سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41243 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آئین افتتاح پروژه تونل ارتباطی (فیبرنوری) در رشت برگزار شد
    18 تیر 1398 - 18:19
    شناسه : 155499
    0

    قبل از ظهر امروز سه شنبه هجدهم تیرماه به همت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت و شرکت فناپ تلکام آئین افتتاح پروژه تونل ارتباطی(فیبر نوری) شهر رشت با حضور فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرزام صفت معاون امور اقتصادی و ارتباطات استانداری گیلان، ناصر حاج […]

    پ
    پ

    آئین افتتاح پروژه تونل ارتباطی فیبرنوری در رشت برگزار شد - آئین افتتاح پروژه تونل ارتباطی (فیبرنوری) در رشت برگزار شد - رشت

    قبل از ظهر امروز سه شنبه هجدهم تیرماه به همت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت و شرکت فناپ تلکام آئین افتتاح پروژه تونل ارتباطی(فیبر نوری) شهر رشت با حضور فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرزام صفت معاون امور اقتصادی و ارتباطات استانداری گیلان، ناصر حاج محمدی شهردار رشت، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری رشت در هتل کادوس رشت برگزار شد.

    ناصر حاج محمدی در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهیمانان و مدعوین بیان داشت: پس از آغاز به کار در شهرداری رشت در همان دو روز اول اقدام به شناسایی پروژه های سرمایه گذاری شد و پس از وصول استعلام های پروژه فیبر نوری امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

    امروز شهرداری ها باید به دنبال بحث درآمد پایدار باشند

    شهردار رشت با تاکید بر اینکه امروز شهرداری ها باید به دنبال بحث درآمد پایدار باشند، یادآور شد: در قرن بیست و یکم بحث شهرهای هوشمند بر تمامی فعالان مدیریت شهری روشن است. این اتفاق میمون که در شرف امضای نهایی شهردار قرار داشت را تایید تا قرارداد امضا و پروژه آغاز به کار نماید.

    وی افزود: امروز شهرداری ها ناگزیرند به سمت سرمایه گذاری بخش خصوصی روند. بنده به عنوان شهردار نوید خواهم داد که به زودی در شهر رشت شاهد حضور سرمایه گذاران بزرگتر خواهیم بود و با این عمل خوب ان شاءالله بستری شهر الکترونیک در رشت فراهم گردد.

    ناصر حاج محمدی از استقبال شهرداریهای دنیا در بهره برداری از فیبر نوری سخن و گفت و افزود: اکنون فقط سه نقطه شهر مجهز به ثبت تخلفات رانندگی است اما راه اندازی و اجرایی شدن فیبر نوری تعداد آن بیشتر خواهد شد.

    شهردار رشت با اشاره به ضرورت برخورداری شهرداری منابع درآمدی پایدار یادآور شد: با اجرای فیبر نوری دریافت عوارض شهرداری، ممیزی املاک و … در این پروژه گنجانیده خواهد شد. لذا امیدوارم با برخورداری تمامی نقاط شهر از کانال فیبر نوری به درآمد پایدار دست یابیم.

    همگرایی بین سرویس های ثابت و همراه یکی از مزایای اجرای فیبر نوری است

    در ادامه فلاح جوشقانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در بین مردم و مدیران استانی گیلان و شهر رشت بیان داشت: این پروژه تسهیل گر بستر الکترونیکی و ارتباطات شهری است. امروز ما در عصر تحول دیجیتال زندگی می کنیم و به عبارتی تحول در همه ارکان زندگی با تاثیر پذیری از فنآوری قرار دارد.

    معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بر شمردن ویژگی ها فیبر نوری گفت: همگرایی بین سرویس های ثابت و همراه یکی از مزایای اجرای این پروژه است، به گونه ای که در همه مسیرهای شهری و روستایی از فناوری نسل سوم ارتباطات سیار برخورداریم.

    وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه فیکس یک سرمایه گذاری راهبردی است و شرکتهای فعال در این حوزه باید به سمت همگرایی و سرمایه گذاری در حوزه فیکس گسیل شوند.

    فلاح جوشقانی با تاکید بر پتانسیل موجود در شهر رشت در راستای پروژه فیبر نوری گفت: براساس این بستر علاوه بر ایجاد پهنای باند لازم برای اتوبوسهای شهری، زمینه ساز ارسال فیبر نوری به در منازل نیز خواهیم بود.

    بیش از ۹۵ درصد قراردادهای حوزه ارتباطات توسط بخش خصوصی اجرایی می شود

    وی افزود: اگر به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها هستیم راهی جز خدمات آی سی تی و ارتباطات الکترونیکی و هوشمند سازی شهرها برویم.

    رئیس تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر این که بیش از ۹۵ درصد قرارداد های حوزه ارتباطات توسط بخش خصوصی اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: ما در وزارت ارتباطات در چهارچوب قانون و اختیارات کاملا از این پروژه حمایت خواهیم کرد و امیدواریم پروژه فیبر نوری زودتر از مدت زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

    فیبر نوری یکی از مولفه های توسعه پیشرفت کشورها و شهرها ست

    احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به مزایای فیبر نوری بیان داشت: فیبر نوری یکی از زیرساخت ها و مؤلفه توسعه پیشرفت کشورها و شهرها است.

    این عضو شورا اذعان داشت: ارتباطات زمانی سیستم آنالوگ بعد دیجیتال و حال آی پی شده است و لازمه شهر هوشمند و الکترونیک داشتن زیرساخت فیبر نوری است.

    وی با قدردانی از مسعود نصرتی شهردار وقت، علی بهارمست سرپرست وقت شهرداری و زحمات سازمان فاوا تصریح کرد: شرکت فناپ تلکام فاقد منافع شخصی در این پروژه است.

    رمضانپور نرگسی یادآور شد: ما می توانیم پهنای باند قوی نسبت به سیم مسی داشته باشیم، تضعیف سیگنال در فیبر نوری نسبت به سیم مسی بسیار ناچیز است و علاوه بر آن با اجرای این پروژه زمینه جذب اشتغال و سرمایه گذاری نیز در شهر رشت بیشتر از گذشته فراهم خواهد شد.

    زیرساخت ها زمینه ساز توسعه شهری است

    فرزام صفت نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مسئولین کشوری و قدردانی از بانیان پروژه فیبر نوری رشت بیان داشت: قراردادی به صورت BOLT مابین شهرداری و شرکت تلکام بسته شده است اما باید گفت که زیرساختهای ثابت جایگزین نخواهند داشت.

    معاون امور اقتصادی و ارتباطات استانداری گیلان خاطرنشان کرد: زیرساخت لزوماً باعث توسعه نخواهد شد بلکه میتواند زمینه ساز توسعه شهر شود.

    وی افزود: ایجاد فیبر نوری یک زیرساخت برای ارائه خدمات به شهروندان است. اگر نتوانیم از این زیرساخت استفاده بهینه داشته باشیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

    فرزام صفت فیبر نوری را زمینه ساز توسعه دیگر خدمات خواند و افزود: فیبر نوری علاوه بر کاهش آلودگی زیست محیطی و دیگر موارد میتواند تا حد زیادی از فساد اقتصادی نیز جلوگیری کند.

    معاون اقتصادی و امور ارتباطات استانداری گیلان با اشاره به هماهنگی با دیگر دستگاه های اجرایی از سوی استانداری در راستای اجرای طرح فیبر نوری خاطرنشان کرد: نتیجه زیر ساخت فیبر نوری در سطح شهر در حوزه های مختلف را باید برای مردم شهر ملموس باشد.

