شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی/ انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است
    13 دی 1398 - 13:10
    شناسه : 164477
    0

    سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بامداد امروز(جمعه) با بمباران بالگردهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد به فیض شهادت نائل شد.

    پ
    پ

    حاج قاسم سلیمانی - جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی/ انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است -

    سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بامداد امروز(جمعه) با بمباران بالگردهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد به فیض شهادت نائل شد.

    واکنش‌ها و اخبار مربوط به شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه به شرح زیر است:

    شادی لحظه‌ای آمریکا به عزا تبدیل می‌شود/ «سلیمانی‌های» زیادی داریم

    سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران در گفتگو با شبکه خبر در واکنش به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت:آرمان های شهید سلیمانی کاملا مشخص است و آموزش های لازم برای جبهه مقاومت و تدبیرهای لازم در طول حیات پُر برکت ایشان روشن و واضح است. قطعا این شادی لحظه ای امریکایی ها دیری نخواهد پایید که به عزا تبدیل خواهد شد.

    وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم و جبهه مقاومت در طول و عرض جغرافیایی جهان اسلام، انتقام خون این شهید سرافراز را که به چیزی جز سرافرازی و سربلندی ملت ایران، امت اسلامی و آزادی قدس نیاندیشید فکر نمی کند.

    سخنگوی سپاه پاسداران گفت: ما مطمئن هستیم شاگردان و تربیت یافتگان این فرمانده لایق و شجاع حتما آرمان های او که همان آرمان های ترسیم شده توسط امام(ره) و مقام معظم رهبری است را محقق خواهند کرد.

    سردار شریف با بیان اینکه سپاه «قاسم سلیمانی های» متعددی دارد، تصریح کرد: هرچند فرهنگ سپاه ایجاب نمی کند که در زمان حضور سرداران سرافراز خود جایگزین آنها را به جامعه معرفی کند اما انسان‌های شجاع در مجموعه سپاه پاسداران هستند.

    وی خاطرنشان کرد: در سپاه بسیار از این خبر(شهادت حاج قاسم سلیمانی) متاثر شدیم اما عزم ما برای گرفتن انتقام از آمریکای جنایتکار و صهیونیست های غاصب بیشتر خواهد بود و قطعا این اتفاق رقم خواهد خورد.

    هیئت دولت ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

    هیئت دولت در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت.

    متن پیام تسلیت هیئت دولت یه شرح زیر است

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

    هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران شهادت غرورآفرین نماد غیرت، مجاهدت و مقاومت اسلامی سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، آزادگان و مستضعفان جهان تبریک و تسلیت می‌گوید.

    چهاردهه مجاهدت مخلصانه و مبارزه بی امان با تروریسم بین المللی، پاداشی کمتر از شهادت به دست ناپاک‌ترین افراد بشر و سردمدار تروریسم جهانی ندارد.

    دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه را شدیداً محکوم و به پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی، سه روز عزای عمومی اعلام می‌کند.

    پاسخ سخت به شهادت «سردار سلیمانی» دور نیست

    علی ربیعی سخنگوی دولت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در توئیتر پیامی را منتشر کرد.

    وی در پیام خود با بیان اینکه «قاسم سلیمانی» سرمایه نمادین و ملی ایرانیان است، نوشت: نام ⁧ قاسم سلیمانی⁩ مصادف با مقابله با تروریسم، ناامنی و حمایت از انسان‌های در معرض قربانی شدن و بی‌پناه است.

    سخنگوی دولت تاکید کرد: بدون شک آزادی‌خواهان و ظلم ستیزان نه فقط در ایران بلکه در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد.

    ربیعی در پایان این پیام با بیان اینکه شهادت این انسان آزادی‌خواه را به تمام ایرانیان تبریک و تسلیت می‌گوئیم، آورده است:‬ ‌ترامپ وقیحانه مسئولیت این ترور را برعهده گرفت. «قاسم» سال‌ها به دنبال شهادت بود اما پاسخ سخت، دور نیست.

    کمیسیون امنیت ملی تشکیل جلسه می‌دهد/بررسی تدابیر شورای عالی امنیت

    حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با شبکه خبر با اشاره به تشکیل جلسه صبح امروز شورای عالی امنیت ملی در پی به شهادت رسیدن سرلشکر قاسم سلیمانی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از جلسه شورای عالی امنیت تشکیل جلسه خواهد داد و راه های اجرایی شدن تدابیر این شورا را مورد بررسی قرار می دهد.

