×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

نفس - ۳ تکنیک برای مقابله با تنگی نفس -

به گزارش ایسنا، متخصصان تنفسی یا فیزیوتراپی‌ها معمولاً تسهیل تنفس را در جلسات توان‌بخشی ریوی انجام می‌دهند اما روش‌های ساده‌ای نیز وجود دارد تا افراد در زمان تنگی نفس بتوانند راحت‌تر با این وضعیت کنار بیایند.

به گفته متخصصان ریه، تکنیک‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا نفس بیشتری داشته باشید، بنابراین بدن شما اکسیژن مورد نیاز خود را حتی در صورت ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه دریافت می‌کند. زمانی که شما تکنیک‌های تنفسی را بلد باشید، می‌توانید اضطراب ناشی از تنگی نفس را نیز به راحتی کنترل کرده و وضعیت را برای خود تسهیل کنید.

در ادامه سه تکنیک به نقل از پایگاه اینترنتی وب‌ام‌دی برای مقابه با تنگی نفس و تنفس بهتر آورده شده است:

۱) تنفس با لب‌های فشرده شده به هم: این تکنیک مطمئن و آزموده شده برای تنفس در شرایط سخت بسیار مفید است. در حالی که لب‌های خود را روی هم فشار می‌دهید،  سریعاََ برای حدود دو ثانیه از طریق بینی خود هوا را فرو دهید. سپس در حالی که لب‌های خود را کمی باز کرده‌اید اما فشار لب‌ها هم‌چنان وجود دارد، به آرامی نفس خود را از دهان بیرون دهید.

این کار در برابر جریان هوا مقاومت ایجاد می‌کند و مجاری هوایی شما را باز نگه می‌دارد. مجاری هوا زمانی که شما سریع و تند تند تنفس می‌کنید، تمایل به بسته شدن دارند. حداقل برای سه بار به این روش تنفس کنید. هر چه این بیشتر به این روش تنفس کنید، کنترل بیشتری بر مجاری هوایی ریه‌های خود خواهید داشت.

۲) تنفس هماهنگ: این روش می‌تواند به شما کمک کند تنفس خود را با ورزش هماهنگ کنید. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و مطمئن شوید که ورزش برای شما مناسب است.  سپس سعی کنید تنفس خود را با فعالیت خود مطابقت دهید. برای مثال هماهنگ با گام‌های خود نفستان را فرو داده و هماهنگ با گام‌های بعدی آن را خارج کنید. این روش را با تمرین‌های ساده و راحت آغاز کنید و پس از مدتی می‌توانید آن را هماهنگ با دیگر ورزش‌ها و فعالیت‌های خود انجام دهید.

۳) یادگیری سرفه کردن: ممکن است مخاط اضافی زیادی در مجاری تنفسی خود داشته باشید.  سرفه کنترل شده می‌تواند به شما در تنفس کمک کند. سرفه کنترل‌شده از اعماق ریه‌ها با نیروی کافی برای رها شدن و خروج مخاط اضافی از مجاری تنفسی شما می‌تواند به تنفس بهتر کمک کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.