×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

568695_489آرزو می کنیم سال جدید، سالی سرشار از اعتماد متقابل ایرانیان نسبت به یکدیگر و سالی همراه با ارتباطات مثبت، موثر برای ما باشد

با مردم : مرتضی نظری*-  نوروز ایرانی، این جشن جهانی و هنگامه اعتدال بهاری را به دوستداران ایران و همه هم میهنانی که برای پیشرفت کشور خود دغدغه دارند، شادباش گفته و امیدواریم با تلاش یکایک ما ایرانی ها، شرایط بهتری برای زندگی در این سرزمین کهن فراهم شود و تصویری باشکوه تر از ایران پیش چشم جهانیان قرار گیرد.

آنچه تقدیم می شود، هفت آرزو از جنس توسعه یا هفت سین توسعه یافتگی در نوروز ۱۳۹۵ است:

سرزمین امن و آزاد:

آرزو می کنیم امنیت و آزادی در تمام ابعاد برای کشور عزیزمان در بالاترین سطح ممکن همواره مهیا باشد. امنیت سرزمینی و دفاعی، آزادی و امنیت برای اندیشه ورزی، بیان، قلم و پرسشگری، امنیت برای سرمایه گذاری و تولید، و امنیت و آزادی برای تولد ایده های جدید و رشد کارآفرینی و در نهایت گسترش دامنه انتخاب در زندگی.

سرور و شادی مردم:

حزن و اندوه در فرهنگ ما مذموم بوده و اساسا ایمان از جنس شادی، عشق و محبت است. دین آمده تا از رنج و افسردگی بشر بکاهد و خاطر او را از تشویش و اندوه به امنیت برساند. اما زیبنده تر آن است که شادی و سرور را برای یکدیگر بخواهیم. امید آنکه سال جدید سال کاهش مرارت ها و دل نگرانی های همه ایرانیان باشد. زندگی شاد، حق تمام هموطنان است.

سوادهای چندگانه:

شاید قله آرزوهای ما در سال جدید، مجهز شدن نسل نوجوان و جوان ما به انواع سواد باشد. برای اینکه سال ۹۵، سال توجه به «چند سوادی» فرزندان ما باشد، برنامه ریزی کنیم. بیاییم با کمک یکدیگر، فرزندانمان را در سه بُعد دانش، نگرش و توانش(مهارت) تقویت کرده و برای آموزش آنها سرمایه گذاری کنیم. اوج هنرمندی مدارس و دستگاه رسمی تعلیم و تربیت، توجه به حافظه بچه هاست اما رسیدن به نگرش های بلند و توانمند ساختن آنها بدون تلاش و همراهی خانواده ها و اراده ای ملی میسر نیست. فردای ایران نسل سربلند می خواهد نه نسل سر به زیر!

سلامت:

برای ایرانیان، سلامت جسم و روان آرزو می کنیم. امیدواریم سیر صعودی ابتلا به انواع سرطان ها و بیماری های سخت در کشور ما معکوس شود و مسیر تردد بسیاری از هموطنان ما خانه و بیمارستان نباشد. بیاییم در سال جدید ورزش، رژیم غذایی سالم، شادی و نشاط را بخش ثابت برنامه زندگی خانواده خود نماییم، بیشتر گفت و گو کنیم و کمتر عصبانی شویم. ارتباط خود را با یگانه هستی بخش همواره در بهترین حالت تنظیم کنیم، دید و بازدیدهای ساده و صمیمی داشته باشیم و زندگی بدون اضطراب را تمرین کنیم.

سبزی محیط زیست:

کشور عزیز ما خاکش زر خیز است و مناظرش شگفت انگیز و بدون تفاهم و عزم مشترک، سهم آیندگان ما از آن ناچیز خواهد بود. تنها کافیست در مسافرت های خانوادگی و دوستانه به مناطق کویری، کوهستانی و یا نواحی جنگلی، طبیعت را آلوده نکنیم و همگی دیدبان محیط زیست ایران باشیم.

568698_101

سرمایه اجتماعی:

آرزو می کنیم سال جدید، سالی سرشار از اعتماد متقابل ایرانیان نسبت به یکدیگر و سالی همراه با ارتباطات مثبت، موثر و اثربخش در روابط کاری و اجتماعی ما باشد. تلاش کنیم جامعه ایران را مملو از اعتماد متقابل و جلب رضایت یکدیگر سازیم. زندگی در چنین جامعه ای برای همه ما لذت بخش تر و برای آینده فرزندانمان بالنده تر خواهد بود.

سعادتمندی:

آرزو می کنیم سال ۹۵ سال سعادتمندی ایرانیان باشد. سال ها قبل در گوشه ای از دنیا کسی از شاخصی به نام شاخص خوشبختی ملی (GNH) سخن گفت. احساس سعادتمندی، احساسی درونی است که از فراهم بودن مجموعه ای از عوامل برای شهروندان به دست می آید. بی تردید زندگی سعادتمندانه با بی اخلاقی، فقر، اقتصاد ناسالم، آب و هوا و غذای آلوده، نابرابری فرصت ها و نظام آموزشی بسته و ناکارآمد به دست نمی آید.

سال جدید را برای هموطنان عزیز ایرانی سالی فرسنگ ها دور از هرگونه تشویش معیشتی و اقتصادی، و برخوردار از کیفیت بالای زندگی و سرشار از سعادتمندی آرزو می کنیم.

*پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.