چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مهمترین ویژگی‌های یک صافکاری حرفه ای و کارشناس رنگ بدنه خودرو
    26 مرداد 1398 - 18:49
    شناسه : 157744
    0

    صافکاری را می توان یک هنر دانست و صافکار هنرمندی که در پی ایجاد بدنه ای صاف و یکدست مطابق با بدنه خودرو پیش از آسیب دیدگی است. صافکاری مجموعه ای از فعالیت ها مانند: صافکاری بی رنگ، صافکاری با رنگ یا نقاشی، شاسی کشی، لیسه گیری، پولیش کاری، تعمیر سپر و … می‌باشد که […]

    پ
    پ

    1 - مهمترین ویژگی‌های یک صافکاری حرفه ای و کارشناس رنگ بدنه خودرو - صافکاری

    صافکاری را می توان یک هنر دانست و صافکار هنرمندی که در پی ایجاد بدنه ای صاف و یکدست مطابق با بدنه خودرو پیش از آسیب دیدگی است. صافکاری مجموعه ای از فعالیت ها مانند: صافکاری بی رنگ، صافکاری با رنگ یا نقاشی، شاسی کشی، لیسه گیری، پولیش کاری، تعمیر سپر و … می‌باشد که یک صافکار باید در همه ی این زمینه مهارت و توانایی داشته باشد.

    صافکاری حرفه ای

    در فعالیت های صافکاری به طور کل صافکار حرفه ای به کسی اطلاق می شود که خراش‌ها، فرورفتگی‌ها و حتی رنگ ریختگی‌های بدنه خودرو را به شکلی کاملا حرفه‌ای و مطابق با سایر قسمت‌های بدنه خودرو ترمیم نماید. یک صافکار حرفه‌ای کسی است که با استفاده از تجربه و مهارت خود، متدهای جدید صافکاری و بهره گیری از علم روز دنیا به وسیله دستگاه های نوین صافکاری، اقدام به صافکاری حرفه ای نماید. یکی از مهمترین هنرهای صافکار، انجام صافکاری بدون رنگ می‌باشد که با استفاده از این نوع صافکاری جلوی افت شدید قیمت اتومبیل را خواهد گرفت. یک صافکار حرفه‌ای مانع از ایجاد لکه و آثار ناشی از صافکاری مانند موج در بدنه خودرو می‌گردد.

    رفع آسیب های وارده به شاسی خودرو جنبه دیگری از صافکاری است که انجام آن بر روی اتومبیل باعث افت شدید قیمت اتومبیل می گردد یکی از عمده ترین دلایل آن کاهش ایمنی اینگونه خودروها و افزایش استهلاک آنان می‌باشد. در شاسی کشی اتومبیل به دلیل حساسیت بالای اسکلت خودرو و برعهده داشتن وظیفه حفاظت از بدنه خودرو و سرنشینان لازم است که از صافکاران حرفه ای استفاده شود که شاسی کشی را در بهترین حالت ممکن انجام دهند تا ایمنی اتومبیل را تا حد زیادی برگردانند.

    به طور کل هرچه صافکاری که انتخاب می‌کنید حرفه‌ای‌تر باشد به همان میزان ضرر مالی وارده به شما در اثر تصادفات کمتر خواهد شد. پس در انتخاب صافکار خود بیشترین دقت را نمایید تا از ضررهای مالی و احیانا جانی در آینده در امان بمانید.

    2 - مهمترین ویژگی‌های یک صافکاری حرفه ای و کارشناس رنگ بدنه خودرو - صافکاری

    ابزار آلات صافکاری

    انواع چکش های صافکاری مانند: چکش صافکاری ۲۰۱۰، چکش صافکاری ۲۲۱۰، چکش صافکاری ۲۴۱۰ و …
    سندانهای دستی صافکاری مانند: سندان دستی ۱۸۱۰(که از فولاد کربنی بوده که از سطوحی پولیش شده و براق ساخته شده اند)، سندان دستی ۲۰۱۰ ، سندان دستی ۲۲۱۰، سندان دستی ۲۴۱۰ و .. که همگی غالبا ویژگی مشترکی دارند.
    اهرمهای دستی صافکاری، که در سه نوع اهرم صافکاری ۲۰۱۰ ، ۲۶۱۰ و ۲۸۱۰ تقسیم بندی می شوند.
    ابزار خمکاری، نیز در دو نوع ابزار خمکاری ۲۲۱۰ و ۲۰۱۰ می باشد.
    قالب های تنه، در سه نوع قالب های تنه ۲۲۱۰، ۲۴۱۰ و ۲۳۱۰
    دسته سوهان موج گیر بدنه خودرو
    تیغه سوهان موج گیر بدنه خودرو

    4 1 - مهمترین ویژگی‌های یک صافکاری حرفه ای و کارشناس رنگ بدنه خودرو - صافکاری

    ویژگیهای صافکار و کارشناس رنگ بدنه خودرو

    اولویت اول در کارش این است که روند ترمیم ماشین را بدون رنگ انجام دهد تا مالک متحمل هزینه های کمتری شود
    صافکار بیشتر سعی در تعمیر قطعه نماید تا تعویض آن
    ضخامت بتونه را در نواحی ترمیم شده نازک ایجاد کند تا در مقابل خورشید ترک نخورد.
    قیمت انجام کارش معقول بوده و هزینه ها را در ابتدای کار توضیح دهد
    کمترین زمان را صرف انجام کارش کند . نه لزوما کیفیت پایین باشد
    جدا از اینکه بدنه ماشین چه کد رنگ دارد، اقدام به تولید رنگی را که دقیقا هم شکل سایر قطعات بدنه است، نماید. زیرا رنگ بدنه خودرو، در اثر تابش اشعه آفتاب تغییر می کند. برای مثال رنگ بدنه پراید مدل ۱۳۸۶ با کد رنگ ۶۷۹۰۵ (نقره ای) با رنگ بدنه پراید مدل ۱۳۹۱ با کد رنگ ۶۷۹۰۵ (نقره ای)، متفاوت است. که این به کارشناسی رنگ بدنه خورو نیاز دارد که صافکاری رضایی از این تجربه و ابزارآلات لازم برخوردار می باشد.
    و …

