×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سگ گردانی - سگ گردانی فاقد عنوان مجرمانه در قوانین فعلی - سگ گردانی

سیدهاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سگ گردانی یکی از معضلات فرهنگی-اجتماعی جامعه است، اظهار کرد: سگ گردانی نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب بوده و طی چند سال اخیر در کشور بروز یافته است؛ به گونه ای که هیچ تناسب و سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ندارد.

وی با بیان اینکه روی آوردن برخی افراد به سگ گردانی با به همراه داشتن سگ در معابر عمومی موجب مزاحمت برای مردم شده است، تصریح کرد: سگ‌گردانی و نگهداری از آن علاوه بر مضرات بسیار زیاد بهداشتی، تهدیدی برای سلامت خانواده ها و جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود با بیان اینکه رفتاری جرم و قابل مجازات شناخته می شود که پیش از آن قانونگذار به آن ها وصف مجرمانه داده باشد، گفت: براساس قانون فعل یا ترک فعلی جرم تلقی می شود که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد.

میرحسینی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به قوانین فعلی، عنوان مجرمانه مشخصی در خصوص سگ گردانی یا نگهداری سگ در خانه یا آپارتمان ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۹ عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه کردند که بر طبق آن گرداندن حیواناتی مانند سگ در اماکن و معابر عمومی ممنوع و مرتکب شونده به ضبط حیوان و جزای نقدی محکوم می شد، افزود: این طرح در قالب الحاق یک ماده و یک تبصره به قانون مجازات اسلامی در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، ماده واحده این طرح مقرر می دارد گرداندن حیوانات خطرناک و حیواناتی که برای سلامت عمومی مضر بوده یا نجس العین می باشد، از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسایل نقلیه ممنوع است و مرتکب شونده علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون تا پنج میلیون ریال به ضبط حیوان مذکور محکوم می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود ادامه داد: همچنین نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمان ها ممنوع و در منازل مسکونی چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنان شود ممنوع است؛ بطوریکه نگهدارنده در مرتبه اول با اخطار دادسرا ظرف ده روز باید رفع مزاحمت کند و در مرتبه دوم و یا در صورت عدم رفع مزاحمت به جزای نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا پنچ میلیون ریال محکوم و در هر صورت حیوانات مذکور ضبط خواهند شد.

میرحسینی افزود: در تبصره این طرح نیز آمده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است فهرست حیوانات نجس العین و خطرناک و مضر برای سلامت عمومی به جز سگ را ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه و اعلام کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این طرح تاکنون در صحن علنی مجلس مطرح نشده و باطبع به تصویب نرسیده است، خاطرنشان کرد: لازم است جهت مقابله صحیح و برخورد قانونی با این امر ناپسند و خلاف شرع و جلوگیری از ترویج فرهنگ ضد اجتماعی و غلط غربی مراتب جهت تبیین و طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.