×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

photo 2020 02 17 11 55 00 - گفت وگوی شهردار رشت با برنامه "پویش همدلی" رادیو جوان -

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، ناصر حاج محمدی در این برنامه به تشریح وضعیت بارش برف و عملکرد و تلاش پرسنل زحمتکش مجموعه شهرداری رشت پرداخت و گفت: از زمان بازش برف تاکنون چندین روز است که همه کارکنان شهرداری شبانه روز و در سه شیفت کاری مشغول برف روبی و انجام عملیات پاکسازی بوده اند و هم اکنون که با شما صحبت می کنم همه مسیرهای اصلی و فرعی باز هستند و تردد کامل وجود دارد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه ما از ۵۹ سانتیمتر در محدوده فرودگاه تا بیش از یک متر در جنوب شهر بارش برف داشتیم که چیزی بیشتر از پیش بینی ها بود، گفت :

از روز دوم با شدت وزش باد و سرعت بارش برف مواجه بودیم هر چه مسیرها را برف روبی می کردیم مجدداً مجبور به اجرای عملیات می شدیم و این کار را مشکل کرده بود.

وی تاکید کرد: ۲۴ ساعت اول بارش که مصادف با یوم الله ۲۲ بهمن شد، در اولین الویت تمام تلاش خود را بکار بستیم تا مسیرهای اصلی راهپیمایی باز نگه داریم و این مسیرها را شاید چندین بار برف روبی کردیم چون میزان بارش به گونه ای بود که از یک سو برف روبی انجام می شد و از دیگر سو مجدداً برف روی زمین می نشست.

شهردار رشت افزود: با حضور استاندار محترم، رئیس و نائب رییس محترم و اعضای شورای شهر و تلاش پرسنل شهرداری خوشبختانه در ۲۴ ساعت اول موفق به باز نگه داشتن مسیرها شدیم اما از یک طرف خستگی نیروها و از طرف دیگر فرسوده بودن ماشین آلات سبب شد در ۲۴ دوم شدت بارش بر کار ما پیشی بگیرد که به سرعت ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار محترم و با حضور دکتر نوبخت، مهندس نجار و وزیر نیرو تشکیل شد و مقرر گردید تا ۳۰ دستگاه کامیون برای حمل برف های دپو شده به رودخانه اختصاص یابد و همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای کمک به دستگاه های مختلف دخیل در بارش برف تخصیص داده شود.

حاج محمدی با اشاره به منحل شدن سازمان خدمات موتوری شهرداریها از سال ۱۳۹۵ گفت: متاسفانه ماشین آلات شهرداری رشت هم با انحلال این سازمان که پس از نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شهرداری است، از دست رفت.

وی ادامه داد: در جریان عملیات برف روبی خسارتی هم به شهر وارد شد اعم از تخریب رفیوژ میانی، دریچه های فاضلاب، تیرهای چراغ روشنایی، چراغهای راهنمایی، فضای سبز و درختان وماشین آلات و

همچنین گفت : در راستای بهسازی و تجهیز و تکمیل ناوگان مواجه با بحران، تقاضا کرده ایم ۱۰ دستگاه گریدر، یک دستگاه بولدزر، ۵۰ دستگاه بابکت و ۵۰ دستگاه مینی لودر، در کنار تامین منابع خسارت های وارده برای مقابله با بحران های آینده به شهرداری رشت اختصاص یابد.

شهردار رشت در پایان سخنانش از دکتر نوبخت، استاندار گیلان، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر رشت که با شهرداری و پرسنل تلاشگر آن همراهی کردند، قدردانی و تشکر نمود

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.