×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کودکان کار - کودکان کار گیلانی «مشهدی» می‌شوند - کودکان کار

پدیده کودکان کار را باید یکی از آسیب‌های اجتماعی دانست که نه تنها بخش قابل توجهی از کودکان و نوجوانان را که سرمایه جامعه هستند در معرض انواع آسیب قرار داده بلکه جامعه را نیز با زیان‌های فراوانی روبرو ساخته است.

کودکان کار دارای خانواده هستند و طبق بررسی‌های انجام‌شده ارتباط این کودکان با کانون خانواده‌هایشان ضعیف نشده بلکه آنان برای کمک به اقتصادی خانواده مجبور به کار در خیابان شده‌اند.

چهارراهی در رشت وجود ندارد که از آن عبور کنیم و با کودکان کار مواجه نشویم! مواجه‌ای که همراه با ناراحتی و بغض از وضعیت این کودکان مظلوم و بی‌پشتوانه است.

حالا اما محسن جعفری معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان در حاشیه بازدید خبرنگاران از وضعیت اجتماعی کلان‌شهر رشت می‌گوید: «برای کودکان کار برنامه داریم و در مرحله نخست ۴۰ نفر از این عزیزان را پس از اعزام به حرم مطهر امام رضا (ع) در طرح جامع مهر یاران نوجوان تحت پوشش حمایتی مادی و معنوی قرار می‌دهیم».

کودکان کاری که آمار غیررسمی آن در گیلان به بیش از ۲۷۰ نفر می‌رسد و رشت با حدود ۱۵۰ کودک کار شناسایی‌شده بیشترین کودک کار را دارد، کودکان کاری که برای معیشت خانواده تلاش می‌کنند و اغلب محروم از ادامه تحصیل‌اند.

معاونت اجتماعی سپاه قدس استان گیلان حالا پیش‌قدم شده و در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی برای رهایی و نجات کودکان کار برنامه حمایتی، تربیتی، آموزشی و اقتصادی دارد، نزدیک به ۹۰ درصد کودکان کار از استان‌های دیگر کشور به گیلان مهاجرت کرده‌اند و تنها ۱۰ درصد این کودکان بومی استان گیلان هستند.

کار، خواست کودکان نیست و کودک تمایلی به انجام کار ندارد اما برای رفاه حداقلی خود و خانواده‌اش راهی به غیر از انجام کارهایی همچون دست‌فروشی، کارگری ساختمان و پادویی ندارد که این کارها آسیب‌های اجتماعی زیادی به همراه دارد.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.