×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر ارسلان زارع - تکمیل راه‌آهن رشت به بندرانزلی تا پایان دولت دوازدهم - انزلی

ارسلان زارع ظهر امروز در حاشیه بازدید از امکانات و زیرساخت‌های این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندر انزلی به لحاظ توسعه‌های گردشگری دارای ظرفیت بسیار زیادی است، اظهار کرد: شهرستان بندرانزلی به علت وجود منطقه آزاد، تالاب و دیگر مناطق دارای ظرفیت و امکانات بسیار خوبی است که توجه به آن باعث پیشرفت شهرستان و استان گیلان می‌شود.

توجه به ظرفیت‌های دریای خزر برای ایجاد اشتغال پایدار

وی با تأکید بر استفاده صحیح از ظرفیت‌های استان‌ها در پیشبرد اهداف کشور گفت: کشور به علت تحریم‌های ظالمانه استکبار در شرایط سختی به سر برده و شرایط کشور به گونه‌ای اقتضا می‌کند که برای رهایی از این وضعیت باید به ظرفیت‌های استان‌های مختلف توجه شود.

استاندار گیلان یکی از مهم‌ترین نعمت‌های استان گیلان را وجود دریای خزر دانست و بیان کرد: استان گیلان به دلیل وجود دریای خزر دارای منابع خوبی به لحاظ صید و صیادی بوده که این امر بسیار به ایجاد اشتغال پایدار در استان گیلان کمک می‌کند.

توسعه بندرانزلی منجر به توسعه صادرات می‌شود

زارع با اذعان به اینکه بندرانزلی می‌تواند به تقویت صادرات کمک کند، تصریح کرد: بندرانزلی به دلیل مؤلفه‌هایی که دارد می‌تواند به توسعه صادرات در کشور کمک کند که خوشبختانه از ابتدای دولت یازدهم حجم زیادی از سرمایه‌گذاری‌ها انجام‌شده و از ۸۷۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان به لحاظ همسایگی با کشورهای بلوک آسیای میانه افزود: تکمیل کریدور شمال به جنوب و خط ریلی رشت به انزلی و بندر کاسپین، این ظرفیت را دو برابر کرده و میزان حمل بار در صورت تکمیل به ۱۰ هزار تن می‌رسد.

استاندار گیلان با اعلام زمان تکمیل راه‌آهن رشت به بندرانزلی گفت: تا به این لحظه کار تملک دارایی در مسیر این راه‌آهن صورت گرفته و با دستور رئیس‌جمهور و پیگیری مسؤولان امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم خط ریلی رشت به بندر کاسپین و رشت به آستارا به اتمام برسد.

تأکید مدیرکل بنادر گیلان به جذب نیروهای بومی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید با تأکید بر لزوم بررسی وضعیت آب و هوایی در بندرانزلی اظهار کرد: با توجه به میزان بارندگی موجود در بندرانزلی باید وضعیت آب و هوایی در این شهرستان موردبررسی قرار می‌گرفت که پس از بررسی‌ها مقرر شد ترمینال برای همه فصول با استفاده از اسکله و توان‌بخش خصوصی افتتاح شود.

حمیدرضا آبایی با اشاره به وضعیت تصویب ۴۰ هکتار پس‌کرانه بندرانزلی گفت: تمام اقدامات قانونی و مقرراتی الحاق این ۴۰ هکتار انجام و در کارگروه زیرمجموعه شورای عالی مناطق آزاد طرح تصویب شده و به‌زودی با مصوبه شورای عالی مناطق آزاد این ۴۰ هکتار اراضی استیصالی به منطقه آزاد انزلی اضافه می‌شود.

وی با اذعان به اینکه در محدوده ۴۰ هکتار اراضی استیصالی منطقه آزاد انزلی سرمایه‌گذار جذب‌شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذار در این مناطق کار خود را آغاز کرده است ولی به دلیل عدم الحاق این ۴۰ هکتار به منطقه آزاد انزلی، قوانین مناطق آزاد شامل این سرمایه‌گذارها نشده و آنان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

جذب سرمایه‌گذار به توسعه انزلی کمک شایانی می‌کند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان لازمه کاهش بیکاری در بندرانزلی را استفاده از نیروهای بومی دانست و افزود: سیاستی که ما دنبال می‌کنیم جذب حداکثری نیروهای بومی است که علاوه بر مدیریت صحیح هزینه به ایجاد اشتغال جوانان کمک می‌کند.

آبایی با تأکید بر بهسازی اسکله تالاب بندر انزلی و ایجاد مارینو در این شهرستان تصریح کرد: تالاب بندرانزلی یکی از بهترین ظرفیت‌های بندرانزلی بوده که برای تجهیز و بهسازی اسکله در این تالاب با منطقه آزاد رایزنی آغاز و برای اختصاص مارینو در بندرانزلی کارهای خوبی انجام‌شده زیرا با جذب سرمایه‌گذار این مناطق به توسعه بندرانزلی کمک می‌شود.

خبرگزاری فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.