پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هواپیما بوئینگ 727 و نکاتی درباره تهیه خرید بلیط هواپیما
    20 بهمن 1398 - 11:24
    شناسه : 166531
    0

    خاطره اولین فرود هواپیمای بوئینگ 727 در فرودگاه مهرآباد و همچنین خاطره آخرین فرودش که در همین فرودگاه انجام شده است. بیشتر ایرلاین‎های موجود در کشور از این هواپیما برای جابجایی مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما قصد انجام سفر هوایی را داشتند استفاده استفاده می‎کردند.

    پ
    پ

    این هواپیما در خاطر بسیاری از ایرانی‎ها وجود دارد و بیشتر مردم کشورمان با این هواپیما خاطره دارند. خاطره اولین فرود هواپیمای بوئینگ 727 در فرودگاه مهرآباد و همچنین خاطره آخرین فرودش که در همین فرودگاه انجام شده است. بیشتر ایرلاین‎های موجود در کشور از این هواپیما برای جابجایی مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما قصد انجام سفر هوایی را داشتند استفاده استفاده می‎کردند.

     شاید برای همه افراد دانستن زندگی‎نامه یک وسیله مانند هواپیما جذاب باشد. داشتن اطلاعاتی از آغاز فعالیت این نوع وسیله نقلیه و چگونگی پایان یافتن فعالیت آن و فرازها و فرودهایی که این وسیله نقلیه با آن مواجه بوده می‎تواند جالب توجه باشد.

    بوئینگ 727 1 - هواپیما بوئینگ 727 و نکاتی درباره تهیه خرید بلیط هواپیما - آشنایی به بلیط خارجی ارزان

    همه ساله افراد زیادی از هواپیماهای مختلف برای انجام سفرهای هوایی که با استفاده از بلیط هواپیما و یا بلیط خارجی شکل می‎گیرد استفاده می‎کنند یکی از این هواپیماها بوئینگ 727 است که در ادامه به معرفی کامل این هواپیما خواهیم پرداخت و جزئیات آن را بررسی می‎کنیم. بسیاری از پروازها در کشورمان با استفاده از این هواپیما رخ می‎داده و افراد زیادی با استفاده از تهیه خرید بلیط هواپیما و گاها بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که توسط این نوع هواپیما ارائه می‎شد بهره‎مند شده‎اند.

    تاریخچه ساخت این هواپیما

    این هواپیما در سال 1950 توسط شرکت بوئینگ طراحی شد. زمانیکه ااین شرکت احساس کرد نیاز به طراحی یک هواپیما جدید را دارد. قبل از طراحی و ساخت این نوع هواپیما از بوئینگ 707 برای انجام پروازهای طولانی و بین‎المللی استفاده می‎شد. همه ساله افراد زیادی توسط این نوع هواپیما با استفاده از بلیط هواپیما و با بلیط خارجی به مقاصد مورد نظرشان می‎رسیدند. شرکت بوئینگ برای پیمایش مسافت‎های کوتاه احساس نیاز می‎کرد تا مسافران با احساس آرامش بیشتری به مقاصد مورد نظرشان برسند. از این‎رو به فکر طراحی بوئینگ 727 افتاد.

    بعد از گذشت چندین سال در نهایت این هواپیما در سال 1963 اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. برای پرواز آزمایشی دوم تمامی سرنشینان از رئیس‎های بوئینگ بودند که در هواپیما حضور پیدا کردند. در این پرواز این هواپیما از 44 شهر از 24 کشور مختلف عبور کرد و مسافتی 76 هزار مایلی را طی کرد.

     با طراحی و ساخت این هواپیما انقلابی در صنعت هواپیمایی بوجود آمده بود و آغازگر آن شرکت آمریکایی بوئینگ بود. از این هواپیما در بسیاری از خطوط هوایی استفاده شده است و با استفاده از آن مسافرانی که با بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما قصد سفر داشتند به مقاصد مورد نظرشان رسیده‎اند.

    طراحی این هواپیما به شکلی بوده است که برای پیمودن مسافت‎های کوتاه بسیار مناسب باشد. این موضوع را می‎توان با نگاهی متخصصانه به بدنه این هواپیما به وضوح مشاهده کرد. این هواپیما از بدنه‎ای متوسط بهره می‎برد.

     این هواپیما برای این طراحی و ساخته شد تا خطوط هواپیمایی بتوانند با قیمت کمتر به ارائه بلیط هواپیما و در واقع به ارائه  بلیط ارزان هواپیما بپردازند تا مسافران با پرداخت هزینه کمتری بتوانند به مقاصد مورد نظرشان برسانند. این هواپیما به قدری محبوب بود که این شرکت توانست 1831 فروند از آنها را به فروش برساند.

    این تعداد از این نوع هواپیما تا سال 1984 به فروش رسید و در اختیار تمامی ایرلاین‎های موجود در جهان قرار گرفت تا آنها از آن برای جابجایی مسافرانیکه قصد انجام سفر هوایی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی را داشته‎اند مورد استفاده قرار گیرد.

     موتورهایی که قدرت پیشرانه مورد نیاز این هواپیما را تامین می‎کنند به شکلی اختصاصی برای این نوع هواپیما طراحی شده‎اند. موتورهای این هواپیما نیاز به انجام محاسبات مهندسی دقیقی داشت زیرا باید در سایزی متوسط و باریک ساخته می‎شدند تا بیشترین کارایی را داشته باشند.

    این هواپیما یکی از محبوب‎ترین هواپیماهای ساخته شده در جهان می‎باشد که توسط آن میلیون‎ها مسافری که با آشنایی به بلیط خارجی ارزان و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی داشته‎اند به مقصد مورد نظرشان منتقل شده‎اند.

