×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

131622.jpg - خوشبو کننده دهان چه موادی می توانند باشند -

یکی از علل اصلی بوی بدن دهان می تواند نتیجه عدم رعایت بهداشت کافی دهان و دندان، پوسیدگی دندان، عفونت لثه و یا آبسه باشد. این عارضه می تواند نشانه یبوست و سینوزیت هم باشد. در برخی موارد هم بیماری زمینه ای مانند نارسایی کبدی ،کلیوی و دیابت کنترل نشده باعث ایجاد بوی بد دهان خواهند شد.

اما می توان به کمک روش هایی بوی بد دهان را رفع کرد. چنانچه بوی بد دهان به علت بیماری زمینه ای نباشد، با داشتن برنامه غذایی صحیح و رعایت بهداشت دهان می توان آن را برطرف کرد.

اما چنانچه بوی بدن دهان به راحتی برطرف نشود مراجعه به دندانپزشک و پزشک ضروری است. دهان شویه ها می توانند در بر طرف شدن بوی بد دهان و همچنین کشته شدن باکتری های مضر مفید باشند. موادی همچون جعفری، شوید و گشنیز تازه یا دانه هل در صورتی که بعد از غذا جویده شوند به پیشگیری از بوی بد دهان کمک خواهند کرد.

جویدن نعنا، آویشن و ترخون هم می توانند اثر مطلوبی داشته باشند. نان های سبوسدار، برنج و ماکارونی در صورتی که به طور منظم مصرف شوند به دفع یبوست و بهتر شدن بوی بد دهان کمک می کنند. البته از شیرینی ها، نوشیدنی های شیرین، کیک و بیسکویت هم باید پرهیز شود ، زیرا باعث افزایش پوسیدگی دندان و بیماری های دهان می شوند. سیر، پیاز و غذاهای ادویه دار هم باعث تشدید بوی بد می شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.