×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - فیلتر سایت‌های دانلود فیلم فاقد اعتبار قانونی است | این کار صدمه بسیاری به تولید محتوا می‌زند -

محمدجواد آذری جهرمی در جریان سفر استانی به یزد در جمع دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به اینکه در عصر دیجیتال هستیم، گفت: عصر دیجیتال و اقتصاد دیجیتال عصر جوانان است.

وی به تأثیر فناوری اطلاعات در تمام ابعاد زندگی اشاره کرد و افزود: حمل‌ونقل، کشاورزی، عمران، برق و به‌نوعی اکثر رشته‌های در حال تحصیل دانشجویان درگیر تحول دیجیتال است و خدمات مختلفی توسط فناوری اطلاعات در این حوزه‌ها ارائه می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به رشد منفی کشور در سال گذشته به دلیل تحریم‌های بی‌سابقه، تصریح کرد: این رشد منفی در حالی است که در بخش ارتباطات شاهد رشد ۱.۷ درصدی و در بخش فناوری اطلاعات رشد ۶.۴ درصدی را شاهد بودیم که نشان از رونق این حوزه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های اپراتورها ارزی و درآمد آن‌ها به‌صورت ریالی است، افزود: با توجه به ۳ برابر شدن قیمت ارز، تعرفه‌های ارتباطی باید بیش از ۲ برابر می‌شد اما با برنامه‌های ریاضتی که با همکاری اپراتورها انجام شد، تنها تعرفه ۷ درصد افزایش پیدا کرد.

آذری جهرمی با اشاره به ۱۰ برنامه ریاضتی برای اپراتورها، تأکید کرد: یکی از این اقدامات عدم پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تبلیغات سالانه به صداوسیما برای کاهش هزینه‌ها و پایین نگه‌داشتن تعرفه خدمات بود.

وی یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در دو سال گذشته را پوشش ۱۰۰ درصدی ۴G در تمام شهرهای کشور اعلام کرد و خبر داد که از این پس تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یزد دارای ارتباط شدند.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه در دو سال گذشته ۸۰ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات و پهن باند متصل شدند، گفت: بر اساس آمارهای رسمی، ۷۰ میلیون نفر در کشور به پهن باند موبایل دسترسی دارند که به‌این‌ترتیب به لحاظ رشد دیتا و داده از ترکیه عبور کردیم.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، او به افزایش ۲۰ رتبه‌ای کشور در حوزه دولت الکترونیک در دنیا اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهیم هر روز باخبر فساد و برگزاری دادگاه‌های فساد مواجه نشویم، باید دولت الکترونیک را توسعه دهیم و آنچه وظیفه وزارت ارتباطات بوده انجام‌شده ولی برخی از دستگاه‌ها به دولت الکترونیک متصل نشده‌اند و از این باب هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

وزیر ارتباطات به اشتغال جوانان به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از جوانان کشور در عرصه استارت‌آپ‌ها در حال فعالیت هستند که آینده روشنی را نوید می‌دهد.

وی به شرایط سخت بودجه وزارت ارتباطات نیز اشاره کرد و افزود: از بودجه مصوب ۶ هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات تنها ۱۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که ۵۰۰ میلیارد بودجه جاری و تنها ۸۰۰ میلیارد برای توسعه اختصاص یافت.

آذری جهرمی توسعه در عرصه فضایی را نیز یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: توسعه در عرصه فضایی با فعالیت جوانان در این حوزه با شدت در حال انجام است.

وزیر ارتباطات به اعلام رضایت مردم از اقدامات وزارت ارتباطات در نظرسنجی‌های انجام‌شده اشاره کرد و گفت: این موفقیت یک رمز داشته که آن‌هم حضور یک تیم جوان در مدیریت‌های وزارت ارتباطات در کنارم بوده که نشان می‌دهد اکسیر جوانی ازنظر مردم نمره خوبی گرفته است و اگر در سایر مسئولیت‌ها نیز رعایت شود شرایط درخشان‌تر و آینده کشور روشن‌تر می‌شود.

وی افزود: مسئولیت از طرف شما مردم به امانت گردن ما است و تلاش کرده‌ایم که آن را به سرانجام برسانیم.

آذری جهرمی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالات تعدادی از دانشجویان دانشگاه یزد درباره فیلترینگ سایت‌های دانلود فیلم و تلگرام در کشور با اشاره به قانون جرائم رایانه‌ای و تاکید بر اینکه فیلترینگ در کارگروه تعیین مصادیق تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: این کارگروه ۶ عضو دولتی و ۶ عضو غیردولتی دارد که وزیر ارتباطات نیز یک عضو این کارگروه است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: وزیر ارتباطات، وزیر ارتباطات است نه قطع ارتباط و تنها در این کارگروه یک رأی دارد.

