×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

معرفی پل صلح تفلیس در تور های گرجستان سفر باتو - معرفی پل صلح تفلیس در تور های گرجستان سفر باتو - پل صلح تفلیس

یکی از مدرن ترین جاذبه های گردشگری گرجستان پل صلح تفلیس می باشد که بسیار دیدنی و منحصر به فرد از جاذبه های گردشگری تفلیس می باشد.

پل صلح تفلیس در کشور گرجستان و تور گرجستان منطقه قفقاز اوراسیا و همچنین در شهر تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان با جاذبه های گردشگری طبیعی و مذهبی و تاریخی واقع شده است.

پل صلح به طول ۱۵۰ متر ساخته شده است و به دستور شورای شهر تفلیس به جهت ارتباط و اتصال بخش قدیمی تفلیس با بخش مدرن شهر ساخته شده است.

طراح و معمار پل صلح تفلیس معمار معروف و برجسته ایتالیایی    Michele De Lucchi است و توانسته جذابیت های خاصی را برای پل شهر تفلیس طراحی و پیاده سازی نماید.

ساخت سازه پل صلح تفلیس ، ۶ می سال ۲۰۱۰ ، بر فراز رودخانه کر ، که در وسط شهر تفلیس می باشد با نمایی بسیار مدرن و خیره کننده پیاده سازی و اجرا گردید. و مراسمی رسمی و ویژه برای افتتاح پل صلح در شهر تفلیس برگزار شد.

به گزارش سفر باتو ، بر فراز رودخانه کر پل های قدیمی و تاریخی سنگی دیگر نیز وجود دارد که برای عبور و مرور وسایل نقلیه مورد استفاده  قرار می گیرد و تفاوت پل صلح تفلیس با سایر پل های شهر ، مدرن بودن آن است و اینکه این پل مناسب برا ی عبور وسایل نقلیه نمی باشد چرا که پل صلح تفلیس جنبه نمایشی از پیشرفت شهر تفلیس در نظر گرفته شده و برای عبور و مرور پیاده رو ها و عشاق می باشد و ظاهر شیشه ای و فولادی پل بیانگر همگامی با قرن بیست و یک و پیشرفت معماری در شهر تفلیس می باشد.

هنگام  پیاده روی بر روی پل صلح به پارک زیبای رایک وارد می شوید که از پارکهای بسیار سرسبز و عالی  و مناسب تفریحات خانوادگی ، دوستانه می باشد که پارک اریک اتصال پل صلح تفلیس با قلعه ناریکالا است و با سوار شدن بر تراموای هوایی واقع در پارک اریک می توانید به بالای قلعه ناریکالا بروید و از مناظر بسیار زیبا لذت ببرید.

چشم انداز پل صلح تفلیس

هنگام پیاده روی بر روی پل صلح، کلیسای متخی (کلیسای ارتدکس) ، مجسمه واختانگ یکم (بنیانگذار گرجستان) در جنوب تفلیس بر دامنه های شمالی قفقاز در سمت شرق رودخانه نمایان است و قلعه ناریکالا  و چرخ و فلک نیز از روی پل صلح در سمت غرب رودخانه و جنوب تفلیس قابل مشاهده است.

در سمت شمال پل صلح تفلیس کلیسای جامع تثلیث تفلیس(سمت شرق رودخانه)، پل باراتاشویلی (نزدیک به پل صلح) و کاخ ریاست جمهوری با طول مسیر ۱۶ الی ۲۰ دقیقه در حدود ۱.۲ تا ۱.۵ کیلومتر فاصله را می توان مشاهده کرد.

در اطراف پل صلح تفلیس کافه و رستوران های متعدد به همراه استراحتگاه های مناسب می باشد و در محوطه اطراف پل  نمایش رقص آب و نواختن موسیقی کلاسیک لذت گردشگری را بیشتر می نماید چرا که می توانید از مناظر بی  نظیر مجسمه پیانو و فواره های آب و قایق سواری بر رودخانه کر و رقص آب در شبهای تفلیس نیز لذت ببرید.

پل صلح از جاذبه های گردشگری مدرن گرجستان هر ساله توریستهایی از سراسر دنیا به خود جذب می نماید و یکی از  گزینه های جذاب هر تور مسافرتی است که مسافران خود را به دیدن پل صلح همراهی می نمایند.

معماری پل صلح تفلیس

همانطور که ذکر شد معمار پل شخص ایتالیایی میشل دِ لوچی ، معمار معروف می باشد و ایشان علاوه بر اینکه معمار پل صلح بودند  معمار و طراح ساختمان های ریاست جمهوری گرجستان و وزارت امور داخلی گرجستان می باشد و بناهای اطراف پل و همچنین پارک رایک را نیز میشل دِ لوچی طراحی کرده  و با تسلط بر فضای شهری توانسته همبستگی و هماهنگی بین اماکن را حفظ نماید و منظره ای در خور و چشم نواز و عالی را برای شهروندان تفلیس به منظر ظهور رسانده است.

سقف شیشه ای پل ، طرح یک حیوان دریایی است و قطعات فولادی و شیشه ای  پل در ایتالیا ساخته شده  و به کمک ۲۰۰ کامیون به تفلیس آورده شده است .

علاوه بر معماری پل  در تور گرجستان سفر باتو آفردار و لحظه آخری ، نورپردازی فوق العاده ای توسط طراح نور فرانسوی( فیلیپ مارتین ود) انجام گرفته شده که در شب نورپردازی بسیار بدیع و جذاب از پل مشاهده می شود که نصب لامپ های بکار رفته در  سیستم نور پل در مرحله مونتاژ و پیاده سازی پل در تفلیس انجام گرفت.

۱۲۰۸ بسته نورانی شامل ۶۰۴۰ لامپ LED در پل صلح نصب شده است و معمولا ۹۰ دقیقه قبل از غروب آفتاب تمامی لامپ های پل روشن می شود و منظره ای خارق العاده و شگفت انگیز از انعکاس نور در آب رودخانه کر ایجاد می نماید و شاهدان مجذوب نمایی زیبای پل شده و در نهایت لذت ، مناظر اطراف را نظاره می نمایند.

هنرمند نورپرداز فرانسوی نام پروژه نورپردازی پل صلح تفلیس را (در ستایش زندگی و صلح) نامگذاری نموده است و توانسته هنرمندانه پل را به اثری ویژه در تفلیس مبدل نموده و برای مسافران  به گرجستان پل صلح تفلیس لحظات بی نظیری را خاطره سازی نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.