چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41428 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کامران بی وفا بود و می گفت با دوستم ازدواج کن!
    08 دی 1398 - 16:27
    شناسه : 164213
    0

    عجب آدم بی حیایی است ،راست راست به چشم هایم نگاه می کرد و می گفت:باید فراموشش کنم و البته دوستش می تواند همسر خوبی برایم بشود و …

    پ
    پ

    دختر - کامران بی وفا بود و می گفت با دوستم ازدواج کن! -

    شنیدن این حرف ها از زبان کامران که ادعا می کرد اگر لازم باشد برایم جان فدا می کند واقعا عذاب آور بود.

    دیر به این نتیجه رسیدم اما خیلی جدی تصمیم گرفتم فراموشش کنم. این نه تنها خواسته او بود بلکه مادرم نیز وقتی فهمید با کامران آشنا شده ام و ریخت و قیافه اش را دید تاکید کرد اگر خودم را و آینده و سرنوشتم را دوست دارم باید او را فراموش کنم.

    به هرحال قسم خوردم که دیگر جوابش را ندهم . اما دوستش مدتی برایم ایجاد مزاحمت می کرد و کار به جایی رسید که سیم کارت خودم را عوض کردم.

    او چندبار هم با موتورسیکلت در کوچه برایم ایجاد مزاحمت کرد و می گفت مگر من از کامران چه کم دارم که او را دوست داشتی ولی جواب من را نمیدهی.

    موضوع را به مادرم اطلاع دادم و بالاخره این پسر مزاحم که از مادرم می ترسید دست از سرم برداشت و رفت.

    این ماجرا به ظاهر ختم به خیر شد اما من را با 2مشکل روبرو کرد. اول بی اعتمادی مادرم و تهدیدهای او که هر مسئله ای پیش می آمد می گفت به پدرم می گوید چه اشتباهی کرده ام.

    و دوم فشار عصبی که دیدم و باعث افت تحصیلی ام شد.

    با این که آشنایی و ارتباط من و کامران فقط در حد یک سلام و ابراز عشق و علاقه در فضای مجازی بود اما هیچ وقت فکر نمی کردم این قدر دچار مشکل بشوم. با پیشنهاد مادر دوستم که خانمی تحصیلکرده است به مرکز مشاوره آمده ام تا از آقای دکتر راهنمایی بگیرم. امیدوارم بتوانم آرامشم را پیدا کنم چون مدام خودم را سرزنش می کنم و .. .

    ازدواج چه مراحلی دارد؟:

    دکتر حمید نجات ،استاد دانشگاه و مشاور خانواده در این رابطه معتقد است:

    ازدواج دارای مراحلی است که مرحله اول آن آشنایی است. اما 2شراط دارد.

    1-زمان و وقت برای ازدواج مناسب باشد و 2-با اطلاع ،نظر و مشورت والدین باشد.

    این مدرس مهارت های زندگی افزود:در کنار این 2شرط ،توجه به علایم هشدار بسیار مهم است. در مواردی که ذکر شد رفتارهای پسر جوان نرمال و منطقی به نظر نمی رسید. باید بگوئیم بهتر است به سادگی از کنار این رفتارها گذر نکرد و خوشبختانه در این ماجرا چنین اتفاقی افتاد. وی گفت:والدین در ارتباط با نوجوانان به ارتباط صمیمانه و حسنه همراه با احترام توجه داشته باشند و در عین حال که نقش دوست را دارند نقش والد را نیز داشته باشند.

    دکتر حمید نجات تاکید کرد:در یک ارتباط سالم هرگاه والدین به هر دلیلی شروع به تهدید و سختگیری بی حد و اندازه کنند رابطه مختل شده و دچار مشکل می شود و احتمال بروز هرنوع اختلال و صدمه و آسیبی وجود دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.