×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

3 1 - با رویه‌کوبی مبلمان قدیمی خود را نو کنید - Sofarepairs

به دلیل شرایط نابسمان اقتصادی که در حال حاضر کشور ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند، خرید یک دست مبل جدید درصورتی که مبل شما قدیمی یا خراب شده باشد، اصلا کار منطقی نیست و موجب خالی‌شدن جیب شما می‌شود. شاید بهترین راه‌حلی که به ذهن شما می‌رسد، خرید یک دست مبل دست دوم است. اما لازم است اشاره کنیم که خرید مبل دست دوم، دو بار بر روی دست شما خرج می‌گذارد. چراکه اولین بار مجبورید برای خرید آن هزینه‌ای را پرداخت کنید و پس از مدت زمان کوتاهی که کهنه یا خراب شد نیز مجبور می‌شوید هزینه‌ای را برای تعمیر و ترمیم آن پرداخت کنید بنابراین خرید مبل دست دوم نیز راهکار چندان معقولانه‌ای نیست. بهترین راهکار برای نوکردن مبلمان منزل شما، تعمیر و ترمیم آنهاست.

درواقع مهم‌ترین جزو یک مبل که آسیب‌پذیرترین بخش آن نیز است، کلاف آن است. اکثر مبل‌هایی که برای تعمیرات به دست کارشناسان تعمیر مبل سپرده می‌شوند در کنار خراشیدگی‌هایی که بر روی دسته‌ها و بدنه‌های آن‌ها ایجاد شده، کلاف آن‌ها نیز دچار آسیب‌دیدگی شده است که نیاز به تعمیر و ترمیم دارد. تعمیر کلاف مبل از طریق پروسه رویه‌کوبی انجام می‌شود که عمر دوباره‌ای به مبلمان شما می‌بخشد. به گونه‌ای که رویه‌کوبی مبلمان منزل شما را مانند روز اولی که آن‌ها را خریداری کردید، نو و شیک می‌کند. توجه داشته باشید رویه‌کوبی، پروسه بسیار حساسی است و باید با دقت کافی صورت بگیرد. از این‌رو شما باید تعمیرات مبل خود را به یک کارشناس حرفه‌ای در این زمینه بسپارید چراکه اگر تعمیرکار مبل نتواند به خوبی و با دقت کافی پروسه رویه‌کوبی مبل را انجام دهد، پس از مدت زمان کوتاهی مجددا کلاف مبل شما دچار آسیب‌دیدگی خواهد شد و متاسفانه مبل شما دیگر قابل استفاده و تعمیر نخواهد بود و شما مجبور می‌شوید هزینه گزافی را برای خرید یک دست مبل جدید پرداخت کنید. در ادامه شما را بیشتر با پروسه رویه‌کوبی مبل آشنا خواهیم کرد.

رویه‌کوبی مبل چیست؟

همانطور که اشاره کردیم زمانی که کلاف مبل شما پس از مدتی استفاده دچار آسیب‌دیدگی یا خرابی می‌شود، کارشناس تعمیر مبل با استفاده از پروسه رویه‌کوبی، آن را تعمیر و ترمیم می‌کند. بنابراین به هر نوع فعالیتی که برای تعمیر و ترمیم کلاف مبل انجام شود، رویه‌کوبی می‌گویند. البته رویه‌کوبی شامل دو نوع است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

انواع رویه‌کوبی مبل

·        رویه‌کوبی بر روی کلاف خام

رویه‌کوبی بر روی کلاف خام به پروسه رویه‌کوبی هنگام تولید یک دست مبلمان نو اشاره دارد. به گونه‌ای که سازندگان و تولیدکنندگان مبلمان هنگام ساخت مبلمان بر روی کلاف آن‌ها از پروسه رویه‌کوبی را استفاده می‌کنند.

