×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر ارسلان زارع - استفاده از ادبیات توهین آمیز از سوی برخی جناح ها و گروه ها علیه دولت، غیرمنصفانه است -

دکتر ارسلان زارع عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و تبریک به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: دانشگاه به عنوان نهاد تولید علم و بزرگترین دستاورد بشر است که تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین، گواه قدمت و پیشینه آن است.

دکتر زارع ادامه داد: ۱۶ آذر که روز دانشجو نام گرفته؛ در واقع روز پاسداشت اندیشه آزادی، استکبارستیزی و روز هویت بخش نهاد دانشگاه و دفاع دانشجویان از استقلال ملی است و مبتنی بر همین موارد است که روز دانشجو باید برای دانشجویان بماند نه آنکه اندیشه و جناح خاصی، این روز را مصادره کند.

وی دانشگاه علوم پزشکی را فخر علمی گیلان دانست که با دارا بودن بیش از شش هزار دانشجو و ۴۵۲ عضو هیات علمی از پایه های مهم رشد علمی استان محسوب می شود .

استاندار گیلان با بیان این مطلب که دانشجویان نه تنها در حوزه دانش اندوزی بلکه در جهت توسعه و اعتلای همه جانبه کشور نقش اساسی دارند، تصریح کرد: این قشر از جامعه با تکیه بر دانش و مهارت خود می توانند در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها جایگاهی ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روحیه مطالبه گری در دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور افزود: مطالبه‌گری مبتنی بر اطلاعات دقیق ، همراه با شناخت ظرفیت ها ، فرصت ها و بیان پیشنهادات می تواند زمینه ساز توسعه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: معتقدم سلیقه نسل جدید، متفاوت از نسل گذشته است و باید این سلیقه را به رسمیت شناخت و آنان را در تصمیم گیری ها مشارکت داد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان کانون اندیشه ورزی، محمل مناسبی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ گفت وگو و تبادل نظر است، از این رو دانشجویان باید نسبت به ارائه راهکارهای تقویتی و کارآمد اقدام کنند.

دکتر زارع با بیان اینکه کارآفرینی حلقه اصلی اشتغالزایی است که دولت تدبیر و امید به آن توجه ویژه ای دارد، گفت: نهاد دانشگاه و دانشجویان یکی از صاحبان اندیشه کارآفرینی هستند، به همین سبب باید با بهره گیری از فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، به رفع دغدغه اشتغال در استان و کشور همت کنند.

وی همچنین به انتخابات پیش رو در دوم اسفندماه سالجاری اشاره کرد و گفت: دانشجویان امروز آگاه و هوشیار هستند و اجازه نمی دهند عده ای بر موج مطالبات جامعه دانشجویی نشسته و از آن برای رسیدن به اغراض خود سوء استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: همواره تنها راه اصلاح جامعه حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و افزایش مشارکت عمومی است و همه باید با حضور پرشور در انتخابات و نمایش باشکوه اقتدار ملی، مسیر پیشرفت کشور را هموار کنیم.

دکتر زارع در خصوص انباشت زباله در منطقه سراوان که از سوی برخی دانشجویان به عنوان مهمترین دغدغه زیست محیطی و بهداشتی گیلان مورد انتقاد قرار گرفت، اظهار داشت: مشکل زباله تنها مختص سراوان نیست بلکه در چند نقطه دیگر استان هم وجود دارد و درد مشترک همه گیلانیان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند استان نیز گفت: مدیریت پسماند استان های شمالی مورد توجه دولت قرار دارد و خوشبختانه از سوی سازمان برنامه و بودجه، اعتبار قابل توجهی برای حل این مشکل اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت با اشاره به پیگیری های مستمر خود و مدیران استان و بازدید های میدانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار رشت از نحوه اجرای طرح های مدیریت پسماند در این شهرستان و ساماندهی سایت سراوان گفت: علاوه بر اقدامات صورت گرفته توسط استانداری و شهرداری رشت، مردم نیز باید به فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ ، توجه کنند.

استاندار گیلان همچنین در خصوص امکانات زیرساختی و توسعه فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یکی دیگر از مطالبات دانشجویان تصریح کرد: در سفر اخیر دکتر نمکی وزیر بهداشت به گیلان از پروژه های در دست احداث مربوط به حوزه علوم پزشکی بازدید و مقرر شد بر اساس اولویت بندی نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام شود و در سال آتی بودجه خوبی برای تکمیل طرح های نیمه تمام تخصیص پیدا می کند.

دکتر زارع افزود: برغم توفیقات اقتصادی دولت، مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار آسیب پذیر و کارگران قابل کتمان نیست اما استفاده از ادبیات مطلق و توهین آمیز از سوی برخی جناح ها و گروه ها علیه دولت بجای انتقاد سازنده ، غیرمنصفانه است و مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی یادآور شد: قبل از تحویل این دولت یعنی در ابتدای سال ۱۳۹۲ همه شاخص های اقتصادی وضعیت بدی داشتند ، تورمی لجام گسیخته در آن زمان بود و در عرصه سیاست خارجی قطعنامه هایی علیه ملت و دلت ایران صادر و فضای سنگینی بر کشور سایه افکنده بود ولی دولت یازدهم تلاش های بسیاری برای بهبود این وضعیت انجام داد.

استاندار گیلان ادامه داد: لازم است کسانی که انتقادات جناحی علیه دولت مطرح می کنند ؛ به یاد داشته باشند که دولت تدبیر و امید تورم بیش از ۴۰ درصدی سال ۱۳۹۲ را به تک رقمی کاهش داد اما در ادامه این موفقیت ها ، تحریم های غیرقانونی ، ظالمانه و سخت دشمنان دشواری هایی را برای جریان عمومی مدیریت کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دولت توانست علیرغم کم شدن شدید درآمدهای نفتی ناشی از تحریم ، بسیاری از طرح های توسعه محور را تکمیل و اجرا کند ، گفت: عده ای مدیریت نابسامانی های نرخ ارز که ناشی از خروج غیرقانونی رئیس جمهوری آمریکا از برجام است را فراموش کرده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: ملت ایران با در پیش گرفتن راهبرد اقتصاد مقاومتی و با منش غیرتمندی و عزتمندی، با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات غلبه و دشمنان را مایوس کرده اند.

دکتر زارع در خاتمه اضافه کرد: باید بتوانیم مسیر توسعه را با همدلی ، بدون بد بینی به یکدیگر و با هم افزایی برای خدمت به مردم پیش برده و در این مسیر گام برداریم.

در این مراسم چند تن از نمایندگان تشکل های دانشجویی نیز به بیان پیشنهادات و مشکلات صنفی خود پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.