×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

t3 1582405331 asli 0 - بخش های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان ها ایجاد و محدود به چند شهرستان خاص، نباشد -

دکتر ارسلان زارع شنبه شب در نشست مقابله با گسترش کرونا ویروس استان، با بیان اینکه هنگام اطلاع رسانی های اولیه پیرامون ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مختلف اعلام شد؛ اظهار داشت: در جلسه شورای سلامت و پدافند غیرعامل چهاردهم بهمن ماه سال جاری موضوعات مورد نظر تأکید و یک روز قبل از آن نیز به منظور ضرورت وجود آمادگی در سطح شهرستان ها به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

نماینده عالی دولت در گیلان رعایت توصیه های بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه و حفظ آرامش جامعه را یک اصل مهم عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف متولی در این حوزه باید ضمن حفظ آرامش خود و جامعه، براساس دستورالعمل‌ها، با اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و متولیان و متخصصان ذیربط باید مسائل مورد نیاز را به اطلاع مردم برسانند.

وی با تأکید براینکه مردم باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند، اظهار کرد: باید به صورت مستمر با ابزارها و شیوه های مختلف، اطلاع رسانی‌های شایسته در خصوص ویروس کرونا صورت گیرد تا گروه های سنی مختلف جامعه در جریان قرار بگیرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شرایط آمادگی حداکثری برای مقابله با این ویروس را باید داشته باشیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت در شهرستان‌ها با نظارت فرمانداران تدابیر لازم را در سطح شهرستانی بیاندیشند و بخش های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان ها ایجاد و محدود به چند شهرستان خاص، نباشد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات ستاد پیشگیری به پشتوانه قانون برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست و باید همراهی کنند، افزود: فرمانداران جلسات این ستاد را در نخستین ساعات فردا در شهرستان‌ها برگزار کنند.

دکتر زارع با تأکید براینکه پزشکان، پرستاران و دیگر عوامل باید تسهیل گر باشند، گفت: تجهیزات، امکانات و لوازم مورد نیاز اعلام شود تا در سریعترین زمان ممکن تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور آموزش بیشتر دانش آموزان و تجهیز مدارس به اقلام مورد نیاز بهداشتی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع کرونا تمامی مراکز آموزشی و علمی تا چهارشنبه هفته جاری تعطیل اعلام شده ، گفت: این تصمیم شامل مراکز آموزشی آزاد، فنی و حرفه ای، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک استان نیز می‌شود.

دکتر زارع تأکید کرد: مدیران شبکه های بهداشت، کارشناسان خود را در مدت تعطیلی، به مدارس اعزام کنند تا با جدیت جزئیات را بررسی و موارد مورد نیاز در جهت آماده سازی برای حضور دانش آموزان را منعکس کنند و از طریق انجمن اولیا و مربیان به اولیای دانش آموزان آموزش داده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان درخصوص برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان نیز گفت: اگر میزبانان مسابقات به برگزاری بدون تماشاگر تمایل داشتند، اقدام شود در غیراین صورت اداره کل ورزش و جوانان از سازمان لیگ درخواست کند تا یک هفته مسابقات را به تعویق بیاندازد.

وی به تشکل جلسه قرارگاه زیستی استان و فعال بودن کارگروه های ذیل آن در راستای وظایف مقابله ای با این ویروس اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان‌ها آموزش های توجیهی توسط پزشکان و پرستاران شهرستانی با نظارت فرمانداران صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در تمامی مسیرها نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم، افزود: انتظارم از فرمانداران، شبکه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی این است که در راستای بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم گام های موثر بردارند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی و نیز همکاری شهرداران، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد تأکید و اضافه کرد: برای تأمین نیازمندی‌های اولیه ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات مدیریت بحران به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص یافت و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز در حال انجام است و نگرانی بابت تأمین منابع مالی وجود ندارد.

دکتر زارع با اشاره به اینکه برخی فروشگاه های کالای پزشکی و داروخانه که تعدادشان نیز محدود بود در عرضه اقلام مورد نیاز و نیز قیمت آنها رعایت انصاف و عدالت را نداشتند، گفت: واحدهای صنفی حق ندارند از اضطراب مردم سوء استفاده کنند و اداره کل تعزیرات حکومتی با تشدید بازرسی‌ها، ضمن برخورد قانونی و جدی، در صورت نیاز به پلمپ واحدهای متخلف، اقدام کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خط جدید تولید ماسک در روزهای آینده در گیلان راه اندازی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این جلسه به صورت منظم هر شب برای دریافت گزارش‌ها و تصمیم‌گیری لازم تشکیل می‌شود، گفت: در شهرستان‌ها ستاد پیشگیری با ریاست فرماندار و به دبیری رئیس شبکه بهداشت برگزار شود.

دکتر زارع گفت: انتظار دارم با نوع نگاه مدیریت انقلابی و بدون اعمال سستی ، امور به پیش برده شود و باتوجه به اینکه تمهیدات خوبی صورت گرفته باید مقابله جدی باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه درخصوص اماکن زیارتی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به هیأت‌های امنا اعلام شود، گفت: اردوهای آموزشی و همایش ها لغو شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از فضای مجازی و ظرفیت‌های اطلاع رسانی گفت: دستگاه ها با مرخصی های استعلاجی و موردنیاز موافقت و از مأمویت های غیرضرور جلوگیری کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.