×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

بهبود روند دفع سموم از بدن با استفاده از زماد پیاز - بهبود روند دفع سموم از بدن با استفاده از زماد پیاز - دفع سموم

زماد پیاز روش درمانی است که مورد توجه متخصصان طب سنتی است و از خواص آن برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می کنند. ممکن است در ابتدا زماد پیاز، آن هم بر کف پا و هنگام خواب تعجب شما را برانگیزد و البته شواهد علمی نیز وجود ندارد که ثابت کند این روش برای درمان مشکلات سلامتی موثر است، با این حال احتمالا نتیجه این روش درمانی، شما را شگفت زده می کند.

اما چرا متخصصان طب سنتی زماد پیاز را بر روی کف پا توصیه می کنند؟

پا، به طور کلی بیشتر از سایر اعضا در معرض مشکلات گردش خون قرار می گیرد و همچنین از لحاظ سلامتی معمولا از سوی افراد نادیده گرفته می شود. به همین دلیل افراد فروش می کنند که تعداد زیادی از عصب ها و انتهای آن ها در کف پا، با ارگان های حیاتی بدن در اترباط هستند. طب سنتی چینی این نقاط را، نقطه اتصال می نامد و در طب سوزنی به آن ها توجه زیادی می شود. این نقاط دارای پتانسیل الکتریکی بالایی هستند که هنگام تحریک، دسترسی به بقیه اعضای بدن را برای انواع دارو و روش درمانی میسر می کنند. بنابراین، از نظر طب سنتی، زماد پیاز در کف پا و هنگام خواب می تواند تمام خواص شگفت انگیز پیاز را به همه اعضای بدن نیز برساند.

مزایای زماد پیاز بر کف پا

در ادامه این مطلب، به برخی از مهمترین مزایای زماد پیاز بر کف پا اشاره می کنیم :

به جلوگیری از عفونت و درمان آن کمک می کند :

پیاز یک آنتی بیوتیک طبیعی است. با قرار دادن پیاز بر روی کف پا می توانید به سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید. البته به این نکته توجه کنید که استفاده از پیاز نمی تواند جایگزین آنتی بیوتیک هایی باشد که پزشک برای شما تجویز کرده، بلکه می تواند به درمان شما کمک کند تا روند خود را سریع تر طی کند.

باعث بهبود روند دفع سموم از بدن می شود :

توکسین ها زمانی که در خون باقی بمانند باعث بروز بیماری می شوند و به سلامتی شما آسیب وارد می کنند. در حالی که اسید فسفریک موجود در پیاز مانند یک آهنربا می تواند سموم را از بدن دفع کند. با استفاده منظم از زماد پیاز، بسیاری از مشکلات سلامتی شما که در نتیجه سموم باقی مانده ایجاد می شوند، بهبود می یابند.

پیاز منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است :

پیاز یک منبع غنی از ویتامین های E و C است که برای سیستم ایمنی و دفاعی بدن بسیار مفید است. همچنین، پیاز حاوی آنتی اکسیدان های عالی است که به کند شدن روند پیری سلول ها در بدن کمک زیادی می کند.

روش استفاده از زماد پیاز بر کف پا

در حالی که انواع مختلفی از پیاز در سراسر دنیا وحود دارد، بهترین نوع پیاز برای استفاده به عنوان زماد پیاز سفید و قرمز است. کافی است پیاز ها را به صورت حلقه ای برش دهید و آن ها را بر روی گودی کف پا قرار دهید. در این قسمت از پا، نقاط تحریک پذیر زیادی وجود دارد که خواص پیاز را می تواند به نقاط دیگر بدن منتقل کند. سپس یک جوراب به پا کنید و اجازه دهید زماد پیاز تا صبح بر روی کف پای شما باقی بماند.

تنها مشکلی که این روش درمانی مکن است باعث آزار شما شود، بوی پیاز است. برای از بین بردن بوی پیاز توصیه می کنیم چیزی از جنس فولاد ضد زنک بر روی آن ناحیه برای دقایقی مالش دهید. گرچه ممکن است این روش پایه علمی نداشته باشد، اما می تواند تا حد زیادی در رفع بوی نامطبوع پیاز موثر باشد.

برای از بین بردن بوی پیاز درمحیط و اتاق خواب نیز می توانید از اسانس های طبیعی مرکبات یا میخک استفاده کنید.

می توانید از زماد پیاز را یک بار در هفته و بدون هیچ گونه عوارض جانبی برای بهبود وضعیت سلامت خود استفاده کنید.

منتشر شده در steptohealth

ترجمه از گلنوش محب علی در بهداشت نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.