×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۲۲ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۸۲۴ گردشگر در سه ماه تابستان امسال، میهمان مردم این استان بودند.

رضا علیزاده افزود: این تعداد گردشگر بر حسب نفر شب اقامت محاسبه شده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۱ و یازدهم صدم درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر گیلان جایگاه مناسبی در حوزه جذب گردشگر را به خود اختصاص داده، این مهم را مرهون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز حمایت های نهادهای دولتی این استان دانست.
علیزاده ادامه داد: صنعت گردشگری امروزه در ردیف صنایع پردرآمد، پاک و کم هزینه دنیا قرار دارد و توانسته اشتغال پایداری را در جای جای جهان ایجاد کند از این رو، مکان های دارای توانمندی جذب گردشگر چون استان گیلان نیازمند اهتمام ویژه مسئولان است.
وی افزود: توسعه گردشگری استان، رفع موانع سرمایه گذاری چرخه های اقتصاد، تولید و اشتغال را به دنبال دارد و استان را به سمت خودکفایی سوق خواهد داد.
علیزاده بر نقش حمایت های بانکی در رشد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی در واقع تلاشی برای فراهم آوردن زیرساخت های گردشگری و توسعه این صنعت رو به رشد است.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه های گردشگری استان با موانع بانکی روبرو هستند، خواستار رفع مشکلات موجود تا رسیدن به بالندگی اقتصادی در آنها شد.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان، شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند./ایرنا

انتهای پیام /

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.