چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پیروزی داماش در دربی پسران شهر باران
    24 آبان 1398 - 22:57
    شناسه : 161788
    0

    تیم فوتبال داماش گیلان در دربی پسران شهر باران با نتیجه دو بر یک مقابل سپیدرود رشت به برتری دست‌یافت.

    پ
    پ

    13980824000314 Test PhotoN - پیروزی داماش در دربی پسران شهر باران -

     تیم فوتبال داماش گیلان و سپیدرود رشت در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه خالی از هوادار سردار جنگل رشت به مصاف یکدیگر رفتند.

    داور وسط: اشکان خورشیدی

    کمک‌داور اول: دانیال پاشنده

    کمک‌داور دوم: عباس شیرزادی

    داور چهارم: مصطفی بینش

    ناظر داوری: حبیب‌الله شیرازی

    ترکیب تیم فوتبال داماش گیلان:

    ایمان صادقی، آزاد جعفرزاده، کنعان طاهرنژاد، سینا شاه‌عباسی، بهتاش میثاقیان، محمد رستمی، میثم میرپسندیده، میلاد صفایی، میعاد یزدانی، سید سجاد موسوی و سعید باقرپسند.

    سرمربی: سیامک فراهانی

    ترکیب تیم فوتبال سپیدرود رشت:

    سیدمهدی اسلامی، مهیار نوری، محمود خمیسی، امیر تیزرو، صادق صادقی، محمدرضا زینال خیری، میثم فردوسی، مجتبی محبوب مجاز، رضا عاشوری، میلاد احمدی و محمد دادرسی.

    سرمربی: علی نظرمحمدی

    دوستداران فوتبال گیلان با شنیدن نام دربی یاد دیدارهای جذاب بین تیم‌های رشتی و ملوان می‌افتند! نبردهای حساس و حیثیتی داماش – ملوان و سپیدرود – ملوان که به «الگیلانو» معروف است و همواره با تنش همراه بوده است.

    پس از سال‌ها دربی جذاب دیگری در فوتبال گیلان برگزار می‌شود و این بار خبری از ملوان نیست؛ دربی پسران شهر باران بین دو تیم داماش گیلان و سپیدرود رشت تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد، هواداران در فضاهای مجازی از این دربی با نام مختلفی نظیر دربی «آبراران»، دربی «پسران شهر باران» و دربی «برادران رشتی» یادکرده‌اند و همگی بر بی حاشیه بودن این دربی تأکیددارند.

    درحالی‌که دوستداران فوتبال منتظر تماشای این دربی جذاب از نزدیک بودند، کمیته انضباطی در حکمی عجیب در فاصله ۷۲ ساعت مانده به آغاز دربی گیک‌ها حکم به محرومیت هواداران داماش گیلان از دیدار خانگی داده و اعتراض مسؤولین داماش به این حکم نیز ره به‌جایی نبرد.

    نخستین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه سوم دیدار رقم خورد، حرکت انفجاری محمد دادرسی در محوطه جریمه داماش گیلان، وی را در موقعیتی خطرناک قرار داده و ضربه وی با مانع ایمان صادقی به کرنر رفت، کرنر سپیدرودی‌ها به هدر رفت تا دو تیم همچنان بدون گل بازی را دنبال کنند.

    سپیدرود بازی را بهتر آغاز کرده و میدان‌داری می‌کند، دومین موقعیت جدید مسابقه نیز برای سرخ‌های شهر باران رقم خورده و شوت سهمگین زینال خیری با اختلاف از بالای دیرک افقی دروازه داماش به بیرون رفت.

    نخستین موقعیت جدی داماشی‌ها به گل تبدیل شد، پاس مورب پسندیده به میعاد یزدانی رسیده و این بازیکن با شوتی دقیق در دقیقه ۷ مسابقه، داماش را با یک گل پیش انداخت.

    دیدار بدون حاشیه دو تیم در دقیقه ۱۴ مسابقه یک اخطاری داشت، خطای شدید صادق صادقی روی میرپسندیده با کارت زرد داور توأم شد.

    باران از دقیقه ۱۰ مسابقه با شدت بیشتری در حال باریدن بوده و به همین دلیل از کیفیت بازی کاسته شده است؛ سپیدرودی‌ها در این دقایق چشم به حمله از جناحین بسته‌اند و در سوی مقابل داماشی‌ها دست به ضد حملاتی خطرناک می‌زنند.

    توپ‌دزدی میثم فردوسی روی اشتباهات بازیکنان داماش در میانه میدان، به یک موقعیت جدی برای سرخ‌پوشان تبدیل شد، پاس‌های تک‌ضرب فردوسی و یزدانی موقعیتی خطرناک برای سپیدرود رقم‌زده و شاه‌عباسی در آستانه دروازه توپ را به کرنر فرستاد؛ کرنر سپیدرودی‌ها در دقیقه ۳۱ از دست رفت.

    نخستین کرنر داماش گیلان در دقیقه ۳۴ به موقعیتی خطرناک تبدیل شد، ارسال مستقیم میثاقیان از روی نقطه کرنر در دهانه دروازه توسط اسلامی دفع شد تا دیدار دو تیم همچنان با نتیجه یک بر صفر دنبال شود؛ موسوی یک دقیقه بعد می‌توانست اختلاف را به دو گل افزایش دهد، شوت سهمگین این بازیکن با اختلافی اندک از دیرک عمودی دروازه سپیدرود به بیرون رفت.

