×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

یکی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان گفت: نظارت بر مدیریت شهری با نگاه کاسب مدارانه و یا وسیله ای برای جمع آوری ثروت امکان پذیر نیست.

سید رضا علوی زمیدانی تجمیع ثروت همراه با قدرت در ناظرین مدیریت شهری را برای رشد یک شهر مضر دانست و گفت:در صورتیکه نگاه کاسب مدارانه از جایگاه نمایندگی مردم در پارلمان شهری به مدیریت شهری وجود داشته باشد نه تنها توسعه شهری بر اساس طرح جامع کارشناسی محقق نمی شود بلکه همه توجیهات کارشناسی تحت الشعاع این تفکر قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه سرنوشت شهروندان یک شهر را نباید با منافع شخصی و یا گروهی سنجید اضافه کرد:ملاک و مقیاس توسعه یک شهر در یک دوره چهارساله پارلمان شهری،با شاخص های توسعه شهری سنجیده می شود و نباید تحلیل های شخصی را برای توجیه افکار عمومی در خصوص نظارت بر مدیریت شهری اعمال کرد.
این فعال رسانه ای، تفکر ثروت برای رسیدن به قدرت و قدرت برای رسیدن به ثروت را بسیار خطرناک دانست و افزود:اکنون که به برکت استقرار نطام جمهوری اسلامی،ناظرین بر مدیریت شهری در قالب پارلمان شهری توسط مردم انتخاب می شوند نباید این جایگاه نظارتی را با نگاه کاسب مدارانه تنزل داد چرا که این نگاه باعث می شود پرگار تصمیم گیری و نظارت در حول شعاع مرکز منفعت های شخصی بچرخد و شاهد حرکت زنجیروار و شبکه ای توسعه شهری نخواهیم بود.
وی با تشریح اینکه نه تنها مخالف سرمایه گذاری در شهر نیست بلکه داشتن نگاه کاسب مدارانه باعث می شود از اعتماد مردم سواستفاده شود و عرصه برای فعالان اقتصادی تنگ گردد.
علوی زمیدانی با انتقاد از بعضی از اعضای شورای شهر مراکز شهرستانها،اضافه کرد:بررسیها نشان می دهد بعضی از اعضای محترم شورای شهر مراکز شهرستانها،با نگاه کاسب مدارانه به مصوبات شورای محترم شهر پیگیر کارها هستند و حتی حامی مالی می شوند و یا حامی مالی می گیرند تا در یک پروژه اقتصادی منتفع شوند در صورتی که این تفکر اعتماد عمومی را به جایگاه والای شورا که تاکید قرآن مجید و سفارش پیامبر عظیم الشان اسلام عزیز است را متزلزل خواهد کرد.
این کارگزار روابط عمومی به زندگی اقشار مختلف با مشاغل و اهداف متفاوت در یک شهر اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:شهر یک سازمان اجتماعی است که اقشار مختلف با اهداف متفاوت اما در جهت اغنای یکدیگر حرکت می کنند و اگر با نگاه صرفا اجتماعی به موضوع نگریسته شود باید همه بخش های این سازمان با همدیگر حرکت کنند تا شاهد رشد همه جانبه شهر اعم از فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی باشیم.
سید رضا علوی زمیدانی اظهار امیدواری کرد که استفاده از ظرفیت های منابع انسانی ساکن در شهر برای اهداف توسعه ای ،خواهد توانست نظارت و قضاوت شهروندان را از عملکرد اعضای محترم هر شهر و مدیریت شهری شفاف تر نماید و کسی به خود اجازه نخواهد داد توسعه یک شهر را قربانی منافع شخصی و یا گروهی نماید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.