پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41356 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاوشگر هندی روی کره ماه پیدا شد+عکس
    19 شهریور 1398 - 12:42
    شناسه : 158799
    0

    سازمان تحقیقات فضایی هند (ایسرو) در پی قطع ارتباط با کاوشگر این کشور در آخرین مرحله از فرود بر سطح کره ماه، روز دوشنبه اعلام کرد که موقعیت آن را بر روی قمر زمین به دست آورده است.

    پ
    پ

    کاوشگر هندی - کاوشگر هندی روی کره ماه پیدا شد+عکس - کاوشگر هندی

    نشریه “تایمز او ایندیا” نوشت: ایسرو که هنوز در حال بررسی دلیل قطع شدن ارتباط کاوشگر با اتاق کنترل است، افزود: ماهواره این سازمان که همچنان در مدار کره ماه در گردش است، توانسته با استفاده از عکس های حرارتی، موقعیت این کاوشگر را در قطب جنوب این کره پیدا کند. اما ایسرو هنوز نتوانسته است با کاوشگر خود ارتباط برقرار کند.

    کی سیوان رییس سازمان ایسرو گفت: موقعیت کاوشگر “ویکرام” به دست آمده است و ما در حال بررسی عکس های حرارتی گرفته شده از آن هستیم، اما هنوز اطلاعی از سالم بودن آن نداریم و نتوانسته ایم با آن ارتباط برقرار کنیم.

    ایسرو پیش از این اعلام کرده بود که تا ۱۴ روز آینده برای برقراری ارتباط با کاوشگر ویکرام تلاش خواهد کرد. یک دانشمند این سازمان گفت: شاید وجود موانع در سطح ماه، دلیل عدم برقراری ارتباط میان کاوشگر و اتاق کنترل باشد.

    ماموریت اکتشاف کره ماه هند که “چندرایان ۲” نام گرفته است و کاملا به صورت داخلی طراحی و تجهیزات آن نیز توسط دانشمندان هندی تولید شده است؛ ۴۷ روز پیش آغاز شد. این کاوشگر فضایی هند حدود ۲ هفته به دور زمین چرخید تا بتواند سرعت کافی برای حرکت به سوی ماه به دست آورد و سفر آن از مدار زمین تا کره ماه یک هفته طول کشید.

    هند در ماموریت فضایی پیشین به ماه به نام چندرایان، یک ماهواره در مدار کره ماه قرار داد و در ماموریتی به نام “مانگلایان” یک سفینه به سوی کره مریخ اعزام کرده است.

    نیمه تاریک کره ماه هیچگاه به طور مستقیم روبروی زمین قرار نگرفته و کشف نشده باقی مانده و تاکنون تنها چین یک کاوشگر به این منطقه اعزام کرده است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.