×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تاسوعا - نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۳۰۰۰ مسجد گیلان برگزار می‌شود - تاسوعا و عاشورا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاتم نصیری‌نژاد شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی (ع) با تقدیر از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: احیای دین و امربه‌معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا است.

وی با بیان اینکه نماز اول وقت سفارش اهل‌بیت (ع) و پیامبر خاتم (ص) است، افزود: نماز جماعت در ایام محرم با استقبال جوانان و آحاد عزاداران حسینی (ع) به‌صورت پرشورتری اقامه‌شده و مراسم عزای حسینی (ع) با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان با تأکید بر اینکه مساجد محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: امامان جماعت در مساجد علمداران فرهنگی بوده و مدیریت قرارگاه‌های فرهنگی محلی را بر عهده‌دارند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان با تأکید بر اقامه داشتن نماز در جامعه تصریح کرد: نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در سه‌هزار مسجد، بقاع متبرکه و هیئات مذهبی این استان برگزارشده و نماز ظهر عاشورا در شهر رشت در میدان شهدای ذهاب و به امامت آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار می‌شود.

نصیری‌نژاد با بیان اینکه زندگی مردم با امام حسین (ع) گره‌خورده است، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی با حضور در حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مساجد و تکایا ضمن عزاداری و سینه‌زنی با شنیدن نوای مؤذن در بلندگوهای مساجد و مکان‌های محل عزاداری، نماز باشکوه ظهر تاسوعا و عاشورا را به‌صورت جماعت و با حضور هزاران حسینی برگزار می‌کنند.

فارس

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.