    وی افزود: این جنایت آمریکا باعث کشته شدن نیروهای آمریکایی در منطقه می‌شود. هر کجا منافع آمریکا در دسترس مان قرار بگیرد اعم از خلیج فارس، اقیانوس هند، تنگه ها و آبراه‌ها، جنایت آنها را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.

    ذوالنوری با بیان اینکه ۳۶ پایگاه آمریکا از جمله نزدیکترین آنها در بحرین و دورترین آن در اقیانوس هند در تیررس ایران قرار دارد، گفت: اگر قرار است آمریکایی‌ها نیروهای ما را در کشورهای دیگر هدف قرار دهد برای ما بسیار راحت‌تر و ساده تر خواهد بود که آمریکایی‌ها را در منطقه هدف قرار دهیم.

    جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی

    کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تسلیت شهادت غرور آفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد برگزار می‌شود.

    پیام رهبر انقلاب: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس پیامی صادر کردند.

    متن این پیام را به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    ملت عزیز ایران!

    سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

    او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.

    شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان – و نیز همه‌ی دشمنان – بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

    ملت ایران یاد و نام شهید عالی مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

    رئیس‌جمهور: انتقام شهادت «سردار سلیمانی» را از آمریکا خواهیم گرفت

    حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

    متن پیام تسلیت رئیس جمهور به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    «الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

    شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

    بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

    یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.

    اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، آحاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

    آیت‌الله جنتی: اقدام آمریکا در ترور «سردار سلیمانی» بی‌پاسخ نخواهد ماند

    دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه به همراه چند تن از فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق، پیامی صادر کرد.

    متن کامل این پیام به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    انالله و انا الیه راجعون

    مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

    خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تأثر و تالم گشت.

    سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

    اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست شقی‌ترین آحاد بشریت، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

    بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

    پیام محمدباقر قالیباف

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس با صدور پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

    متن پیام تسلیت وی بدین شرح است:

    بسم رب الشهداء و الصدیقین

    مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

    برادر عزیز و دوست روزهای سخت، مجاهد خستگی‌ناپذیر و سرباز رشید ایران اسلامی، حاج قاسم سلیمانی، در عملیات ترور ناجوانمردانه سردمداران تجاوز و جنایت در جهان، رخت سرخ شهادت پوشید و به مولایمان سیدالشهدا اباعبدالله الحسین، پیوست …

    خداوند مهر قبول شهادت بر پایمردی این مبارز نستوه زد. رزمنده‌ای که لحظه‌ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها و ایادی تحجر از پا ننشست و پرچمدار سپاه ولایتمدار ایران در جنگ با داعش و القاعده و سایر ایادی ساخته دست آمریکای جنایتکار بود.

    آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

    لاریجانی: ملت ایران هرگز از خون فرزندان خویش نخواهد گذشت

    علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن شهادت حاج قاسم سلیمانی، آورده است: رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تا کنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت.

    متن پیام تسلیت رئیس مجلس به این شرح است:

    بسم رب الشهدا و الصدیقین

    شهادت سردار سرافراز، فرمانده شجاع، قهرمان، حماسه آفرین و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به مجموعه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می گویم.

    این فرمانده مقتدر، محبوب و عزت آفرین، افتخار همه ایرانیانی بود که دل در گرو استقلال و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و به دست شقی‌ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست.

    رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تا کنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت.

    امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می‌داند که با این گونه جنایت‌ها هرگز نخواهد توانست در اراده‌های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت‌های مسلمان تربیت شده‌اند، خللی به وجود آورد. شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده‌های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است.

    او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود، تا واپسین لحظات عمر پربرکت خویش را در راه مقابله با اشقیای تکفیری و تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه شریف به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد. فضل و رحمت بی کران خداوند متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

    بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی، در سپاه و در همه نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.

    سرلشکر موسوی: شهادت «سردار سلیمانی» بی‌پاسخ نمی‌ماند / جبهه مقاومت با این خون‌ها تقویت می‌شود

    فرمانده کل ارتش نیز امروز با صدور پیامی شهادت «حاج قاسم سلیمانی» را تسلیت گفت و تاکید کرد: این حمله تروریستی آمریکای جنایتکار که نشانه‌ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است بدون پاسخ نخواهد ماند.

    متن کامل این پیام به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

    شهادت اجر و پاداش خداوند متعال برای مردان بزرگی است که با سال‌ها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین، جان در طبق اخلاص گذاشته‌اند و دل به معبود داده‌اند.

    شهید سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاهدی خستگی ناپذیربود که جز شهادت هیچ پاداشی برازنده او نبود.