    درگیری دو بازیکن تیم فوتبال داماش گیلان و سپیدرود رشت پس از یک ضربه ایستگاهی از روی نقطه کرنر با اخراج داور پایان یافت، امید سامکن و میثم میرپسندیده که با یکدیگر درگیری کوچکی داشتند با تصمیم قاطع داور در دقیقه ۳۸ از زمین اخراج شدند.

    دیدار دو تیم از دقیقه ۴۰ مسابقه با ۱۰ نفر دنبال می‌شود و دربی آرام دو تیم در کمال ناباوری دو اخراجی در نیمه نخست داشت!

    پس از وقفه‌ای کوتاه، دیدار دو تیم آغازشده و سپیدرود یک ضربه ایستگاهی خطرناک در پشت محوطه جریمه سپیدرود کسب کرد، ضربه استادانه محبوب مجاز در دقیقه ۴۱ با واکنش ایمان صادقی به کرنر فرستاده شد.

    داور مسابقه به‌راحتی به بازیکنان دو تیم کارت می‌دهد و کوچک‌ترین اعتراض از سوی بازیکنان با اخطار از سوی وی مواجه می‌شود، ایمان صادقی در دقیقه ۴۲ از گزند داور در امان نمانده و به دلیل اعتراض از سوی داور با کارت زرد مواجه شد.

    دیدار دو تیم در نیمه نخست با تک‌گل دقیقه هفت میعاد یزدانی به سود داماش گیلان خاتمه یافت.

    دیدار دو تیم در نیمه دوم با حملات سپیدرود آغاز شد و این تیم در دقیقه ۶۱ گل تساوی را به ثمر رساند؛ ارسال میلاد احمدی روی یک ضربه ایستگاهی از نقطه کرنر به زینال‌خیری رسیده و این بازیکن گل تساوی را به ثمر رساند.

    داماشی‌ها در دقیقه ۸۲ مسابقه، حمله‌ای خطرناک تدارک دیده و صاحب یک ضربه پنالتی شدند، این ضربه در دقیقه ۸۴ توسط محمد رستمی به گل تبدیل شد تا لاجوردی پوشان شهر باران با نتیجه دو بر یک در دربی شهر باران پیروز شوند.

    در حاشیه:

    * دیدار دو تیم داماش گیلان و سپیدرود رشت با حکم کمیته انضباطی بدون حضور هواداران برگزار می‌شود.

    * برای نخستین بار در فصل جدید رقابت‌های لیگ یک، دیدار داماش گیلان به‌صورت زنده و مستقیم از شبکه باران پخش می‌شود، شبکه باران برای پخش دیدارهای داماش گیلان خواهان پرداخت حق پخش است! داماشی‌ها از پرداخت این مبلغ به مسؤولین صداوسیمای مرکز گیلان امتناع کرده و به نظر می‌رسد قوانین حرفه‌ای فوتبال بر رفتار مدیران داماش صحه می‌گذارد.

    * محمد مختاری در آستانه دیدار داماش مقابل سپیدرود با حکم محرومیت از سوی کمیته انضباطی مواجه شده و دربی شهر باران را از دست داد.

    * دیدار دو تیم در هوایی بارانی در دمای ۱۳ درجه سانتیگراد آغاز می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در اواخر مسابقه بر سرمای هوا افزوده شود و نزول رحمت الهی شدت بیشتری بگیرد.

    * بیش از ۳۰۰ تن از هواداران داماشی خود را به ورزشگاه سردار جنگل رساندند، هوادارانی که با ممانعت مأمورین نیروی انتظامی مواجه شده و از اطراف ورزشگاه متفرق شدند.

    * سختگیری مأمورین نیروی انتظامی پیش از آغاز دیدار به اوج خود رسیده است، برخی از خبرنگاران از برخورد مأمورین نیروی انتظامی راضی نبوده و دور از شأن و شخصیت جامعه خبرنگاری می‌دانند.

    * بازیکنان دو تیم داماش گیلان و سپیدرود رشت یک ساعت پیش از آغاز مسابقه به زمین مسابقه آمده و زیر نظر مربیان، تمرینات پیش‌بازی را انجام دادند.

    * «قربانعلی الماسخاله» و «میر شهاب مؤمنی» رئیس و نائب رئیس هیئت فوتبال گیلان، «امیر فرحسینی» کاندیدای انتخابات هیئت فوتبال گیلان، «مسعود حیدری» و «افشین ناظمی» مدیرعامل سابق و فعلی سپیدرود و «عباس پاسیار مبارکی» متقاضی خرید باشگاه سپیدرود رشت در جایگاه ویژه حضور دارند و دیدار دو تیم را از نزدیک تماشا می‌کنند.

    * کادر فنی تیم فوتبال داماش گیلان پیش از آغاز مسابقه به‌رسم ادب سمت نیمکت تیم فوتبال سپیدرود رفته و با یکدیگر خوش‌وبش کردند.

    * دیدار دو تیم برای لحظاتی در دقیقه ۲۲ مسابقه به دلیل ازکارافتادن تجهیزات کمک‌داور متوقف شد، دو تیم مجدداً پس از وقفه‌ای یک‌دقیقه‌ای بازی را از سر گرفتند.

    * میثم میرپسندیده و امید سامکن در دقیقه ۳۸ مسابقه به دلیل درگیری لفظی با یکدیگر، با تصمیم قاطع داور از زمین مسابقه اخراج شدند.

    * داور در نیمه نخست، سه دقیقه و در نیمه دوم، شش دقیقه وقت اضافی اعلام کرد.

    فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.