پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کشف بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان
    14 مهر 1398 - 21:18
    شناسه : 160191
    0

    سرهنگ احدی امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته ناجا، با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر همواره یک اصل مهم در کشور است، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور پلیس قرار دارد.

    پ
    پ

    سرهنگ احدی - کشف بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان -

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در هفته ناجا، افزود: برپایی نمایشگاه‌های شناخت انواع مواد مخدر با موضوعات پیشگیری، اعزام کارشناسان پلیس جهت برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، نصب پلاکارد‌های آموزشی با موضوع مضرات سوء مصرف مواد، اعزام تیم‌های عملیاتی برای کنترل محور‌های مواصلاتی، اعزام تیم‌های گشت  جهت برخورد با توزیع کنندگان در ۱۳۴ نقطه استان و ۱۹ نقطه شهرستان از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در هفته ناجاست.

    احدی با بیان اینکه همواره با تلاش جدی نسبت و امکانات موجود به مبارزه با مواد مخدر اقدام می‌کنیم تا در نهایت منجربه کاهش آسیب‌های سوء مواد مخدر  شود، گفت: مواد مخدر مادر همه جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

    وی با بیان اینکه مبارزه با خرده فروشان یکی از اولویت‌های پلیس است، ادامه داد: خرده فروشی جزیی از شبکه توزیع بوده است و در همین راستا طرح رزمایش نشاط همزمان با آغاز سال تحصیلی در مهرماه در راستای اجرای تدابیر فرماندهان با هدف برخورد با توزیع کنندگان و ساماندهی معتادین متجاهر در کشور و استان اجرا شد.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان اضافه کرد: در این دو هفته اجرای طرح بیش از ۵۵ کیلوگرم مواد مخدر به صورت خرد، کشف شد و هزار و ۴۶ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

    وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۵۰ مرحله طرح و عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار شد، تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان توانسته با تعامل با سربازان گمنام امام زمان، سپاه و بسیج و دیگر دستگاه‌ها بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر استان را کشف کند.

    احدی با اشاره به اینکه لابراتوار تولید نداریم، تصریح کرد: ۵۰ باند که در سطح استان فعالیت داشتند و در قالب جاساز پیشرفته با خودرو‌های سبک و سنگین مواد را وارد استان می‌کردند، با اشرافیت کامل بر عناصر اصلی در محور‌های ورودی خودرو‌ها توقیف و توزیع کنندگان دستگیر شدند.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان ادامه داد: اغلب باند‌ها هم در قالب سه الی پنج نفر بودند که بیش از ۳۰۰ نفر دستگیر و تحویل مقام قضایی داده شدند.

    وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت نهاد‌های مختلف و همینطور خانواده‌ها در بحث آموزش، اضافه کرد: اولین کار والدین در نبرد با داشتن زندگی عاری از مواد، آموختن و شناخت در مورد انواع مواد مخدر است، زیرا به دلیل عدم نظارت و عدم کنترل دقیق صدمات بسیاری به افراد جامعه وارد می‌شود.

    احدی با اشاره به گرایش استفاده از مواد مخدر صنعتی، گفت: مواد مخدر صنعتی امروز با نام‌های مختلف گل، گراس و دستمال جوانان ما را درگیر می‌کند که اثرات به مراتب تخریب کننده تری دارد، خانواده‌ها بدانند یک گرم مواد مخدر صنعتی ۱۰ نفر را آلوده می‌کند.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه گیلان استان مصرفی است و اغلب مواد مخدر هم در شهرستان‌های اطراف تهران و استان‌های غربی تولید و وارد استان می‌شود، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید دانش آموزان خود را به انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی تقویت کنند و فرصت را از شیادانی که در کمین جوانان ما هستند، بگیرند.

    وی با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری، افزود: مجموعا بیش از ۲۵ هزارنفر ساعت آموزش در حوزه شناخت انواع مواد و راهکار‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه گردید و همچنین بیش از ۴۰ هزار بروشور آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در سطح نمایشگاه‌ها توزیع شد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.