×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

لوزارتان - عوارض لوزارتان هندی را جدی بگیرید/ این دارو باید جمع آوری شود! - لوزارتان

در حالی که در چند روز گذشته دستور جمع آوری لوزارتان هندی از سوی سازمان غذا و دارو داده شده به نظر می رسد عدم اطلاع رسانی صحیح موجبات استفاده و عوارض برای بسیاری را فراهم کرده است.

گفتنی است یازدهم تیر ماه سال جاری سرپرست امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: به دنبال دریافت گزارش مراکز بین المللی مبنی بر وجود ناخالصی در ماده موثره لوزارتان تولید هند، این دارو ریکال شد.

غلام حسین مهرعلیان با اعلام این خبر افزود: گزارش‌هایی مبنی بر وجود ناخالصی NMBA در ماده موثره لوزارتان تولیدی شرکت Hetero کشور هند دریافت و به شرکت مربوطه اعلام شد که قرص لوزارتان پتاسیم ۵۰ میلی گرمی و قرص ترکیبی لوزارتان پتاسیم و هیدروکلروتیازید ۱۲.۵، ۵۰ میلی گرم و ۱۲.۵، ۱۰۰ میلی گرم و ۲۵، ۱۰۰ میلی گرم و ۱۲۵، ۱۰۰ میلی گرم در تمام سری ساخت‌ها با این منبع جمع آوری شود.

لوزارتان دارویی است که برای درمان فشار خون بالا یا محافظت از کلیه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از دیابت به کار می‌رود. همچنین از داروی لوزارتان برای کاهش خطر ابتلا به سکته‌های مغزی در بیماران مبتلا به فشار خون و بیماری‌های عضلات قلبی نیز استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.