×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

قدبلند شدن کودکان - خوراکی هایی که در قدبلند شدن کودکان اثر دارند - قدبلند شدن کودکان

به گزارش «بامردم»، به نقل از باشگاه خبرنگاران خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: سلنیوم موجود در جوانه‌ها باعث افزایش قد کودکان می‌شود؛ بنابراین به مادران توصیه می‌کنیم به فرزندانشان انواع جوانه‌ها را بدهند تا قدشان بلندتر شود.

کمبود روی موجب کوتاهی قد می‌شود

او افزود: “روی” جزو املاح فلزی است که در بدن نقش حیاتی ایفا می‌کند. فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت، دل، جگر، قلوه، تخم مرغ منبع غنی از “روی” هستند. همچنین در سبزی‌های برگ‌دار مانند کاهو و اسفناج نیز روی یافت می‌شود.

این یک متخصص تغذیه ادامه داد: آجیل‌های خام تازه (بو داده نشده) به ویژه تخم کدو از منابع “روی” است که باید کودکان مصرف کنند تا رشد قدی آن‌ها تضمین شود. همچنین آهن، کلسیم، منیزیم جزو املاح و فلزاتی هستند که در روند انتقال تحریکات عصبی – انقباضی عضلات و استحکام بخشیدن اسکلت بسیار تأثیرگذارند

رحمانی با تاکید براینکه نقش تغذیه در جلوگیری از کوتاهی قد بسیار مهم است، گفت: شیر و لبنیات منبع خوبی برای تامین کلسیم است. به همین دلیل است که به والدین توصیه می‌شود در برنامه غذایی فرزندانشان مواد لبنی را جای دهند.

او بیان کرد:کم خونی موجب کوتاه قدی می‌شود. پس خانواده‌ها مرتباً کنترل کنند که فرزندشان دچار فقر آهن نباشد، زیرا فقر آهن زمینه اختلال در رشد قد را فراهم می‌کند. معمولاً کودکانی که دچار کم خونی‌اند؛هم وزن‌گیری خوبی ندارند و هم قدشان کوتاه می‌ماند. به بهانه سیاه شدن دندان نباید قطره آهن را کنار گذاشت.

رحمانی توصیه کرد:کودک نباید قند‌های ساده مثل شکر، شکلات، آب نبات، تافی و نوشابه‌ها و آبمیوه‌های مصنوعی کارخانه‌ای مصرف کند، چراکه قند‌های ساده در ترشح هورمون رشد اختلال ایجاد می‌کنند. وقتی هورمون رشد به اندازه کافی ترشح نشود، رشد قدی تا حدی دچار اختلال می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.