×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

محمدجواد حشمتی - یک گیلانی رئیس کل دادگستری استان تهران شد -

پیش از این غلامحسین اسماعیلی عهده‌دار این پست بود که با انتخاب به عنوان سخنگوی قوه‌قضاییه و مدیرکل حوزه ریاست قوه‌قضاییه، جای خود را به حشمتی داد.

«محمد جواد حشمتی مهذّب» متولد ۱۳۴۲ از سال ۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف و عمدتاً قضایی اشتغال داشته است.

سمت‌های قضایی حشمتی از سال ۶۱ شروع و تاکنون با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، قاضی دیوانعالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

علاوه بر این و با حفظ سمت‌های قضایی، به عنوان عضو و یا رئیس هیأت‌های تخلفات اداری و هسته گزینش فعالیت داشته و چند سالی نیز جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بوده است.

حشمتی لیسانس خود را در دانشکده علوم قضایی و فوق لیسانس را در رشته حقوق خصوصی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران (واحد مرکز) و با دفاع از پایان نامه با موضوع «بررسی تطبیقی قاعده ی مایضمن» اخذ کرده است.

در طول تحصیل و کار قضایی علاوه بر پایان نامه، در موضوعاتی مانند «بررسی پیرامون حقوق مدنی جنین»، «مقایسه اجمالی اعاده دادرسی کیفری با اعاده دادرسی مدنی»، «مبانی حقوقی پیشگیری از وقوع جرم » و … بررسی و کار تحقیقی داشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.