×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

photo news1 - من هم با پویش #روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست؛ همراه می شوم! / شهرداران و دهیاران سراسر کشور, روز دیگری را برای گزارش کار و نشست خبری انتخاب کنند! - خبرنگار

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها طی گفت و گویی کوتاه با تابناک در خصوص پویش #روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست؛ اظهار کرد: معتقدم که نخستین نیاز جامعه خبری کشور مصونیت است تا پس از اطلاع رسانی از یک موضوع اگر مشکلی پیش آمد بتواند احساس امنیت کند.

جمالی نژاد تصریح کرد: اهالی شریف رسانه از معدود قشرهای جامعه هستند که ابزاری قدرتمند را دراختیار دارند ولی همیشه مطالبات مردمی، پیگیری و انعکاس رویدادها را بر همه چیز ترجیح می‌دهند.

وی افزود: طی این سال ها علی رغم اینکه مشکلات و چالش های خبرنگاران و رسانه ها را شناختیم, اما درخصوص امنیت شغلی, امنیت قضایی و دسترسی مشکل به اطلاعات همچنان موارد بسیاری برای این قشر وجود دارد که نتوانستیم راه حل مناسبی برای آن ها بیابیم.

معاون عمرانی وزیر کشور با تأکید بر لزوم مطالبه گری خبرنگاران برای ارتقای وضعیت معیشتی و حل مشکل بیمه آنان بیان کرد: اعتقاد دارم روز خبرنگار فرصتی است تا به جایگاه ویژه ی خبرنگاران توجهی دیگرشده و نقش و کارکرد فعالان این حوزه را بازبینی کنیم.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه رسانه ای کشور، امروز هم کم‌ و بیش با همان مسائلی روبه‌رو هستند که از سپیده دم تولد مطبوعات, حضور خود را به رخ کشیده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه من هم با پویش #روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست؛ همراه می شوم! اظهار داشت: از شهرداران و دهیاران سراسر کشور می خواهم که روز دیگری را برای گزارش کار و نشست خبری انتخاب کنند و در ۱۷ مرداد امسال تنها به تجلیل از این قشر خدوم پرداخته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.