×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ترامپ - دیدار با حسن روحانی می تواند اتفاق بیفتد - ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود به صورت مخفیانه با سران طالبان در کمپ دیوید دیدار کند، گفت این مذاکرات برای او مرده است.

دونالد ترامپ بعدازظهر دوشنبه پیش از سفر به کارولینای شمالی برای سخنرانی انتخاباتی خود، این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وی افزود: از نظر من این مذاکرات مرده است اما باید دید در آینده چه پیش خواهد آمد.

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود با رهبران طالبان در کمپ‌دیوید داشته باشد، در یادداشت توئیتری خود اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

دونالد ترامپ ترامپ در عین حال گفت به دلیل آنکه طالبان به خیال افزایش توان چانه‌زنی خود یک عملیات تروریستی را که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر منجر شده، به عهده گرفته‌اند، این نشست را لغو کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام توئیتری نوشت: تقریبا هیچ‌کس خبر نداشت که رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان به صورت جداگانه قرار بود روز یکشنبه با من در کمپ‌دیوید دیدار کنند.

وی افزود: آن‌ها امشب به آمریکا وارد می‌شدند. متاسفانه آن‌ها (طالبان) به خیال افزایش اهرم فشار حمله‌ای در کابل را به عهده گرفتند که یکی از بهترین سربازان ما و ۱۱ نفر دیگر را کشت. من به سرعت ملاقات را لغو و مذاکرات را متوقف کردم.

ترامپ همچنین گفت کسانی که در حین چنین مذاکرات صلح مهمی نمی‌توانند به آتش‌بس پایبند بمانند و ۱۲ بی‌گناه را می‌کشند، به تبع آن توان مذاکرات برای توافقی معنی‌دار را نیز ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران این اقدام طالبان را “اشتباه بزرگ” خواند اما نگفت که تصمیم وی برای ادامه مذاکرات صلح چیست و چگونه می خواهد با طالبان رفتار کند.

دیدار با ایران

ترامپ که در سیاست خارجی خود تا کنون ناکام مانده است، چشم به راه یک دیدار احتمالی با مقامات جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رئیس جمهوری ایران دیدار کند، گفت: این دیدار می تواند اتفاق بیفتد.

رئیس جمهوری آمریکا و تیم تندروی وی تصور می کردند با خروج از برجام و اعمال فشار حداکثری می توانند ایران را به میز مذاکره بیاورند و توافقی جدید داشته باشند.

با گذشت یکسال از این تحریم های شدید، بقای تحریم‌ها به دلیل عدم همراهی دولت‌ها با تردید مواجه شده است و ایران هم کاهش محدودیت‌هایی که قرار بود در چند سال آینده اتفاق بیفتد را سرعت بخشید و گام سوم خود را برای فعال سازی تحقیق و توسعه برداشت.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.