    اینجانب از سوی خود و همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت فرمانده ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، امت شهید پرور، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض نموده و به جنایتکاران اعلام می‌داریم این حمله تروریستی و ددمنشانه آمریکای جنایتکار که نشانه‌ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است بدون پاسخ نخواهد ماند.

    بدون تردید در پی این اقدام تروریستی جنایتکاران خبیث و به برکت این خون‌های پاک، جبهه مقاومت بیش از پیش تقویت خواهد شد.

    سید حسن خمینی: حاکمان خیره سر آمریکا از ارزش شهادت غافل هستند

    حجت الاسلام سید حسن خمینی ضمن تسلیت سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: دشمنان نادان و کینه توز ایران و اسلام و حاکمان خیره سر آمریکا از ارزش شهادت و توان آن در فرهنگ خمینی غافلند و نیک نمی‌دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی‌طلبند.

    متن پیام وی بدین شرح است:

    بسمه تعالی

    رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی؛

    شهادت سردار سرافراز و مجاهد خستگی ناپذیر سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه را خدمت ملت بزرگ ایران و حضرتعالی و همه دوستداران انقلاب اسلامی در جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

    آن شهید سرافراز پس از عمری مجاهدت و جان فشانی به قافله عاشقان پیوست و به مراد و معشوق خویش حضرت امام خمینی ملحق شد. برای کسانی که حاج قاسم را می‌شناختند، اگر سرنوشتی جز این برایش رقم می‌خورد، عجیب می‌نمود.

    بی شک راه این مجاهد عزیز که راه سرخ عاشوراست، همیشه رهروانی بزرگ خواهد داشت و همواره به فلاح و رستگاری خواهد انجامید.

    دشمنان نادان و کینه توز ایران و اسلام و حاکمان خیره سر آمریکا از ارزش شهادت و توان آن در فرهنگ خمینی غافلند و نیک نمی‌دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی‌طلبند.

    خدای سبحان به حضرتعالی طول عمر با عزت و عظمت عنایت دارد و به آن شهید سرافراز بهترین اجرها و بالاترین ثواب‌ها را ارزانی نماید و به خانواده آن عزیز صبر وافی و به همراهان شهیدش به خصوص برادرمان ابومهدی مهندس اجر جزیل مرحمت فرماید.

    حاتمی‌کیا: چه خلعتی جز شهادت زیبنده‌اش بود؟

    ابراهیم حاتمی کیا از سینماگران صاحب نام کشورمان در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی را منتشر کرد.

    در متن پیام تسلیت حاتمی کیا آمده است:

    بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.

    راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.

    وزیر دفاع: انتقام خون «سردار سلیمانی» از تمامی عاملین گرفته می‌شود

    امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی صادر کرد.

    وی در پیام آورده است: بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می‌شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده گرفته خواهد شد.

    بسم الله الرحمن الرحیم
    من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه و من هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

    دست جنایتکار آمریکای خونخوار بار دیگر به خون بزرگمردی از مردان صالح خدا آلوده شد و سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر شریفش را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود در حمله‌ی تروریستی آمریکای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسید.

    این سرباز ولایت و امت و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سالهای متمادی در راه اعتلای کلمه الله و دفاع از کیان انقلاب و سرزمین‌های اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود به آرزوی دیرینه اش یعنی فیض عظیم شهادت رسید.

    اینجانب شهادت این فرزند شجاع ملت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت شهیدپرور ایران اسلامی، خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز و محترم آن مجاهد شهید تسلیت و تبریک میگویم و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهید عالی مقام از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

    بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می‌شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

    هشدار شدید ظریف به امریکا

    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح جمعه در صفحه رسمی خود در توئیتر به شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا در عراق واکنش نشان داد.

    ظریف نوشت: اقدام آمریکا در تروریسم بین‌المللی و هدف گرفتن و ترور سردار سلیمانی – که تاثیرگذارترین نیروی در جنگ با داعش، النصره، القاعده و دیگر [گروه‌های تروریستی] بود – به شدت خطرناک و یک تنش‌زایی احمقانه است.

    وزیر امور خارجه افزود: ایالات متحده مسئولیت همه پیامدهای ماجراجویی‌های یاغی‌گرانه خود را بر عهده دارد.

    بیانیه وزیر امور خارجه

    بسم الله الرحمن الرحیم

    مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بیانیه‌ای با اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیروهای مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

    ظریف در این بیانیه افزود: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

    وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

    حسام الدین آشنا: ترامپ آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرد

    مشاور رئیس جمهور در پیامی توییتری نوشت: ترامپ با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است. ‌کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

    محسن رضایی: انتقام سختی از آمریکا می‌گیریم

    محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.