    صافکاری بدون رنگ چه مراحلی دارد؟

    حال اگر خودرو شما در حادثه ای دچار ضربه شود برای ترمیم آن دیگر این به هنر صافکار بر می گردد که هنر خود را چگونه پیدا کند، و در واقع او همانند کوزه گری می باشد که با استفاده از ابزار آلات مخصوص خود تصمیم به ترمیم و صافکاری ماشین بدون نتراشیدن رنگ فابریکش می کند. یک صافکار باید در صافکاری بدون رنگ به نحوی عملکرد خوب داشته باشد که در کارشناسی رنگ بدنه خودرو هیچ موج و فرورفتگی های مشاهده نشود برای مثال اگر خودرو ای با یک موتور تصادف کند و این برخورد از جلو صورت گرفته باشد، به گونه ای که به گلگیر جلوی ماشین برخورد کرده است، که در این صورت برای صافکاری بدون رنگ آن باید، ابتدا گل پخش کن ها را باز، سپس پیچ های گل گیر را باز کرده تا جلوی کار را نگیرد و مزاحمتی را در کار نداشته باشد، بعد شروع به تمیز کردن و سمباده کشی با آب در داخل گل گیر می کنیم تا کاملا سطح بدنه خودرو صیقلی و صاف شود تا ضربه‌های که به سطح مورد نظر زده می شود به دقیق‌ترین حالت ممکن بر آن وارد شوند .

    کارشناسی رنگ خودرو

    گروه صافکاری رضایی که متخصص در کارشناسی رنگ بدنه خودرو می باشند در مرحله بعدی آن قسمت که نیاز به صاف کردن دارد را با استفاده از شعله مستقیم از پشت آن قسمت حرارت می دهد تا فلز آن قسمت مقداری نرم و حالت انعطافی در کار را به خود بگیرد و سپس با استفاده از ابزار آلاتی چون مشتی ها و قالب تنه شروع به حالت دادن به آن قسمت آسبب دیده می کنند تا به حالت اولیه خود باز گردد، و هنوز کارشناسی رنگ بدنه خودرو به پایان نرسیده ؛ در مرحله ای دیگر ماشین را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می دهند و با استفاده از یک سری ابزار دیگر مانند فنر ها شروع به محو و برداشتن موج های ریز و درشت بدنه خودرو می کنند که به این مرحله صافکاری بدون رنگ می گویند.

    و در نهایت بعد از انجام تمامی این مراحل شروع به بستن قطعات باز شده بر روی ماشین می کنند تا احیانا اگر ضربه های احتمالی به آنها شده است یا اینکه مثلا بخشی از گوشه سینی چراغ ‌ها در برخورد و فشار گلگیر کج شده باشند میزان شوند که این قسمت نیز از اهمیت بالای برخوردار می باشد.

    لازم به ذکر است که بگویم گروه صافکاری رضایی با توجه به این که سابقه بالایی در زمینه کارشناسی رنگ بدنه ، نقاشی و … دارند مرحله دیگر را در کار خود برای تمیزی و رضایت مشتری می تواند در نظر بگیرد، در این مرحله این گروه خبره پس از مرحله صافکاری بدون رنگ شروع به قلم گیری برخی از قسمت های که نیاز به ترمیم و رنگ خال های کوچک دارند می کنند ، نقاطی که بخشی از ورق تا خورده یا تکه‌های کوچکی از رنگ قطره ریخته شده به آن برخورد کرده است. که در این مرحله نیاز به نقاشی کردن این نقاط حتی در حد و حجم بسیار کوچک که این کار هم که به کار صافکار مرتبط نبوده و توسط نقاش انجام می شود ولی در صافکاری رضایی این مرحله نیز با ظرافت و ابزار های مخصوص انجام می شود. با این سبک که در ابتدا به ساخت رنگ مربوطه می پردازند و با استفاده از قلم‌مو‌های مخصوص شروع به زدن رنگ به قسمت های که رنگ آن پریده است می کنند این کار با حساسیت خاصی باید انجام شود و بعد کار ماشین بعد از چند روز در زیر آفتاب می ماند و با آب و سمباده نرم شروع به تراشیدن آن می کنند تا هم سطح و هم طراز با سطح بدنه شود و در پایان این نقاط را با دستگاه پولیش ، پولیش می کنند

    صافکاری رضایی مجموعه با پرسنل جوان و با تجربه در کارشناسی رنگ خودرو در تهران خدمات زیادی از جمله سپرسازی و صافکاری بدون رنگ، تگرگ خوردگی ، درصورت لزوم صافکاری نقاشی ماشین های تصادفی با مجهزترین ابزارهای آلمانی با بهترین کیفیت در خدمت رفاه حال شهروندان محترم می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.