جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چالش پویش درآمد ” گردشگری با رویکرد ICT ” در گیلان
    30 بهمن 1398 - 14:24
    شناسه : 167099
    0

    رویداد سه روزه استارتاپی با محوریت برآموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج و با هدف ایجاد اشتغال پایدار با تمرکز بر منابع انسانی حاضر (نوجوانان و جوانان) و ارتقاء سطح مهارت و توانایی آنان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) برگزار می شود.

    پ
    پ

    t3 1582098950 photo 2020 02 19 11 06 45 - چالش پویش درآمد " گردشگری با رویکرد ICT " در گیلان -

    در راستای طرح توسعه توانمندیهای نواوری و کارافرینی در سطح استانهای منطقه دو کشور، جهاد دانشگاهی واحد استان گیلان رویداد سه روزه استارتاپی با محوریت برآموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج و با هدف ایجاد اشتغال پایدار با تمرکز بر منابع انسانی حاضر (نوجوانان و جوانان) و ارتقاء سطح مهارت و توانایی آنان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) برگزار می نماید.

    دبیر برگزاری رویداد این گونه آغاز می کند: تحقق اهداف و ارزش های والای اسلامی در جامعه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از جمله ضرورتهایی بوده و هست که نظر دست اندرکاران و برنامه ریزان کشور را همواره متوجه خود نموده است. فراهم نمودن زمینه های رشد و اعتلای انسانی و تسهیل در امر ایجاد جامعه ای متعالی ، برآورد امکانات بالقوه و بالفعل و افزایش مناسب کارایی آنها قادر است مشکلات اساسی کشور را برطرف نماید و از طرفی جامعه را از بند هژمونی تحریم استکبار جهانی برهاند.

    مهندس میر مسلم رهبر هاشمی ادامه می دهد، صاحبنظران پیش‌بینی می‌کنند در سال ٢٠٢٠ صنعت گردشگری تبدیل به صنعت اول دنیا شود. با توجه به پتانسیل‌هایی که کشور ما در زمینه گردشگری دارد، می‌تواند یکی از کشورهایی باشد که در این حوزه حرف اول را می‌زنند اما واقعیت‌های آماری می‌گویند گردشگری تنها ٢/٢ درصد از رشد ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده است. یکی از انتقاداتی که به عملکرد حوزه گردشگری وارد است این است که صنعت گردشگری در ایران با امکانات کم و به شکل سنتی پیش می‌رود و همین مساله باعث شده تا ایران برای گردشگران دنیا، آن طور که باید جای شناخته‌شده‌ای نباشد و جذابیت‌ها و پتانسیل‌های موجود آنقدر که باید باعث انتخاب این کشور به عنوان نخستین گزینه‌های گردشگران برای سفر قرار نگیرد.

     همین مشکلات و پیچ و خمهای حرفه ای، «جهاد دانشگاهی واحد گیلان» را بر آن داشت تا رویدادی از این دست در حیطه کسب و کارهای گردشگری با رویکرد ICT برگزار کند.

    هاشمی در پاسخ به این سوال که دستاوردهای این رویداد چگونه است گفت: در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه شامل فعالان حوزه گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته، برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت‌آپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک و …گرد هم می‌آیند تا طی 3 روز ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایدهایی را اجرا کرده یا به دنبال راه حل اجرایی برای چالش های موجود باشند.

    به طور مشخص آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالشها و معضلات، حمایت در تجاری سازی و پیاده سازی عملی طرحها از دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

    او این گونه سخنان خود را به پایان می رساند، این رویداد بهترین فرصت است تا تمامی تیمهای فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصین و سایر علاقه مندان به عرصه کسب و کارهای حوزه ICT، دور یکدیگر گرد آمده و تواناییهای خود را به عرصه ظهور بگذارند. به طور قطع این رویداد می تواند شناسایی مناسبی از تیمها و قابلیتهای آنان باشد و پس از بررسی و داوریهای لازمه، ایده های برگزیده مورد حمایت قرار می گیرند.

    این رویداد در تاریخ 7 الی 9 اسفند ماه 1398 توسط تیم جهاد دانشگاهی واحد گیلان با حمایت ستفا (سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان) و فاوا (سازمان فناوری اطلاعات ایران) در پارک علم و فناوری گیلان برگزار خواهد شد.

    جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به سایت swtgilan.ir مراجعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.