×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علیرضا قانع

علیرضا قانع 1 - تلاش برای پویایی اقتصاد شهر با برند شهر خلاق خوراک - خلاق

برند شهر خلاق خوراک یونسکو مدیریت شهری را بر آن‌ می دارد تا با ارائه برنامه های کیفی، پیشرو و خلاق جایگاه رشت را بین شهرهای خلاق خوراک شناسی جهان هم حفظ کرده و هم ارتقا دهد.

اگر منصفانه نگریسته شود با همه تنگناها و فشارهای مالی مدیریت شهری رشت تلاش می کند به سختی گامهایی استوار در این زمینه بردارد که به یقین از نظر کارشناسان دور نمی ماند.

نگاهی به برگزاری جشنواره های خوراک محور جهان و هزینه های بسیاری که برای اجرای آنها صورت می پذیرد، می تواند ما را به این واقعیت برساند که رشت با دست تقریباً خالی این برند ارزشمند را حفظ می کند و در این جهت نیز تلاش می نماید.

مدیریت شهری با برگزاری جشنواره هایی همچون کدو، خوراک محلی و ….، اجرای نشستهای مختلف علمی در زمینه خوراک شناسی و برنامه های دعوت از میهمانان خارجی و عرضه خوراکیهای بومی به یقین گامهای موثر به سمت برگزاری جشنواره های بین المللی خوراک محور در شهر خلاق رشت است.

جشنواره کدو که امسال چهارمین دوره آن را شاهد هستیم با یک تغییر اساسی، به مدت یک هفته پذیرای مشتاقان در پیاده راه فرهنگی رشت بوده که با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم رشت در زمینه تولید، پخت و سرو خوراکی های کدومحور انجام شده است.

جشنواره کدو و دیگر جشنواره های خوراک محور می توانند ضمن معرفی خوراکی های بومی رشت، با جذب گردشگر به صنعت گردشگری و با جذب سرمایه گذار به صنعت غذایی شهرمان کمک کنند‌ و در نهایت سبب پویایی اقتصاد شهری شوند.

در این ارتباط سلسله نشستهایی را در زمینه جشنواره های خوراک محور ترتیب داده ایم تا با دعوت از کارشناسان، متخصصان و استادان مباحث مختلف را در این زمینه به بحث بنشینیم که نخستین جلسه از این سری عصر روز شنبه ۲۵ آبانماه امسال برگزار می شود.

مدیریت شهری رشت تلاش می کند تا در راستای اعتلای نام و عنوان رشت همه امکانات و نیروهای خود را به کار گیرد و در این راه به یاری افراد خلاق، مبتکر و نوآور بسیار امیدوار است.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.