×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سردار محمدرضا اسحاقی - کشف ۱۳ فقره پرونده زمین‌خواری ۵۱۸ میلیاردی در گیلان | متلاشی شدن ۱۰ باند حرفه‌ای جعل و کلاهبرداری - استان گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۳ فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش ۵۱۸ میلیارد ریال در ۴ ماهه نخست سال جاری در گیلان خبر داد.

سردار محمدرضا اسحاقی ضمن اشاره به برخی اقدامات پلیس گیلان در ۴ ماهه نخست سال جاری به تشریح برنامه‌های انجام شده برای تسهیل سفرهای تابستانی هموطنان پرداخت.

این مقام ارشد انتظامی گفت: استان گیلان دارای جاذبه‌های توریستی و گردشگری فراوانی است و در تمام فصول سال به خصوص نوروز و فصل تابستان میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر به این استان هستیم که خوشبختانه با همکاری خوب رانندگان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در زمینه تلفات جاده‌ای ۲۲ درصد کاهش و در وقوع تصادفات در ۴ ماهه نخست سال جاری ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داریم.

وی با اشاره به شناسائی و برخورد با یک هزار و ۲۵ واحد صنفی متخلف و ۶۸۴ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در ۴ ماه گذشته، تصریح کرد: یکی از خطوط قرمز پلیس آسایش و امنیت شهروندان و مقابله با اراذل و اوباش است که در ۴ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه دستگیری و برخورد با اراذل و اوباش ۶۰ درصد رشد داریم.

سردار اسحاقی به اقدامات پلیس فتا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، ۸ هزار و ۴۳۳ وب سایت رصد شده و از فعالیت تعداد ۶۵۳ تارنما به دلیل تایید فعالیت مجرمانه جلوگیری شده است.

اسحاقی بیشترین شیوه و شگرد مجرمان سایبری را به ترتیب، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی از طریق فعال کردن رمز دوم، اپلیکیشن‌های اجتماعی، استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌ها و سوء استفاده از اعتماد کاربران عنوان کرد و افزود: جرائم رایانه‌ای استان در ۴ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵۲ درصد رشد داشته است و این در حالی است که در زمینه کشفیات این جرائم، ۲۴۵ درصد رشد داریم.

این مقام انتظامی به کشف بیش از یک هزار و ۳۱۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در ۴ ماه نخست سال اشاره کرد و ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی به عزم جدی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم اقتصادی و کشف و انهدام باندهای قاچاق و دستگیری سرشبکه‌های زمین‌خواری و بدهکاران تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: در ۴ ماهه نخست سال تعداد ۱۳ فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش ۵۱۸ میلیاد ریال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۶ درصد رشد داشته است.

سردار اسحاقی همچنین از متلاشی شدن ۱۰ باند حرفه‌ای جعل و کلاهبرداری در قالب شرکت‌های هرمی توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد و افزود: در ۴ ماهه نخست سال ۶۹۴ پرونده کلاهبرداری کشف و ۵۸۹ کلاهبردار نیز دستگیر شده‌اند.

این مقام انتظامی یکی از اقدامات مهم پلیس‌‌ گیلان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را ارائه خدمات مشاوره رایگان به شهروندان عنوان کرد و گفت: در ۴ ماهه سال جاری ۹۱۰ نفر در حوزه‌‌های خانوادگی، تحصیلی، ازدواج، حقوقی، انتظامی، روانسنجی و شغلی به مرکز مشاوره آرامش پلیس مراجعه و خدمات مشاوره به آنها ارائه شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۸۵ درصدی رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۸۶۷ پرونده قضائی به دفاتر مشاوره و مددکاری پلیس واقع در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش ارجاع شده است که بیش از ۷۵ درصد آنها منجر به سازش شده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم هفته نیروی انتظامی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، به برگزاری ۵۱۳ جلسه آموزش همگانی چهره به چهره در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و ادارات برای دانش‌آموزان، کارکنان دولت و عموم مردم، ۳۲ کارگاه آموزشی فضای سایبری برای بیش از یک هزار نفر و ۱۱۸ جلسه شورای معتمد پلیس در سراسر استان در ۴ ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.