×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

جمالی‌نژاد - معاون عمرانی وزیر کشور: رانندگان فعال مشمول خدمات بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند -

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق گفت: پس از پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، به استناد ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و بند “ب” ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی مربوط به این ماده، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به‌منظور اصلاح فهرست رانندگان حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری فی‌مابین سازمان تأمین اجتماعی،‌ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری تهران منعقد گردید.

وی با اشاره به اینکه این فهرست از سال ۱۳۹۲ تاکنون به‌روزرسانی نشده بود، افزود: طبق توافق انجام‌گرفته با سازمان تأمین اجتماعی و با همکاری شهرداری تهران،‌ رانندگانی که در بخش حمل‌ونقل عمومی شهری فعال هستند،‌ با اولویت ناوگان تاکسیرانی شهری به‌مرور به فهرست بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین رانندگانی که سابقاً در این حرفه فعال بوده و هم‌اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند،‌ امکان بهره‌مندی از بیمه خویش‌فرما را خواهند داشت.

ریس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور با اشاره به اینکه مرجع رسمی شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی شهری سامانه مدیریت مرکزی حمل‌ونقل شهری به نشانی www.utcms.ir‌ است، اظهار کرد:‌ برای اولین بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک‌های داده‌ای کشور ازجمله ثبت‌احوال، ثبت شرکت‌ها، پست، نیروی انتظامی و … صحت سنجی شده است.

جمالی نژاد در ادامه ضمن تأکید بر اینکه از طریق اطلاعات سامانه، تمامی خدمات شهری ازجمله سهمیه سوخت و لاستیک و قطعات، به‌صورت عادلانه به ناوگان و رانندگان واقعی تخصیص می‌یابد، خاطرنشان کرد:‌ وضعیت فعال بودن رانندگان شهری به‌صورت مستمر از روش‌های مختلف ازجمله تجهیزات ناوبری هوشمند، دوربین‌های شهری و اسناد حمل‌ونقل، رصد شده و این اطمینان حاصل می‌گردد که یارانه دولتی به رانندگان واجد شرایط تعلق گیرد.

وی در ادامه متذکر شد: درگذشته به دلیل عدم اصالت‌سنجی بانک‌های داده‌ای حاوی مشخصات رانندگان مذکور و فقدان وحدت رویه در ارسال فهرست بیمه‌شدگان بخش شهری به سازمان تأمین اجتماعی، بعضاً مشاهده می‌شد افرادی که در این بخش فعالیت حرفه‌ای ندارند، به‌عنوان راننده فعال معرفی‌شده‌اند. لذا امید می‌رود انعقاد این تفاهم‌نامه، گامی ارزشمند در جهت افزایش عدالت در تخصیص یارانه‌های دولتی و بهره‌مندی رانندگان واقعی حمل‌ونقل شهری از تسهیلات و خدمات مربوط به این حوزه باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.