×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

photo 2019 11 14 22 48 13 - مدیریت شهری برای تحقق رویای دیرین مردم رشت در زمینه ساماندهی رودخانه های شهر عزم خود را جزم کرده است - رشت

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، اسماعیل حاجی پور در این زمینه گفت: با شروع تحریم های ظالمانه و قطع ادامه همکاری بانک جهانی برای احیای رودخانه های رشت مسئولان امر به این نتیجه رسیدند که تحقق این مهم تنها با تکیه بر همت و ظرفیت داخلی امکانپذیر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: به همین دلیل شورا و شهرداری رشت با جدیت در راستای تامین منابع مالی از اعتبارات ملی تلاش کر و با حمایت شخص آقای دکتر نوبخت تامین بودجه لازم برای ساماندهی این رودخانه ها امکانپذیر شد.

وی افزود: برای پاکسازی رودخانه های رشت باید به این مسئله فراسازمانی نگریسته شود.

photo 2019 11 14 22 48 47 - مدیریت شهری برای تحقق رویای دیرین مردم رشت در زمینه ساماندهی رودخانه های شهر عزم خود را جزم کرده است - رشت

شهردار رشت نیز در این جلسه گفت: به دلیل وارد شدن شیرابه زباله های سراوان هم اکنون رودخانه های زرجوب و گوهررود از سرمنشأ آلوده می شوند.

دکتر ناصر حاج محمدی افزود: ساخت تصفیه خانه شیرابه سراوان که با جدیت و پیشرفت فیزیکی مناسب دنبال می شود به زودی مشکل اصلی آلودگی این رودخانه ها را از سرچشمه ظرف دو ماه آینده حل می کند چون پساب زباله ها دیگر مستقیاً وارد رودخانه نمی گردد و پس از تصفیه آب تمیز به این رودخانه ها می ریزد.

وی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی رودخانه های رشت، شهرداری در کنار شرکت آب و فاضلاب استان خواهد بود، افزود: گام اول پاکسازی رودخانه ها در سراوان برداشته شد و گام دوم آن بهسازی اطراف رودخانه ها است که باید با کاشت نهال و گلکاری دو طرف رودخانه ها به مناطق گردشگری تبدیل شوند.

photo 2019 11 14 22 49 08 - مدیریت شهری برای تحقق رویای دیرین مردم رشت در زمینه ساماندهی رودخانه های شهر عزم خود را جزم کرده است - رشت

در پایان با توجه به کلنگ زنی پروژه جمع آوری فاضلاب به طول شش و نیم کیلومتر از مجمع مسکونی لاکانشهر تا پل تالشان در ابتدای آذر ماه امسال مقرر شده است تا نسبت به تشکیل پنج کمیته تخصصی شامل “برنامه و بودجه”، “مشارکتهای مردمی(سمن ها)”، “اطلاع رسانی”، “فنی – مهندسی” و “حقوقی” اقدام گردد تا پروژه به نحو مطلوب اجرا شده و شهروندان شاهد ثمرات ارزشمند آن باشند.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان هم با تأکید بر اینکه جمع آوری فاضلاب از بستر رودخانه ها و هدایت به سمت تصفیه خانه از اولویتهای این شرکت است، گفت : با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم مشارکت مردمی برای حفظ محیط زیست، طرح جمع آوری فاضلاب بهداشتی برای مجتمع های مسکونی لاکانشهر، گیل و مسکن مهر از محل درآمد حاصل از تبصره ۳ اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: با مجموعه این اقدامات شهروندان رشت شاهد پاکسازی رودخانه های رشت از آلودگی های کنونی خواهند بود.

photo 2019 11 14 22 49 02 - مدیریت شهری برای تحقق رویای دیرین مردم رشت در زمینه ساماندهی رودخانه های شهر عزم خود را جزم کرده است - رشت

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.