×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

زلزله - چندین کشته و ده ها مصدوم در آذربایجان شرقی/ زلزله در گیلان‌ خسارتی نداشته است -

به گزارش «بامردم» به نقل از خبرگزاری ها؛ نیمه شب گذشته حوالی ساعت ۲:۲۰ بامداد زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از شمال غرب کشورمان را لرزاند. دامنه لرزش این زمین لرزه از ارومیه در استان آذربایجان غربی تا رشت در استان گیلان گزارش شده است.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز عنوان کرده‌اند که این زلزله را در شهرهای تبریز، اردبیل، زنجان، رشت، انزلی، سنندج، کرج و طالقان احساس کرده‌اند.

یکی از روستاهای شهرستان میانه (روستای ترک) به عنوان کانون این زلزله شناخته شده است. مرکز لرزه‌نگاری اروپا شدت این زمین‌لرزه را ۶ ریشتر اعلام کرد.

آمار مصدومین و جانباختگان زلزله در شمال غرب کشور
طبق گفته استاندار آذربایجان شرقی، بر اثر این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند. محمدرضا پورمحمدی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امکان اسکان موقت و آذوقه ۷۲ ساعته فراهم شده است، اعلام کرد فشار گسل‌ها خوشبختانه تخلیه شده و مردم برای بازگشت به خانه‌های خود نگران زلزله‌های بعدی نباشند.

برخی منابع از افزایش شمار مصدومان زلزله در شمال غرب ایران به بیش از ۳۰۰ نفر خبر داده‌اند اما گفته می‌شود بسیاری از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی
پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از اعزام اتوبوس آمبولانس‌ها به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان به این مناطق اعزام شده‌اند.
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم از ارزیابی ۶۳ روستا و توزیع بسته‌های غذایی و چادر بین زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی خبر داد. به گفته وی، هم‌اکنون ۳۰ تیم ارزیاب در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و دو فروند بالگرد نیز به منطقه اعزام شده‌اند.

دستور وزیر کشور درباره زلزله در شمال غرب کشور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب ایران در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: تمامی واحدها و سازمان‌ها و ارگان‌های امدادرسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می‌باشند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده‌، امکانات و توانمندی‌های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

وقوع بیش از ۴۰ پس لرزه در آذربایجان شرقی
به دنبال زلزله ۵.۹ بامداد امروز در آذربایجان شرقی بیش از ۴۰ پس لرزه در این استان رخ داده است.

به گزارش ایسنا، طبق اطلاعات منتشر شده در مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا ساعت ۹ و ۴ دقیقه صبح امروز حدود ۴۰ پس لرزه با شدت ۲.۵ تا ۴ ریشتر در منطقه ترکمنچای آذربایجان شرقی به وقوع پیوسته است.

همچنین دو لرزه با بزرگای ۲.۵ و ۲.۹ در سراب رخ داده است.

گردکشانه آذربایجان غربی نیز ساعت ۲.۳۷ لرزه‌ای به بزرگای ۴.۸ داشته است.

زلزله در گیلان‌ خسارتی نداشته است/بررسی ها ادامه دارد

رضا اسلامی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان دقایقی پیش با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی که در برخی شهرهای استان گیلان هم احساس شد، اظهارکرد: زلزله اخیر منطقه ترک از توابع شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی تا کنون هیچ خسارتی در گیلان نداشته است.

اسلامی افزود: بررسی ها برای شناسایی خسارت های احتمالی در گیلان همچنان ادامه دارد و گزارش های تکمیلی اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.