×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

استاندار صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس در رشت گفت : مدرسه فقط برای ساختن فردا نیست بلکه برای استمرار شادی، نشاط و امید در جامعه است.

به گزارش «بامردم»، در این مراسم که با حضور دکتر کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، برخی از مدیران استانی، خانواده‌های معظم شهدا و والدین دانش آموزان در هنرستان شهید انصاری رشت برگزار شد، دکتر محمدعلی نجفی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز با اشاره به امنیت کامل موجود در کشور افزود : امروز ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در بیش از ۱۰۷ هزار مدرسه در شرایطی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند که آرامش در فضای کشور حکمفرماست.

وی به ناامنی‌های موجود در برخی کشورها اشاره و خاطر نشان کرد : رییس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل بارها به این موضوع بویژه ظلمی که به مسلمانان منطقه می‌شود اشاره کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : آرامش موجود را مدیون هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، اهتمام ویژه دولت، نظامیان و غیورمندان راستین انقلاب اسلامی هستیم.

وی اظهار داشت : دانش آموزان امروز سال تحصیلی را با دل‌های پاک و با شور و نشاط و امید برای ساختن ایران و بالندگی همه جانبه‌ی کشور آغاز می‌کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مراسم آغاز سال تحصیلی را در مدرسه‌ای که خود الگوی خلاقیت و ابتکار است جشن می‌گیریم گفت : مدرسه فقط برای ساختن فردا نیست بلکه برای استمرار شادی، نشاط و امید در جامعه است.

وی به تأکیدات و نگرانی های رهبر معظم انقلاب نسبت به خانواده و مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود : باید تلاش کنیم جامعه‌ای همراه با نشاط، شور و بالندگی داشته باشیم.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : مدرسه باید توام با اندیشیدن، تعهد،‌ تعامل، خلاقیت و در محیطی عاری از نگرانی باشد.

وی گفت : این فضا در سایه‌ی معلمین سخت کوش که خود به این مسیر باور داشته و عامل باشند میسر می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان رسالت آموزش و پرورش را بسیار سنگین عنوان کرد و اظهار داشت : آموزش و پرورش هرگز به تنهایی از عهده رفع مشکلات بر نمی‌آید و باید همه دست به دست هم دهیم.

وی عزم رییس جمهور و دولت را برای حل مشکلات فرهنگیان بسیار جدی دانست و افزود : باید این انگیزه مثبت در همه‌ی مسئولان ایجاد شود .

استاندار گیلان به حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در آیین بازگشایی سال تحصیلی در مدارس استان اشاره و خاطر نشان کرد : پیام این حضور این است که اعلام شود تا همه‌ی امکانات دستگاه های استان باید در خدمت آموزش و پرورش باشد.

وی بر لزوم هدایت دانش آموزان به کار آفرینی تأکید و تصریح کرد : باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی به این باور برسیم که با سواد فقط  کسی نیست که خواندن و نوشتن را یاد می‌گیرد بلکه سواد،  تجزیه و تحلیل، درک خلاقانه و انتخاب شیوه‌ی صحیح برای زندگی است.

دکتر نجفی موضوع حقوق شهروندی و آگاهی مردم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود : ارزش حقوق شهروندی را باید به مردم بیاموزیم و در ۲ سال اخیر گام مثبتی در این بخش برداشته شده است.

وی با بیان اینکه امروز آغاز سرشماری با روش اینترنتی است گفت : ایران جزء ۱۰۰ کشوری است که توانسته با قدمت بیش از ۵۰ سال آمارهای صحیح و به موقع را ارائه کند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : دولت در سال‌های دفاع مقدس نیز که با مشکلات و کمبود بودجه مواجه بوده اهتمام بر آمارگیری داشته است.

وی با بیان اینکه آمارگیری به صورت اینترنتی برای اولین بار تحقق پیدا کرده است گفت : گیلان باید ثابت کند که در مسائل مربوط به IT و ICT در کشور برتر است.

استاندار گیلان خواستار حضوری جدی افراد در آمارگیری به روش اینترنتی شد و گفت : دانش آموزان نیز با همت و تلاش خود از طریق اینترنتی نسبت به آمارگیری برای والدین خود اقدام کنند.

در پایان این مراسم طی لوح سپاسی از سوی دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش از تلاش‌های استاندار گیلان در اعتلای آموزش و پرورش، برگزاری منظم جلسات بویژه پرداختن به مسائل پرورشی، تربیتی، اوقات فراغت، توسعه و تجهیز مدارس و اعزام دانش آموزان به راهیان نور قدردانی شد.

سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ روز شنبه همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.
بر اساس آمار دریافتی از آموزش و پرورش گیلان، ۳۷۵ هزار دانش آموز در استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.