جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مرگ ۲ نفر در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا | بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت ایزوله شدند
    02 اسفند 1398 - 18:58
    شناسه : 167428
    0

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از بین موارد مشکوک به ابتلا کرونا مرگ ۲ نفر به اثر این ویروس تایید شد.

    پ
    پ

    سالاری - مرگ ۲ نفر در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا | بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت ایزوله شدند -

    ارسلان سالاری امروز گفت: ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا در تهران تایید شد.

    وی با اشاره به اینکه موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان هم تایید شده است، گفت: بخشی از بیمارستان های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به این ابتلا به این ویروس ایزوله شده است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در دیگر شهرستان های گیلان هم با هماهنگی استانداری بیمارستان های مشخص و ایزوله خواهد شد تا بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در آن بستری شوند.

    دکتر ارسلان سالاری در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما که چرا ماسک و مایع ضد عفونی در گیلان کمیاب است گفت: در مواقع بحرانی معمولا افرادی سودجو بدنبال سواستفاده از این شرایط هستند که حتما در اسرع وقت با این افراد برخورد خواهد شد.

    وی تصریح کرد: گیلانی ها نگران نباشند با هماهنگی با وزرات بهداشت و درمان فردا ماسک و مواد ضدعفونی کننده به گیلان خواهد رسید.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: کرونا درمان و واکسن ندارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و رعایت بهداشت فردی به خصوص شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری با افراد مشکوک، استفاده از ماسک و گرم نگه داشتن بدن است.

    دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه ویروس کرونا ۸ تا ۴۸ ساعت بیرون از بدن زنده می ماند گفت: سرفه شدید، سردرد، تب و تنگی نفس از علایم این بیماری است.

    وی افرود: فرد مبتلا ۴ تا ۱۴روز می تواند ناقل این بیماری باشد بدون اینکه علایم خاصی داشته باشد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ویروس آنفولانزا است گفت: مرگ میر ناشی از کرونا در افراد کمتر از ۵۰ سال نیم درصد است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.