جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم است
    20 شهریور 1398 - 10:11
    شناسه : 158844
    0

    سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور کنترل نشدن بازار و در نتیجه گرانی خودرو و کالاهایی مانند مواد غذایی، کاغذ، لوازم یدکی و…. است.

    پ
    پ

    خودرو - عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم است - خودرو

    حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور کنترل نشدن بازار و در نتیجه گرانی خودرو و کالاهایی مانند مواد غذایی، کاغذ، لوازم یدکی و…. است.

    نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه دشمن با اعمال تحریم به دنبال ایجاد مشکلات بسیار برای کشور است اما برخی در داخل با ایجاد گرانی و برهم زدن تنظیم بازار به این وضعیت دامن می زنند.

    وی اظهار کرد: حدود ۱۸۰ هزار خودرو در اختیار تعداد محدودی نمایندگی قرار گرفت و آنها نیز خودروها را احتکار کرده و به راحتی قیمت‌ها را افزایش داده و سودهای چند ده میلیاردی به جیب زنند.

    پیش فروش خودرو موجب نابسامانی در بازار می‌شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر علیرغم اینکه مردم برای خرید خودرو ثبت نام کرده و پول آن را کامل پرداخت کرده‌اند اما خودرو به آنها تحویل داده نمی‌شود، اضافه کرد: سایپا و ایران خودرو تعداد زیادی خودرو باید به مردم تحویل دهند در حالی که اما و اگرهای بسیاری برای نحوه برخورد خودروسازان در رابطه با عمل به تعهدات وجود دارد، علاوه بر این مسائل این شرکت‌ها در حال حاضر نیز به پیش فروش خودرو ادامه می‌دهند که موجب بر هم خوردن تعادل در بازار می شود.

    سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: براساس قانون تجارت تحویل ندادن خودروهای پیش فروش جرم است و مجازات خاص خود را دارد حتی در لایحه تجارت جدید نیز این امر درج شده است.

    تحویل ندادن خودروی پیش فروش شده نوعی افساد فی الارض است

    وی تصریح کرد: برخورد خودروسازان در تحویل ندادن خودرو نوعی افساد فی الارض است چراکه موجب به هم‌ریختگی بازار، عدم تعادل در اقتصاد، آسیب به مردم و انقلاب اسلامی و کمک به سوداگری است و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

    سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: از نظر قانون تجارت خودروسازان متعهد شدند که خودروی فروخته شده را به مردم تحویل دهند اما از آنجایی که تلاشی برای تحقق این وعده انجام نمی دهند می توان این امر را مورد بررسی قرار داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.