×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

photo ۲۰۲۰ ۰۱ ۱۳ ۱۹ ۴۶ ۰۹ - امکان‌سنجی طرح‌های ساماندهی سواحل و سرمایه گذاری‌های دریایی یک ضرورت در گیلان است - استانداری گیلان
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: اجرای طرح‌های امکان‌سنجی ساماندهی سواحل و سرمایه گذاری‌های دریایی یک نیاز و ضرورت جدی برای گیلان است.

دکتر یونس رنجکش در کارگروه فنی بررسی طرح پیشنهادی امکان سنجی طرح ساماندهی سواحل و سرمایه گذاری در دریای حوزه استان گیلان افزود : با شناسایی موقعیت‌های مناسب و بهر‌ه‌مندی از ظرفیت‌های شناسایی شده بهتر می‌توان اهداف خدمات سرمایه گذاری را تحقق بخشید.

وی اظهار کرد : اجرای اینگونه طرح‌ها می‌تواند در مدیریت یکپارچه سرمایه گذاری و انسجام بهتر در بهره گیری از ضوابط و مقررات در مسیر توسعه پایدار نقش مهمی داشته باشد.

وی یاد آور شد : متاسفانه برغم برخورداری از مواهب ساحل و دریا در بیش از ۲۹۰کیلومتر نوار ساحلی حوزه جغرافیایی گیلان میزان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در توسعه استان چندان قابل توجه نیست بویژه سرمایه گذاری‌هایی که می‌تواند در محیط دریا انجام شود که تاکنون مغفول مانده است.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان تاکید کرد: مزیت‌های بسیار خوبی در ساحل و دریای گیلان با توجه به آزاد بودن بسیاری از نقاط این نوار با طبیعت منحصر به فرد وجود دارد که عدم امکان سنجی از جاذبه‌ها و جانمایی‌هایی که می‌تواند بر اساس ضوابط و مقررات موجود در توسعه گردشگری استان انجام گیرد، موجب شده است تا از این سرمایه ملی استفاده نشود.

رنجکش توجه به داشتن نگاه راهبردی در مدیریت دستگاههای اجرایی را یک ضرورت در بهره مندی از این مزیت برشمرد و خواستار همکاری های لازم برای اجرای این طرح شد.

به گفته وی، اجرای اینگونه طرح‌ها موجب تسریع در سرمایه گذاری و هدفمندی گردشگری در استان می‌شود که رونق اقتصادی و توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی تاکید کرد : بیش از این نباید در مدیریت یکپارچه سواحل و دریای گیلان غفلت کرد و با ارایه راهکارهای مناسب و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی با در نظر گرفتن قوانین و مقررات و توجیه دار بودن طرح‌های سرمایه گذاری در کنار هدایت صحیح متقاضیان از این فرصت‌ها استفاده کرد.

در این جلسه پس از ارائه طرح مورد نظر و بیان دیدگاه‌های کارشناسان مقرر گردید ظرف یک هفته الزامات و پیشنهادات چگونگی اجرای طرح امکان سنجی از سواحل و دریای گیلان به اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری ارسال شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.