چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سرقت هالیوودی 122 میلیارد تومان از بانک صادرات 7 نفر دستگیر شدند
    25 مرداد 1398 - 13:59
    شناسه : 157702
    1

    حجت الاسلام والمسلمین قاسم پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم از بازداشت ۷ نفر در پرونده سرقت از بانک صادرات منجیل آباد خبر داد.

    پ
    پ

    - سرقت هالیوودی 122 میلیارد تومان از بانک صادرات 7 نفر دستگیر شدند - سرقت هالیوودی

    حجت ‎الاسلام و المسلمین قاسم پور دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم اظهار کرد: چند شیاد طی برنامه ریزی برای سرقت از بانک صادرت منجیل آباد منزل رئیس بانک را در شهریار شناسایی می کنند.

    وی ادامه داد: ۳ نفر از متهمان که یکی از آن ها لباس نیروی انتظامی به تن داشته است صبح روز ۱۳ مردادماه خودرو رئیس بانک را در مسیر متوقف نموده و با اسلحه پلاستیکی اقدام به گروگانگیری می کنند و کلید بانک را از وی می ربایند، سپس با خودرو رئیس بانک به سمت بانک حرکت می کنند.

    حجت‎الاسلام والمسلمین قاسم پور اضافه کرد: متهمان بانک راشناسایی کرده و از قبل می دانستند که این شعبه فقط یک کارمند دارد؛ وارد بانک می شوند و کارمند بانک را متقاعد می کنند که رئیس بانک به دلیل تخلفات در بازداشت است و ما مامور حراست برای برررسی تخلفات هستیم.

    وی ادامه داد: با توجه به گفته های متهمان، کارمند با دیدن خودرو رئیس بانک و کلید بانک در دست آنها؛ یقین حاصل می کند و رمز ورود به سیستم را به یکی از سارقان که به کار های بانکی آشنایی داشته می دهد و پس آن متهم وارد سیستم می شود و مبلغ ۱۲۲ میلیارد تومان را به حساب یکی از همدستانشان در بانک صادرات شعبه صادقیه تهران انتقال می دهد.

    حجت الاسلام والمسلمین قاسم پور گفت: متهمان سپس درخواست کلید گاوصندوق برای بررسی اسناد و مدارک را می کنند و با برداشتن ۳۹ میلیون تومان پول نقد دست و پای کارمند را بسته و متواری می شوند.

    وی تصریح کرد: کارمند بانک به هر طریقی بوده خود را از بند خلاص می کند و به محض اینکه متوجه انتقال ۱۲۲ میلیارد تومان به حساب فرد دیگری می شود آن حساب را مسدود و به شعبه بانک صادرات صادقیه موضوع را اطلاع می دهد و با ردیابی صورت گرفته فردی که حساب به نامش بوده دستگیر می‎شود.

    دادستان رباط کریم ادامه داد: در همان روز سرقت گروگانگیران ساعت ۱۲ ظهر رئیس بانک را در صندوق یک وانت در هشتگرد آزاد می کنند و در همین رابطه با تلاش ماموران و عملیات شبانه روزی پلیس دو متهمی که وی را تحت نظر داشته و گروگان گرفته بودند نیز دستگیر می شوند.

    دادستان رباط کریم افزود: این متهمان قصد داشتند با هماهنگی باندی دیگر پول ها را به صرافی برده و تبدیل به طلا کنند و در نهایت از کشور خارج شوند که با هوشیاری ماموران و پلیس غرب کشور ، پلیس ملارد، کرج و رباط کریم؛ متهمان در انجام این عملیات ناکام ماندند.

    حجت الاسلام والسلمین قاسم پور در پایان خاطرنشان کرد: در این پرونده ۷ نفر بازداشت و ۱۲۲ میلیارد تومان مسدود و توقیف شد و ۲۲ میلیون تومان پول نقد نیز به بانک برگردانده شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.