×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

عرق کردن - آیا عرق کردن بیشتر یعنی لاغری سریع تر؟ -

برخی ها بر این باورند که باسوزاندن کالری عرق کردن هم بیشتر می شود ؟ خیلی از افراد در این مورد با شما صحبت می کنند و معتقدند چون کمتر عرق می کنند دیرتر لاغر می شوند یا برعکس ولی این گفته چقدر درست و علمی است؟

عرق کردن و کاهش وزن به واسطه ورزش
چه اتفاقی در باشگاه ها می افتد وقتی روزانه ورزش میکنید و بدن عرق کرده خود را خشک میکنید؟ با ورزش بدن دچار مکانیزمی بنام تعرق می شود واینگونه آب از طریق غده ی تعرقی دفع می شود و اگر دمای بدن بالا باشد کاهش می یابد.
کمیت غدد تعرقی افراد با ژن هایشان تعیین میشود که در افراد مختلف متفاوت است .”مطالعات نشان میدهد هر چه بیشتر عرق کنید در واقع غدد عرق بیشتری دارید پس این مسئله رابطه ای با لاغری و کاهش وزن ندارد “.

به طور متوسط کل بدن 2 تا 4میلیون غده دارد ، معمولا خانم ها نسبت به اقایان غده عرق بیشتری دارند اما غدد آقایان فعال تراست به علاوه درکل استیل متفاوتی دارند.
آقایان آب بیشتری دربدنشان و اسید در عرقشان دارند که به دلیل تفاوت در هورمون هایشان تولید می شود.
زنان مکانیزم بیشتری برای خنک کردن بدنشان دارند وقتی به زنان و آقایان ورزشکار توجه کنید میبینید که مردان بسیار عرق می کنند و خانم ها هم صورتی قرمز دارند این اتفاق به دلیل گشاد شدن مویرگها و گرما است.

مقدار تعرق به چه عواملی بستگی دارد
آب و هوا رطوبت و گرما موجب تعرق زیاد می شود
شدت ورزش
مصرف الکل و قهوه سیگار کشیدن
غذاهای تند چون دمای بدن را بالا برد
مقدار چربی بدنتان

حالا دوباره این سوال که آیا با عرق کردن لاغر می شوید؟
ثابت شده است افراد چاق نسبت به افراد لاغر بیشتر عرق می کنند ،چربی های اضافه بدن دمای بدن را بالا میبرند و مثل یک کت عمل میکندو وقتی راه می روید عرق میکنید یعنی تعرق به معنی سوزاندن کالری نیست لاغری با فاکتورهایی مثل بافت های چربی و حجم ماهیچه ها ارتباط دارد یعنی آب و مواد معدنی از طریق عرق دفع می شود.
بسیار مهم است که هنگام ورزش عرق خود را پاک کنید چون باعث سوختن کالری بیشتر نمی شود اگر در طول ورزش عرق زیاد می کنید نسبت به فردی که کمتر عرق می کند چربی کمتری می سوزانید.

چرا ورزش باعث لاغری میشود اما عرق کردن نه؟
فعالیت های ورزشی و ایروبیک باعث لاغری افراد می شود این نه به خاطر تعرق زیاد ی که هنگام ورزش می کنید بله به خاطر درگیر بودن عضلات بدن با حرکات ورزشی.
ورزشهای سنگین مثل دو در 30 ثانیه 300 کالری می سوزاند.
فراموش نکنید میزان تعرق شما به دلیل دمای بدنتان است برای تعرق بیشتر کارهای ساده ای مثل جلوی اوجاق ایستادن ،سونا رفتن ،در وسط روز زیر نور آفتاب خوابیدن را میتوانید انجام دهید اما این کارها به اندازه ورزش موجب لاغری نمی شود.

چه ورزشی چربی سوز است
اگر می خواهید لاغر شوید تنها به تعرق بسنده نکنید و با انجام ورزش های سخت به هدفتان برسید ، ورزش هایی مثل:
1. ایروبیک
2. پیاده روی
3.شنا
4.دوچرخه سواری
5.رقص
6.بوکس
7. اسکی
8. دو
اگر هر کدام از این فعالیت ها را انجام دهید ماهیچه هایتان انرژی را از چربیها می گیرد و با داشتن یک رژیم مناسب لاغر میشوید.
طرز تهیه ۳ غذای ساده و خوشمزه و فوری دانشجویی

منبع: نمناک

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.