×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

سارا بهمنیار - بهمنیار: برای حضور در المپیک ژاپن امیدوارتر شدم -

سارا بهمنیار در رشت اظهار داشت: با توجه به تصاحب مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان ژاپن، در رتبه سوم رنکینگ وزن خود در رتبه بندی جهانی قرار گرفتم و برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن امیدوارتر شدم.

وی افزود: با توجه به اینکه نفرات اول و دوم رنکینگ اوزان المپیکی به طور مستقیم در المپیک حضور می یابند، تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا بتوانم یکی از دو رتبه اول یا دوم رنکینگ وزن المپیکی خود را کسب کنم تا جواز حضور در مسابقات المپیک را به دست آورم.

وی ادامه داد: البته کاراته کارانی که نتوانند جزو رنکینگ اول یا دوم وزن المپیکی خود قرار گیرند، باید بهار سال آینده در رقابت های فرانسه حضور یابند که نفرات برتر آن مسابقات نیز به المپیک راه می یابند اما تمام هدفم این است که قبل از رقابت های فرانسه بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم.

بهمنیار در ادامه به رقابت های لیگ جهانی کاراته وان ژاپن نیز اشاره و بیان کرد: این رقابت ها از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و همچنین مسابقات بسیار سنگین بود و یکی از سخت ترین رقابت هایی بود که من تاکنون در آن حضور یافتم.

ملی پوش کاراته اضافه کرد: اما خوشبختانه توانستم برابر تمامی حریفان قدرتمند خود به برتری دست یافته و در نهایت عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کردم و برای اولین بار مدال طلای لیگ جهانی را نیز به دست آوردم و در جریان این رقابت ها برابر حریفانی از کشورهای کرواسی ، مالزی ، ژاپن ، ازبکستان و چین تایپه قرار گرفتم که با برتری برابر همه حریفان خود به دیدار نهایی راه یافتم که در این مرحله با حریف بسیار قدرتمندی از کشور فرانسه روبرو شدم.

وی خاطرنشان کرد: در فینال لیگ جهانی کاراته وان رو در روی الکساندر رچیا از فرانسه قرار گرفتم که وی سه عنوان قهرمانی جهان را دراختیار دارد و همچنین برای اولین بار بود که با این حریف مبارزه می کردم اما در نهایت توانستم با نتیجه پنج بر یک ، او را شکست داده تا اولین مدال طلای لیگ جهانی را کسب کنم.

وی در ادامه با قدردانی از مربیانش اظهار کرد: سیده ستاره موسوی سرمربی تیم ملی زحمات زیادی را برای ملی پوشان می کشد و از او تشکر می کنم اما در گیلان زیرنظر فاطمه قاسمی تمرینات خود را دنبال می کنم که این مربی از دیرباز همراه من است و زحمات زیادی را تاکنون کشیده که از این بابت نیز از این مربی ارزشمند قدردانی می کنم.

بهمنیار خاطرنشان کرد: هم اینک نیز زیر نظر فاطمه قاسمی تمرینات آماده سازی خود را دنبال می کنم تا اردوی تیم ملی تشکیل شود و تمام تلاشم را به کار خواهم بست تا با قدرت در سایر لیگ های جهانی حضور یابم و در نهایت بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم.

پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان از حدود دو هفته گذشته با حضور ۶۴۹ کاراته کار از ۷۹ کشور در شهر توکیو ژاپن برگزار شد و کاراته کاران به مدت سه روز با هم رقابت کردند. سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی که اسفند سال گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد، در وزن ۵۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود. وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.