    وی با تاکید بر بهره برداری از فیبر نوری در حوزه های زباله و عوارض و نوسازی و… تصریح کرد: با توجه به توانایی شرکت فناپ تلکام و حامیان آن امید است این پروژه در مهلت مقرر به پایان و مردم رشت نیز از مزایای آن بهره مند گردد.

    شهر رشت پذیرای سرمایه گذاران بزرگ و متعهد از جای جای ایران اسلامی است

    مریم گل احضار در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز شهر مفتخر به اجرای اولین پروژه هوشمند سازی است، گفت: پروژه فیبر نوری با همکاری شرکت سرمایه گذاری و سازمان فاوا و شرکت فناپ تلکام عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.

    وی با تاکید بر اینکه شهر رشت پذیرای سرمایه گذاران بزرگ و متعهد از جای جای ایران اسلامی است تصریح کرد: امیدوارم در کنار هم بتوانیم پروژه های زیرساختی قابل اجرای دیگری را در شهر اولین ها به مرحله اجرا برسانیم.

    معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه اجرای زیرساخت فیبر نوری برای افزایش استفاده از بستر الکترونیکی و ارتباطات از ملزومات جامعه الکترونیکی است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پروژه فوق ایجاد زیرساخت شهر هوشمند، تسهیل ارتباطات الکترونیک به صورت یک شبکه پیوسته درسطح شهر رشت است.

    شبکه سازی زیرساختی مهم ترین هدف فعالیت شرکت فناپ تلکام است

    سرمایه گذار پروژه فیبر نوری با ارائه خلاصه ای از وضعیت ارتباطات کشور بیان داشت: سرمایه گذاری های زیرساختی به عنوان پروژه های مطرح دنیاست و هر کشوری که در حوزه زیرساختی ارتباطات فعالیت داشته باشد

    فیضی با تاکید بر نقش تاثیر گذار سرمایه گذار در اجرای پروژه های ارتباطی تصریح کرد: با صدور مجوزهای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات شرکتهای سرمایه گذار می تواند به راحتی در پروژه های زیرساختی ورود و با هدف ایجاد اشتغال بخشی از اقتصاد کشور را در اجرای پروژه های فوق به دست گرفتند.

    وی شبکه سازی زیرساختی مهم ترین هدف فعالیت شرکت فناپ تلکام عنوان کرد و افزود: ما در تعهدی که به شهرداری داریم با ایجاد شبکه پیوسته در سطح شهر رشت کلیه موسسات، شرکت ها، مدارس و شهروندان رشتی به ارتباطات داخلی و جهانی بدون محدودیت سرعت، کاهش و حتی حذف نصب رادیو جهت ارتباطات نقطه به نقطه امکان دسترسی الکترونیکی خواهند داشت.

    مدیرعامل شرکت فناپ تلکام تصریح کرد: طرحی که با هماهنگی سازمانهای سرمایه گذاری و فاوا طراحی شده کل شهر رشت را پوشش خواهد داد و حفاری های بعدی کمتر از یک سانت خواهد بود.

    فیضی میزان سرمایه گذاری پروژه فیبر نوری را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و تاکید داشت: این مبلغ در مقایسه با دیگر سرمایه گذاری ها و در فاصله زمانی بلند مدت با توجه به خدمات قابل ارائه بسیار مرقوم به صرفه خواهد بود.

    طی ۴ ماه پروژه فیبر نوری تحویل شهروندان رشتی خواهد شد

    سرمایه گذار تونل ارتباطی شهر رشت از برنامه ریزی اجرای طرح فیبر نوری طی ۹ ماه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی شهر رشت سعی بر آن است تا این پروژه در ۴ ماه تحویل شهروندان فهیم رشت گردد.

    وی افزود: از فردا این طرح در فاز اول اجرایی خواهد شد به عبارتی مسیرهای اصلی مورد حفاری خط کشی و در ادامه از روز شنبه ضمن تطبیق نقشه های ارائه شده دستگاههای حفاری آغاز به کار خواهند کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.