·        رویه‌کوبی بر روی کلاف فرسوده

اما رویه‌کوبی بر روی کلاف فرسوده شامل انجام پروسه رویه‌کوبی بر روی کلاف مبلمان کهنه و قدیمی جهت تعمیر و ترمیم کلاف آنهاست. در پروسه رویه‌کوبی بر روی کلاف فرسوده، تمامی محتوای مبلمان را از داخل کلاف آن خارج می‌کنند و درصورتی که کلاف مبل به تعمیر و ترمیم نیاز داشته باشد آن را تعمیر می‌کنند. البته همانطور که اشاره کردیم، این مرحله حساس‌ترین مرحله تعمیرات مبل است چراکه اگر شخص تعمیرکار به درستی پروسه رویه‌کوبی را بر روی کلاف انجام ندهد، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مبل شما دچار مشکل خواهد شد و متاسفانه دیگر قابل استفاده و حتی تعمیر هم نخواهد بود. پس از پشت سر گذاشتن پروسه رویه‌کوبی کلاف مبل که محتوای جدیدی شامل: ابر و اسفنج و انواع فنرها در آن قرار می‌گیرد، نوبت به رنگ‌کاری و لکه‌گیری مبل است البته درصورتی که مبل شما دچار خراشیدگی شده باشد و واقعا به این کار نیاز باشد.

نکات حائز اهمیت قبل از تعمیرات مبل

1 1 - با رویه‌کوبی مبلمان قدیمی خود را نو کنید - Sofarepairs

·        آیا مبل شما قابل تعمیر است؟

اولین نکته‌ای که قبل از سپردن مبل خود به دست تعمیرکار مبل باید به آن توجه کنید این است که آیا مبل شما قابل تعمیر است یا خیر؟ چراکه گاهی‌اوقات آنقدر به کلاف و چوب یک مبل آسیب وارد شده است که آن مبل ارزش تعمیر و ترمیم ندارد. اما درصورتی که مبل شما از کلاف تقریبا خوبی برخوردار باشد و آثاری از شکستگی بر روی آن نباشد، می‌توانید آن را به یک کارشناس متخصص در زمینه تعمیر مبل بسپارید تا آن را به بهترین شکل ممکن برای شما تعمیر کند. البته کارشناس تعمیر مبل قبل از اینکه مبل شما را تعمیر کند به شما خواهد گفت که مبلمان شما ارزش تعمیر دارد یا خیر؟

·        آیا واقعا نیاز است که رنگ چوب و پارچه مبل خود را تغییر دهید؟

شاید با خودتان فکر کنید که وقتی مبلمان خود را برای تعمیر و ترمیم به تعمیرکار مبل می‌سپارید او نه‌تنها کلاف مبل شما را تعمیر می‌کند بلکه پروسه رنگ‌کاری و تعویض پارچه آن را نیز انجام می‌دهد. لازم است بدانید این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا همراه با تعمیر و ترمیم کلاف مبل، واقعا لازم است پروسه رنگ‌کاری و تعویض پارچه بر روی آن صورت بگیرد یا خیر؟ درصورتی که شما از شخص تعمیرکار مبل بخواهید پس از رویه‌کوبی، چوب مبل شما را رنگ کند و پارچه آن را نیز تعویض کند، او این کار را برای شما انجام می‌دهد از این‌رو باید با دقت بر روی این مسئله متمرکز شوید تا جیبتان خالی نشود! درصورتی که رنگ چوب مبل شما نرفته است و در هیچ جایی دچار خراشیدگی و آسیب‌دیدگی نشده است، لازم نیست که پروسه رنگ‌کاری نیز بر روی آن انجام شود و درصورتی که پارچه مبل شما دچار پوسیدگی یا پارگی نشده است نیز لازم نیست پارچه آن تعویض گردد.

3 - با رویه‌کوبی مبلمان قدیمی خود را نو کنید - Sofarepairs

اگر به دنبال تیم قدرتمندی در زمینه تعمیر، ترمیم و تولید انواع مبل هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره تماس‌ ۰۹۱۲۲۳۸۰۳۲۸ با کارشناسان مجموعه Sofarepairs در ارتباط باشید. گروه تولیدی Sofarepairs در امر تعمیر، ترمیم و تولید انواع مبلمان به ویژه مبلمان استیل از سابقه ۳۰ ساله برخوردار است. از این‌رو استادکاران و کارشناسان متخصص و خبره این مجموعه مبلمان شما را به بهترین شکل ممکن با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها تعمیر و ترمیم می‌کنند.

  1. احمد

    با سلام آیا رویه کوبی مبل همان دوزنده لباس مبل است آیا در استان گیلان آموزشگاه رویه کوبی مبل داریم با تشکر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.