیم به این شهر دست یابید. هنگام سفر خود به این کشور بازدید این کوه را از دست ندهید ‌.

تاریخچه ی کوه نمرود در ترکیه

به گزارش سفر باتو ، کوه نمرود یک قلمروی مرزی بین دو امپراطوری رم و پرشیا بوده است و سالیانه سال به طور رسمی جزو بخشی از امپراطوری رم در نظر گرفته می شود. این کوه دارای مجسمه های سنگی بی نظیر و فوق العاده ای بوده اکه در طول سالیان سالیان در برهه ای خاصی ساخته شده است. معماری به کار رفته برای ساخت این مجسمه های سنگی مورد توجه همه به ویژه معماران در طول تاریخ قرار گرفته است در برخی از آن ها طرح های  ویژه ای به کار رفته است کوه نمرود در ترکیه در نزدیکی شهر های آدی یامان و کاهتا واقع شده است اگرچه شهر کاهتا نزدیکترین شهر به این کوه در نظر گرفته می شود. پارک ملی و قدیمی این شهر را به کوه نمرود متصل می کند.

بهترین زمان برای بازدید از کوه نمرود در ترکیه

 قبل از اقدام برای بازدید از کوه نمرود در ترکیه  باشکوه در نظر داشته باشید که جاده هایی که به کوه نمرود در ترکیه وصل می شود در فصل زمستان سرشار از برف و کولاک است به همین دلیل این فصل برای بازدید از آن زمان مناسبی نیست ولی فصل بهار تا پاییز بهترین زمان برای تماشای زیبایی های این کوه در نظر گرفته می شود. در نظر داشته باشید برای بازدید از مجسمه های سنگی موجود در قسمت فوقانی این کوه باید مسافتی پیاده بروید و این امر به ویژه در فصل زمستان عملا غیر ممکن است. در فصل تابستان به ویژه سرسبزی حاکم بر پارک ملی و قدیمی که به کوه نمرود در ترکیه  متصل می شود همواره پاتوقی مناسبی برای گردشگران فراهم کرده است. در هنگام بازدید از این کوه  یک غروب یا طلوع آفتاب را از دست ندهید با تجربه ی این احساس می توانید یک خاطره ی فوق العاده ای را برای خود رقم بزنید.

نکات بازدید از کوه نمرود در ترکیه

به گزارش سفر باتو ، در این قسمت سعی داریم که نکاتی مفید در هنگام بازدید از کوه نمرود در ترکیه را برای شما مطرح کرده ایم تا این بازدید یک تجربه ی بی نظیر برای شما باشد.

از آنجا که در فصل تابستان از این کوه دیدن خواهید کرد سعی کنید که لباس های  خنک بپوشید زیرا دما در این ناحیه بالا است و سایه ی کمتری معمولا وجود دارد. حتما از ضد آفتاب های مناسب استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید؛ و توجه داشته باشید از کاردوت تا  چشم انداز های سنگی این کوه بایستی به مدت نیم ساعت ساعت رانندگی کنید. البته اگر قصد کوهپبمایی دارید این مدت به سه ساعت تبدیل می شود.

مسیری که شما را به کوه نمرود در ترکیه  می رساند یک پارک ملی قدیمی باشکوه است که دارای مناظر باشکوهی بوده هرگز تماشای این ناحیه ی بی نظیر را از دست ندهید.

هر چه به قسمت های بالای این کوه می روید در این صورت هوا خنک تر می شود به همین دلیل در کنار لباس های خنگ که پوشیده اید بادگیرهای مناسبی نیز داشته باشید.

هزینه ی بازدیدی که از شما در تور ترکیه لحظه آخری درخواست می شود ۲۰ یورپیه است و بعد از ایست و بازرسی پارک این هزینه دریافت می شود و بازدید کنندگان می توانند بقیه ی مسیر را هم پیاده و یا با وسیله ی نقلیه ارانه دهند.

بازدید از این کوه بی نظیر را از دست ندهید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.