×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

برداشت مالی 90 درصد جرایم اینترنتی در گیلان - برداشت مالی ۹۰ درصد جرایم اینترنتی در گیلان/ ۶۲۵ پرونده تشکیل شد - با مردم

سرهنگ ایرج پورمستمند پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با فعالان فضای مجازی گیلان در سالن جلسات پلیس فتای استان، اظهار کرد: چشم انداز پلیس فتا پیش بینی، پیشگیری و مقابله بوده و نگاه پلیس فتا در بخش رسانه و فضای مجازی ارشادی و ایجابی است.

رئیس پلیس فتای گیلان استفاده از تکنولوژی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: با ارتقای دانش و مهارت فردی، باید زمینه استفاده مطلوب از فضای مجازی و آسیب‌های این حوزه را کاهش دهیم.

وی با اشاره به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در کشور، افزود: در گذشته شکاف دیجیتالی بر مبنای میزان فعالیت فضای مجازی محاسبه می‌شد و اما امروز مهارت در چگونگی بهره‌گیری از این فضا مبنای شکاف دیجیتالی است.

نام حریم خصوصی در فضای مجازی وجود ندارد

سرهنگ پورمستمند با بیان اینکه بخشی از آسیب‌های فضای مجازی تحت تاثیر مهارت و آگاهی افراد است، افزود: چیزی به نام حریم خصوصی در فضای مجازی وجود ندارد و رعایت اخلاق مداری در فضای مجازی و مقابله با خشونت‌طلبی یک مطالبه مردمی و عمومی است.

رئیس پلیس فتای گیلان برداشت مالی را در صدر آمار جرایم اینترنتی در گیلان عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد جرایم اینترنتی، در حوزه برداشت مالی است که در این زمینه ۶۲۵ پرونده در پلیس فتای استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۹ درصد جرایم کشف می‌شوند، تصریح کرد: کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت، مزاحمت‌های اینترنتی در تلگرام و اینستاگرام و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سرهنگ پورمستمند با تاکید بر اینکه امنیت مطلق در فضای مجازی وجود، ادامه داد: ما در فضای مجازی در معرض دید و تحلیل افراد مختلف هستیم بویژه در اینستاگرام که متعلق به فیسبوک بوده و آسیب‌پذیری آن بسیار است.

رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به انتخابات پایان سال و نقش و فعالیت برخی رسانه‌های انتخاباتی با تاکید بر پرهیز از هرگونه تخریب، تهدید بر اساس منافع شخصی افراد، افزود: در ایام انتخابات برخی افراد به دنبال التهاب‌آفرینی و منافع صرف اقتصادی بدون در نظر گرفتن خط قرمزها هستند.

سیاست پلیس فتا ایجابی، پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری 

وی با بیان اینکه بعد از مرحله انتخابات نامزدها بر کرسی‌ها نشسته و هزینه به عهده خود رسانه‌ها است، گفت: سیاست پلیس فتا ایجابی و پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری است و فعالیت رسانه‌های معاند در انتخابات بیشتر خواهد شد که باید از فعالیت آنان جلوگیری شود.

سرهنگ پورمستمند با اشاره به نقش پلیس فتای استان گیلان در بخش تولید محتوا در آموزش و پرورش، اظهار کرد: امسال پلیس فتای استان گیلان در یک صفحه از کتاب مهارت‌های زندگی در مقاطع چهارم، پنجم و ششم مطالب ضروری که نوجوانان باید بدانند را منتشر کرده است.

وی تصریح کرد: این مطالب شامل منع در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی اعم از نام خانوادگی، شماره تلفن، برنامه های سفر خانواده، رمزهای عبور و آدرس خانه و مدرسه در بازی های آنلاین است.

مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.