وی به سپردن مسئولیت صوت و تصویر فراگیر به صداوسیما در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: از همان زمان این موضوع مطرح شد که هم صوت و تصویر فراگیر معنی شود و هم منظور از نظارت و صدور مجوز مشخص شود که مجلس یا شورای عالی فضای مجازی باید به این موضوع وارد شوند.

آذری جهرمی با اعلام این‌که فیلتر سایت‌های دانلود فیلم به درخواست صداوسیما بوده است، تأکید کرد: ازنظر ما این حکم فاقد اعتبار قانونی است و صدمه بسیاری به تولید محتوا و این بازار در کشور می‌زند اما ما اختیار قانونی در این زمینه نداریم.

وزیر ارتباطات از پیگیری برای اصلاح این قانون خبر داد و با عنوان اینکه ما انتخاب می‌کنیم ولی مطالبه نمی‌کنیم، از دانشجویان خواست که اصلاح این قانون را از قانون‌گذاران مطالبه کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اجرای طرح رجیستری و مشکلات آن نیز با اشاره به اینکه با اجرای این طرح قاچاق گوشی نزدیک به صفر شد، افزود: بر اساس قانون هر مسافر می‌تواند تا سقف ۸۰ دلار کالا ازجمله گوشی وارد کند که همین حقوق قانونی مسافر زمینه سوءاستفاده می‌شد.

آذری جهرمی به برنامه وزارت ارتباطات درباره اشتغال اشاره کرد و گفت: طرح نوآفرین و ایجاد ۶۸ هزار شغل با حمایت از کسب‌وکارهای نوپا از برنامه‌های وزارت ارتباطات است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره هزینه بالای مکالمات و اینترنت در اربعین نیز افزود: وزارت ارتباطات از مدت‌ها پیش با طرف عراقی برای صفر کردن هزینه رومینگ دو طرف مذاکراتی را انجام داد اما طرف عراقی قبول نکرد و به دلیل هزینه بالای رومینگ در کشور عراق، وزارت ارتباطات بارها اعلام کرد که زوار اربعین از سیم‌کارت عراقی در عراق استفاده کنند.

وزیر ارتباطات درباره خدمات ارزش‌افزوده و مباحثی که در این مدت مطرح بوده است، گفت: شرکت‌های ارزش‌افزوده بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان و بر اساس اعلام خود آن‌ها بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند که باید مشخص شود چه شرکت‌هایی هستند و این پول‌ها کجا می‌رود.

وی با اشاره به روش‌های مختلف سوءاستفاده و کلاه‌برداری شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده، افزود: وزارت ارتباطات اقداماتی را برای مقابله با این تقلب‌ها انجام داده و ابزارهایی فراهم‌شده و تلاش می‌شود که این تقلب‌ها متوقف شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: از زمانی که بحث تعطیل کردن این خدمات مطرح شد انواع تهمت‌ها و اتهامات به وزارت ارتباطات و شخص وزیر نسبت داده شد اما قصدی برای پاسخگویی نبود ولی زمانی که به حریم خانواده وارد شدند مجبور به پاسخگویی و پیگیری شدم.

وی باور شایعات توسط افکار عمومی را یکی از مشکلات در فضای جامعه عنوان کرد و افزود: با مطرح‌شدن یک شایعه افکار عمومی آن را زودباور می‌کنند و مسئول هم بخواهد توضیحی بدهد کسی باور نمی‌کند و اتهام‌ زنندگان نیز از این فضا برای طرح اتهامات خود سوءاستفاده می‌کنند.

آذری جهرمی دلیل پاسخگویی از طریق اینستاگرام را شفافیت و پاسخگویی در مقابل مردم بیان کرد و گفت: من از اتهام زنندگان خواستم به‌صورت مستقیم در این برنامه زنده شرکت کنند و من نیز در مقابل مردم پاسخ دهم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه از هیچ رسانه‌ای تاکنون شکایت نکرده‌ام، تصریح کرد: به دلیل اینکه می‌خواهم دروغ بودن این موضوعات اثبات شود و مرجع دیگری هم به آن گواهی دهد از تهمت زنندگان شکایت کرده‌ام که پیگیری خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۴ و نیم میلیون نفر از طریق کد معرفی‌شده استعلام گرفته‌اند، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شکایت کرده‌اند که با بررسی‌های انجام‌شده ۶۵ هزار شکایت مربوط به یک شرکت است.

آذری جهرمی در پایان سخنان خود تأکید کرد از پیگیری حقوق مردم کوتاه نمی‌آید و شفافیت را کلید حل مشکلات دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.