×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سیده فاطمه میرسیار - گفت و گوی خواندنی با سیده فاطمه میرسیار نویسنده کتاب آسمانی (زندگی نامه شهید رجبعلی آپرویز) - سیده فاطمه میرسیار

‍ گفتگوبا سیده فاطمه میرسیار نویسنده کتاب آسمانی(زندگی نامه شهید رجبعلی آپرویز)

در آغاز ضمن معرفی خود شمه ای از زندگی علمی و فرهنگی خود را بیان نمایید وچند جلد کتاب به رشته تحریر در آورده اید؟

سیده فاطمه میرسیار هستم، دانش آموخته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه گیلان و معلم. تا امروز این سعادت نصیب بنده شده که ۴ عنوان کتاب زندگی نامه شهدای شهرستان لاهیجان را گردآوری و تدوین کنم.

اولین تجربه‌ نویسندگی ام کتاب “آسمانی”، زندگی نامه شهید رجبعلی آپرویز یکی از سرداران لاهیجان از روستای پهمدان است.

سه عنوان کتابم هم ان شاءالله قرار است در سال جاری با همکاری ستادکنگره شهدا به چاپ برسد و رونمایی شود.

کتاب اول “۲۵ سال تا کربلا”، زندگی نامه روحانی شهید جانعلی جعفری است.

کتاب دوم “ماه مجلس” زندگینامه پاسدار شهید سیداکبرمیرسیار و کتاب سوم “می نویسم معلم بخوانید شهید” زندگینامه معلم شهید حسین بابایی خوبده.

لطفا بفرمایید چه شد که به نویسندگی روی آوردید؟ 

علاقه درونی که به ادبیات، خصوصا ادبیات داستانی داشتم من را به سمت نویسندگی سوق داد و چون در زمینه معرفی شهدا کم‌کاری احساس کردم قدم در این عرصه گذاشتم و درسال ۹۴ اولین کتابم را در این زمینه به نگارش درآوردم.

به عنوان یک نویسنده، تعریف شما از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس چیست؟

دفاع مقدس، واژه ای است که به جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران اطلاق می شود. شروعی که برای خاتمه آن هشت سال مردان غیور و زنان شیردل ایران زمین با ایمان، ولایتمداری، بصیرت و شهادت طلبی، همزمان با دنیایی از کفر و استکبار جنگیدند و هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردند؛ اما وجبی از خاک میهن را حتی برای لحظه ای زیر چکمه های دشمن غاصب تحمل نکردند.

 بعنوان یک نویسنده چه کار باید کرد تا فرهنگ کتاب خواندن را در جامعه رواج دهیم؟

یکی از مهمترین راه برای رواج فرهنگ کتاب خوانی حمایت دولت از اهل قلم و اندیشه، مشارکت عمومی برای توسعۀ مراکز فرهنگی و فرهنگ مطالعه است.

برپایی نمایشگاه کتاب و جشنواره های مطبوعات، به کارگیری وسیع رسانه های گروهی برای تبلیغ در زمینۀ کتاب و مطالعه آن و استفاده از تجربۀ سایر کشورها در ترویج و تعلیم فرهنگ کتابخوانی هم از اقدامات کارسازی است که می توان به آن تمسک جست.

 نوشتن از شهدا چه تأثیر  در زندگی  شما داشته است؟
نوشتن و قلم زدن برای شهدا سعادتی است که خداوند به من داده است، افزود: دستم برای نوشتن موضوعات دیگر به قلم نمی‌رود و احساس می‌کنم فعلا باید برای شهدا بنویسم، ان‌شاالله قلم زدن برای شهدا برای همیشه تداوم داشته باشد.

به حقیقت شهدا همیشه یک قدم از ما جلو ترند واین را همیشه می گویم، از وقتی من وارد زندگی شهدا شدم ودر مورد زندگی شان تحقیق کردم، هم سبک زندگی شهدا را یاد گرفتم و هم زمانی که نیاز به کمک داشتم به وسیله‌ای دستم را گرفتند. هیچ وقت شهدا زیر دین کسی نمی مانند و کوچک ترین قدم در راه خود را به خوبی و زیبایی پاسخ می دهند.

 برای کسانی که می‌خواهند به وادی نویسندگی قدم بگذارند چه توصیه‌ای دارید؟

اولین و مهم ترین قدم برای نویسنده شدن زیاد خواندن و زیاد نوشتن است.
کسی که می خواهد نویسنده شود باید کتاب های مختلف را بخواند، سوژه‌ها را با دقت در اطراف خود رصد کند و زیاد دست به قلم شود و بنویسد حتی اگر مجبور شود همه را دور بریزد و از نو شروع کند.
یک نویسنده باید سبک های مختلف نوشتن را بشناسند و شروع به نوشتن کند تا سبک مورد علاقه و خاص خود را پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.