پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قول می‌دهم بر مبنای عقلانیت و عدالت در گیلان تصمیم بگیرم
    26 مرداد 1398 - 18:22
    شناسه : 157742
    0

    با حصور حجت الاسلام محسنی اژه ای، مراسم معارفه رئیس‌کل دادگستری گیلان در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) برگزار شد و حجت الاسلام حمزه خلیلی جانشین احمد سیاوش پور شد.

    پ
    پ

    والمسلمین حمزه خلیلی - قول می‌دهم بر مبنای عقلانیت و عدالت در گیلان تصمیم بگیرم -

    به گزارش «بامردم» به نقل از فارس، رئیس‌کل دادگستری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه ما در اسلام نظام‌داریم، اظهار کرد: این نظام در تمامی زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.
    حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه نظام پیچیده حکم و اجرا مجموعه نظام نامیده می‌شود، افزود: در اسلام ما شیوه رسیدگی برابر و خطاب یکسان داریم و اینکه گفته می‌شود تعابیر قضایی از غرب است، امری غلط است.

    وی تخصصی پرداختی به دایره‌های قضایی را یک شیوه مهم دانست و افزود: پیوستگی موجود در مجموعه‌های مختلف قضایی یک نظام است و تمام تلاش مجموعه قضایی پیاده‌سازی پیام قضایی است.

    رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر نظام سازی در دستگاه قضا بیان کرد: حدود چهار دهه از توسعه صحبت می‌شود و ساختار سازی، قالب‌سازی و نظام سازی اسلامی از سیاست قوه قضائیه است.

    خلیلی با تأکید بر نظارت دقیق و عظیم‌تر در عصر جدید دستگاه قضا گفت: یک قاضی و یک کارمند در دستگاه قضا بسیار در معرض نظارت هستند چراکه مسؤولیت در امر قضا بسیار بزرگ و وسوسه در آن نیز فراوان است.

    وی با اشاره به کمترین تخلف موجود ساختاری در دستگاه قضا افزود: به دلیل حساس بودن دستگاه قضا و اثرگذاری آن، تعداد کم تخلف و ریزش در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است.

    رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر شناخت بیشتر استان گیلان و تصمیم‌گیری برمبنای عقلانیت بیان کرد: قول می‌دهم بر مبنای عقلانیت در استان تصمیم بگیرم و از عدالت فاصله نگیرم زیرا برای قضاوت بر مبنای عدالت بسیار حساس هستم.

    خلیلی با اشاره به پیشینه خود و اهتمام بر مطالبه‌گری در استان گفت: در ۶ عملیات جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتم و صحنه‌هایی را دیده‌ام که پیوسته در رفتار و عمل خود آن را لحاظ می‌کنم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.