×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

233414 946 - خبرنگاری که رفت سیگار بکشد و برنگشت | آیا دبیر سیاسی موج پناهنده شده است؟ -

دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای موج، در حالی که به همراه تیم وزارت خارجه برای پوشش خبری سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به چهار کشور اروپایی عازم ماموریت شده بود، در دومین ایستگاه این تور اروپایی، سوئد، ماندگار شده و از تیم خبرنگاران جدا شده است.

گفته میشود امیرتوحید فاضل از فرصت ماموریت کاری استفاده کرده و در سوئد پناهنده شده است.

این خبرنگار ساعاتی پیش، بدون تکذیب یا تایید شایعات مربوط به پناهندگی اش در سوئد در توییتر خود نوشت: هر کسی حق دارد برای زندگی خود تصمیم بگیرد. هیچ کس از آینده خبر ندارد. تنها کوته مغزانند که بدون اطلاع حرف می‌زنند.

233427 727 - خبرنگاری که رفت سیگار بکشد و برنگشت | آیا دبیر سیاسی موج پناهنده شده است؟ -

محمودرضا امینی مدیرعامل موسسه موج در پاسخ به سوال خبرنگار رویداد ۲۴ درباره صحت و سقم شایعه پناهندگی خبرنگار این مجموعه ابراز بی اطلاعی کرده و گفت در خبرگزاری هیچ سمتی ندارد و از این رو اطلاعی از خبرنگاران این مجموعه نداشته است.

سید امیر مرتضوی سردبیر خبرگزاری موج درباره شایعه پناهندگی خبرنگار این مجموعه به رویداد ۲۴ گفت: ایشان دبیر سیاسی موج بود که همراه تیم وزارت خارجه به سفر رفته و خود وزارت خارجه به ما اطلاع داده که ایشان با این تیم بازنگشته است، ولی جزییات بیشتری از ماجرا نداریم.

او افزود: ما هم مثل شما از شبکه‌های اجتماعی خبر را رصد می‌کنیم و چیزی که رسما میدانیم این است که ایشان دبیر ما بوده و همراه وزارت خارجه رفته و با این گروه بازنگشته است.

او درباره اینکه آیا از طریق راه‌های ارتباطی خبرگزاری با خبرنگارشان تماسی گرفته نشده؟ گفت: راه‌های ارتباطی که داشتیم و خبر‌ها از طریق ایشان برای ما ارسال میشد از طرف خود آقای فاضل مسدود شده است.

مرتضوی در مورد اینکه آیا از خانواده شان جویای اصل ماجرا شده اند یا خیر نیز گفت: آن بندگان خدا هم اطلاعی نداشتند یا دست کم به ما اینطور گفته شده. آقای فاضل متاهل و صاحب فرزند بود. همسرشان به ما گفتند که اطلاعی از او ندارند.

یکی از خبرنگاران حاضر در تیم خبری وزیر خارجه درباره آخرین دیداری که با فاضل داشتند به رویداد۲۴ گفت: برای آخرین نشست در استکهلم به سمت سرویس ایاب و ذهاب خبرنگاران می رفتیم که متوجه شدم فاضل به سمت دیگری حرکت میکند. مسیر را به او نشان دادم که گفت می رود سیگار بکشد و به زودی بر میگردد. این آخرین دیدار ما بود چرا که او در نشست حاضر نشد و ما بعد از نشست عازم نروژ شدیم.

خبرگزاری موج یکی از خبرگزاری‌های اصولگرای وابسته به موسسه فرهنگی، هنری و خبری مرور وقایع جهان است. موج اولین وب‌سایتی بود که فهرست مدیران دوتابعیتی را از قول جواد کریمی قدوسی منتشر کرده بود.

امیر توحید فاضل در حوزه دولت و سیاست خارجی فعال بود همکاران او در حوزه سیاست خارجی معتقدند مواضع فاضل به شدت اصولگرایی و سوالات او در نشست‌های خبری سخنگوی وزارت خارجه، عمدتا مبتنی بر گمانه زنی محافل اصولگرایی بوده است.

پیش از این نیز در جریان مذاکرات هسته ای یکی از خبرنگاران واحد مرکزی خبر در اروپا پناهنده شده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.