×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

سر - علت خارش سر چیست؟ - خارش سر

خارش سر معمولا ادامه دار است و نمی توان از آن نجات پیدا کرد. خارش سر می تواند علل خاصی داشته باشد شپش‌های سر، حشرات ریز انگلی هستند که خودشان را به موی بدن می‌چسبانند و می‌توانند به صورت تخم‌هایی روی بدنه‌ مو دیده شوند. هر چند تخم‌ها و بچه شپش‌ها ممکن است با شوره سر اشتباه گرفته شوند، اما شپش‌های بزرگ‌تر روی سر حرکت می‌کنند و نباید آن‌ها را با شوره سر اشتباه بگیرید. می‌توانید از شامپو‌های طبیعی ضد شپش استفاده کنید.

اسکابیز از شپش بدتر است. اسکابیز یا گال نه تنها می‌تواند باعث خارش پوست سر، بلکه خارش در تمام بدن شود. عامل اسکابیز، گال یا جَرَب، یک موجود بسیار ریز است. مایت‌های میکروسکوپی اسکابیز تقریبا همیشه از طریق تماس مستقیم پوست با پوست با کسی که در حال حاضر آلوده است، منتقل می‌شوند.

اگر علت خارش سرتان، شپش و گال نیست پس ممکن است شوره سر باشد که شایع‌ترین دلیل خارش سر است. شوره سر که در پزشکی به نوع شدید آن درماتیت سبوره‌ای می‌گویند به دلیل واکنش بیش از حد بدن به قارچ‌های طبیعی به وجود می‌آید که روی پوست زندگی می‌کنند. شوره سر، مشکل ۴۰ درصد از افراد است که گاهی می‌تواند بروز کند. تغییرات آب و هوایی، استرس و افزایش مصرف قند و شیرینی در رژیم غذایی می‌تواند عاملی برای شوره سر باشد.

خارش پوست سر می‌تواند به دلیل عارضه‌ التهابی پوست مانند اگزما و پسوریازیس هم باشد. این بیماری‌ها زمانی ظاهر پیدا می‌کنند که سیستم ایمنی‌تان به پوست حمله ور شده و موجب قرمزی و التهاب و خارش و پوسته شدن پوست می‌شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.