    بوئینگ 727 2 - هواپیما بوئینگ 727 و نکاتی درباره تهیه خرید بلیط هواپیما - آشنایی به بلیط خارجی ارزان

    خصوصیات این نوع هواپیما

    با طراحی و ساخت این هواپیما توسط شرکت بوئینگ این شرکت توانست رقبای خود را پشت سر بگذارد و از همگی آنها در این صنعت پیشی بگیرد. در طراحی این هواپیما خصوصیاتی وجود دارد که باعث محبوبیت این هواپیما در میان جهانیان شده است در ادامه به ارائه این خصوصیات خواهیم پرداخت که در ساخت این هواپیما بکار برده شده است.

    • این هواپیما از طراحی‎ای زیبا برخوردار بوده است
    • میزان مصرف سوخت در این نوع هواپیما بسیار پایین می‎باشد
    • در این هواپیما فلپ‎های مخصوصی بکار برده شده است که با داشتن آنها این هواپیما می‎تواند در ارتفاع پائین با بیشترین تعادل به پرواز بپردازد
    • به گونه‎ای طراحی شده تا در باندهای کوچک هم بتواند تیک آف و لندینگ انجام دهد
    • در نظر گرفتن درب خروج در انتهای این هواپیما
    • داشتن قابلبت حمل 163 تا 189 مسافر در هر نوبت پرواز
    • حمل با در منطقه باری با وزن 20 هزار کیلو
    • بهره بردن از سرعت حداکثری 965 کیلومتری بر ساعت
    • فاصله بین دوبال این هواپیما 32.92 متر می‎باشد
    • طول هربال این هواپیما 46.7 متر بوده است

    این هواپیما که توسط شرکت بوئینگ طراحی و ساخته شد الهام بخش ساخت بسیاری از هواپیماهای دیگری بوده است که بعد از این هواپیما طراحی و ساخته شده‎اند. ازاین هواپیما در سراسر جهان استفاده شده است و مسافران می‎توانستند با بلیط خارجی و بااستفاده از بلیط ارزان هواپیما از خدمات این هواپیما بهره‎مند شوند. در طراحی و ساخت این هواپیما شباهت‎های زیادی را می‎توان بین این مدل هواپیما و هواپیمای توپولوف روسی مشاهده کرد.

     عمر مفیدی که متخصصان برای این هواپیما در نظر گرفته‎اند بین 10 تا 15 سال است که بستگی به میزان پروازهای کاملی که این هواپیما انجام داده است نیز دارد. در ساخت هواپیماهای نسل بعد از سیستم‎های کامپیوتری استفاده شده است از این‎رو دیگر نیازی به مهندس پرواز در این گونه هواپیما نبوده است.

    همه ساله افراد زیادی که با بلیط هواپیما قصد سفر دارند با این نوع هواپیماها در سراسر جهان به محل‎های مورد نظرشان نقل مکان می‎کنند.

    اولین هواپیمای جت در ایران

    در همان سال‎های ابتدایی ساخت این نوع هواپیما توسط شرکت بوئینگ تعدادی از این هواپیماها وارد کشور ایران شدند و از آنها برای جابجایی مسافرانی که با بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد سفر داشتند استفاده می‎شد. اولین هواپیمایی که توسط ایران خریداری شد بوئینگ 727 بود. این هواپیما در سال 1345 خریداری شد با نام آبادان در ایران شروع به فعالیت کرد. بعد از مدتی دو هواپیمای دیگر از همین مدل توسط ایران ایر خریداری شد و به ناوگان هوایی کشور اضافه گشت.

    دو هواپیمایی که توسطاین ایرلاین وارد کشور شدند با نام‎های شیراز و رامسر به آغاز فعالیت در این کشور مشغول شدند. از این شرکت هواپیمایی دو هواپیمای شخصی نیز توسط شاه خریداری شد که برای سفرهای خصوصی مورد استفاده قرار می‎گرفت.

    هواپیما بوئینگ 727 آبادان

    این هواپیما در سال 1357 بعد از 12 سال پرواز در خطوط هوایی ایران با سانحه روبرو شد که منجر به تعمیر شدن آن شد. بعد از آن در سال 1378 در امان ایر به اجره داده شد. این هواپیما در سال 1387 با انجام آخرین پرواز خود از خطوط هوایی کنار گذاشته شد و در واقع بازنشسته شد. این هواپیما به همراه 8 هواپیمای دیگری که از مدل بوئینگ 727 بودند همگی بازنشست شدند و از فعالیت در خطوط هوایی معاف گشتند.

    3 1 - هواپیما بوئینگ 727 و نکاتی درباره تهیه خرید بلیط هواپیما - آشنایی به بلیط خارجی ارزان

    ماجرای بوئینگ 727

    زمانیکه سخن از اتفاقات ناگوار و گاها هواپیما ربایی به میان می‎آید ذهن‎ها به سمت هواپیمای لوئینگ 727 کشیده خواهد شد. در گذشته شاهد سقوط بسیاری از این نوع هواپیماها بوده‎ام که به دلایل گوناگون صورت می‎پذیرفت. یکی از مهمترین خبرهایی که در  رابطه با این هواپیما که در ناوگان هوایی هما حضور داشت شنیده شده است خبر ربوده شدن آن هواپیما بوده است.

     این هواپیما که در حال فعالیت در خطوط هوایی هما بوده است در زمان جنگ خلیج فارس توسط عراقی‎ها ربوده شد. این هواپیما که در دهه شصت ربوده شد توسط خلبانی در دهه 80 در فرودگاه رشت به زمین نشست. ابتدا تصور می‎شد که هواپیمایی عراقی باشد زیرا نام و رنگش تغییر کرده بود اما پس از بررسی مشخص شد که همان هواپیما بوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.