×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

 

پیاده روی اربعین - ورود بیش از ۱۴ هزار زائر خارجی اربعین به گیلان -

محمد رضا نازک کار روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این زائران از کشورهای روسیه، آذربایجان ، گرجستان و داغستان از طریق مرز آستارا با ۲۴۱ دستگاه اتوبوس ، ۲۱ دستگاه مینی بوس و ۶۵ دستگاه سواری و ون وارد خاک جمهوری اسلامی شده اند.

وی اظهار کرد: تعدادی از زائران نیز به صورت پیاده وارد استان شده اند؛ ضمن اینکه هشت هزار و ۳۳۷ زائر اربعین نیز از گیلان با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شده اند.

به گفته نازک کار؛ سال گذشته افزون بر ۱۲ هزار و ۷۸۵ نفر از زائران خارجی از کشورهای آذربایجان ، گرجستان و روسیه از مرز آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی شدند تا عازم عتبات عالیات شوند ولی امسال تا هفدهم مهرماه افزون بر ۱۴ هزار نفر وارد گیلان شده اند.

وی پیش بینی کرد که تا پایان انتقال زائران امسال ، تعداد زائران خارجی به ۲۰ هزار نفر برسد.

نازک کار با بیان اینکه تا سوم ابان ماه را برای این طرح هدفگذاری کردیم ، تصریح کرد : در این راستا با هماهنگی انجام شده با اصناف و انجمن های بخش خصوصی شرکت های حمل و نقل ، ۸۷ شرکت حمل و نقل مسافر را در قالب ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در کارنامه حرکت زائران از گیلان برای امسال برنامه ریزی کردیم .

وی دو مرحله ای کردن جا به جایی زائران اربعین را برنامه ریزی دیگر توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان و تصریح کرد: در مرحله اول ، جا به حابی زائران از مرز مهران به شهر کرمانشاه و از شهر کرمانشاه به گیلان با خودروهایی که در استان پیش بینی شده، انجام می شود.

نازک کار آماده سازی گیت پایانه مرزی استارا و تجهیز گیت ها به دستگاه های روز و احداث ۲۴ چشمه بهداشتی را از اقدامات این اداره کل برای خدمات دهی به زائران اربعین عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تا کنون ۱۲ چشمه بهداشتی به بهره برداری رسیده و امیدواریم تا زمان بازگشت زائران تمامی این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی در ادامه سخنانش یاد اورشد: باتوجه به ازدحام جمعیت زائران و آماده باش شرکت های حمل و نقل ، از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه به مدت پنج روز ، قرار است تا تمامی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل استان برای جابه جایی مسافران اعزام شوند تا زائران را به کرمانشاه بازگردانند.

نازک کار از شهروندانی که قصد مسافرت در این بازه زمانی را دارند ، خواست تا به هریک از مقاصدی که در کشور مد نظرشان است طوری برنامه ریزی کنند که دیگر نیاز به ناوگان عمومی اتوبوس نداشته باشند چرا که تمامی اتوبوس ها برای منطقه غرب و انتقال زائران اعزام می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تاکید کرد: تمامی شرکت های حمل و نقل مسافر نیز بایستی تمامی ظرفیت های ناوگان خود را آماده داشته باشند تا دست کم در این حرکت بزرگ و ثوابی که این عزیزان کسب کرده اند، سهبم باشیم و انان را به سلامت در زمان موعد به شهرهای شان بازگردانیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.